Goedemorgen allemaal,
Ik wil mijn desktop graag een serieuze upgrade geven. Wil niet te veel uitgeven maar als een iets duurder component ergens een betere koop is dan is dat geen probleem. Huidige systeem staat hier: inventaris: Iglo PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk strategie games e.d. denk aan Civ VII, Rimworld, War Thunder. Op dit moment op 1080p maar dat zal waarschijnlijk wel 4k worden dit jaar. Bij die upgrade zal ik ook een nieuwe videokaart kopen. (Of het moet wel verstandig zijn die nu al te kopen.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende neem ik mee naar deze build:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kom zelf op de volgende lijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, Asus en MSI hebben mij nooit problemen gegeven in het verleden. Maar ben niet heel merkvast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal de energierekening zelf dus stroomverbruik telt wel mee.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral opzoek op een kritische blik op het systeem en met de vraag of alle componenten qua prijs/kwaliteit verhouding goed zijn. Tientje meer of minder is niet erg.
Ik wil mijn desktop graag een serieuze upgrade geven. Wil niet te veel uitgeven maar als een iets duurder component ergens een betere koop is dan is dat geen probleem. Huidige systeem staat hier: inventaris: Iglo PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk strategie games e.d. denk aan Civ VII, Rimworld, War Thunder. Op dit moment op 1080p maar dat zal waarschijnlijk wel 4k worden dit jaar. Bij die upgrade zal ik ook een nieuwe videokaart kopen. (Of het moet wel verstandig zijn die nu al te kopen.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende neem ik mee naar deze build:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 500R Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Webcams | Logitech C920s - HD Pro Webcam | € 76,21 | € 76,21 |
2 | Monitors | HP LA2405x Aluminium, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Keychron K2 Wireless Mechanical Keyboard Aluminum Frame (Version 2) (Gateron Brown) | € 131,99 | € 131,99 |
1 | Muizen | Logitech G500s Gaming Mouse | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Logitech TrackMan Marble | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | LG GH22NS50 | € 0,- | € 0,- |
1 | Gadgets | Xiaomi Mi Computer Monitor Light Bar | € 39,95 | € 39,95 |
Totaal | € 248,15 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kom zelf op de volgende lijst:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 9600X Boxed | € 251,99 | € 251,99 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 189,- | € 189,- |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 109,- | € 109,- |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 159,95 | € 159,95 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Totaal | € 876,74 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, Asus en MSI hebben mij nooit problemen gegeven in het verleden. Maar ben niet heel merkvast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal de energierekening zelf dus stroomverbruik telt wel mee.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral opzoek op een kritische blik op het systeem en met de vraag of alle componenten qua prijs/kwaliteit verhouding goed zijn. Tientje meer of minder is niet erg.
[ Voor 3% gewijzigd door Kapiteiniglo op 07-02-2025 12:47 ]
Scientia potentia est