[Excel] verschillende grafieken in 1 grafiek maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Binnen excel wil ik mijn gegevens middels grafieken laten zien, maar ik kom ik er niet uit hoe dit te doen.

Voorbeeldje:

DoelenTeam 1Team 2Team 3
doel 1012
doel 2124
doel 3313

Deze tabel staat per maand op een tabblad. Dus ingevuld in september, oktober, november, december etc. Elke maand zijn eigen tabblad.
Nu wil ik in één assenstelsel de groei of krimp kunnen laten zien. Horizontaal dus de maanden, vertikaal de score en dan per team een eigen grafiek, in één assenstelsel.

Ik hoop dat de vraag helder is. Hoe doe ik dit?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 18:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je moet dan toch echt eerst een totaal tabelmaken van alle data, dan kan je best subgroeperen in één grafiek. Weet niet of je een collectie van grafiekjes los krijgt, wat een beetje uit je vraag lijkt.

Anders zul je met R bv aan de slag moeten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt met deze data inderdaad een hulptabel maken per team. En die dan eenvoudig in een grafiek tonen. Power BI (gratis) installeren 'op' Excel is ook een optie, maar overkill.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
Ik heb nu een nieuw tablad "totaal overzicht" gemaakt, en daarop een rij onder de teams toegevoegd en dan per team de maanden genoteerd (uiteraard verwijzen de scores dan naar de scores in de tabbladen, zodat ik ze niet dubbel hoef te noteren).:

DoelenTeam 1team 2team 3
Maandenseptemberoktobernovemberdecemberseptemberoktobernovemberdecemberseptemberoktobernovemberdecember
doel 1012413525147
doel 2124756733919
doel 3313652168321

Daar maar eens mee spelen. Zou dit een goede weg zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Goofyduck384 op 07-02-2025 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt het jezelf nog iets makkelijker maken door drie losstaande tabellen maken als je doel is drie losse grafieken, maar inderdaad. Deze ene grote tabel is makkelijker als je in 1 grafiek alle drie wilt tonen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Als ik het goed begrijp wil je 9 lijnen/staafjes zien? Van ieder team de drie doelen.

Dan is het het gemakkelijkste om gewoon regels aan te maken als
  • Team 1 - doel 1
  • Team 1 - doel 2
  • Team 1 - doel 3
  • Team 2 - doel 1
  • Team 2 - doel 2
  • Team 2 - doel 3
  • etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j57B1N7wMxMVEf8FrlVGAJSD7Oc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xkTkJvq8uMIo2LFEShv5y7dM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 197% gewijzigd door m-vw op 12-02-2025 14:42 . Reden: Tweede bericht TS niet gezien. ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Goofyduck384 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:48:
Binnen excel wil ik mijn gegevens middels grafieken laten zien, maar ik kom ik er niet uit hoe dit te doen.
[...]
Nu wil ik in één assenstelsel de groei of krimp kunnen laten zien. Horizontaal dus de maanden, vertikaal de score en dan per team een eigen grafiek, in één assenstelsel.

Ik hoop dat de vraag helder is. Hoe doe ik dit?
Voor mij is het niet helder, want ik mis in je grafiek de doelen. Op welke as moeten die?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
Ik heb het uiteindelijk nu voor elkaar gekregen door inderdaad 1 totale tabel te maken (inhoud vult zichzelf door te verwijzen naar de oorspronkelijke cellen).
Daarna een eerste grafiek gemaakt door het bereik ervan te selecteren. Daarna via toevoegen een aantal andere bereiken (en dus grafieken) toegevoegd. Zo krijg ik ze allemaal in één assenstelsel.

Dank voor de tips!
Pagina: 1