Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GamerPhil
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 14:33
Snel vraagje
Bij de sollicitatie is er afgesproken dat onze uren lopen vanaf het magazijn tot einde werf.
Of als je rechtstreeks naar de werf rijdt van thuis tot einde werf.

Nu hoor ik geruchten dat ze dat op eigen houtje willen veranderen naar dat als je rechtstreeks rijdt je uren pas beginnen lopen vanaf dat je op de werf aankomt.

Is dit allemaal wettelijk?

Ps: sta ingeschreven in de bouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou heel logisch vinden als woon-werkverkeer voor eigen rekening is. Maar ken de CAO verder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennLB
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-09 20:15
Ik heb er geen verstand van, maar met wat googelen kwam ik de reisurenvergoeding tegen. Misschien heb je iets aan die info. Mogelijk ben jij of een van je directe collega’s lid van een vakbond? Daar kun je dit soort vragen ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Ligt aan hoe het in je contract staat. Maar van huis naar werf is wel heel gunstig. Wat je vaak ziet is kantoor- werf, of bij rechtstreeks van huis - werf, maar kantoor - werf tijd eraf gehaald.

Woonwerkverkeer is normaal enkel km vergoeding... Dus geen uren vergoeding.
Dienstreis heeft vaak wel hogere vergoeding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:40

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Even voor de duidelijkheid van het topic. We hebben het over een situatie in België?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In de bouw worden reisuren uit praktisch oogpunt verschillend verrekend. Meestal zie je dat voor bouwplaatsmedewerkers het eerste reisuur (per dag) voor eigen rekening is. Andere bedrijven vertalen dit naar kilometers i.p.v. uren. In die zin heb jij al een heel gunstige regeling, die gunstiger is dan de cao.

Wie bedoel je met "ze willen veranderen"?

Edit: ah, Belgie waarschijnlijk. 'Werf' wordt niet veel gebruikt in Nederland ;) Dan gelden vast andere regels.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 07-02-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:06:
Even voor de duidelijkheid van het topic. We hebben het over een situatie in België?
Volgens de woonplaats in TS z'n profiel, betreft het inderdaad België

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPhil
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 14:33
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:06:
Klopt het is voor België.
Er was tijdens de sollicitatie gezegd dat de uren lopen van magazijn tot einde werf

Of
Van thuis tot einde werf indien we rechtstreeks reden.
Nu wil hij dit veranderen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

Aganim

I have a cunning plan..

Sethro schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:22:
Ik zou heel logisch vinden als woon-werkverkeer voor eigen rekening is. Maar ken de CAO verder niet
Ligt ook nog aan de situatie, moet je (als Nederlandse werknemer, dus niet van toepassing op TS) bijvoorbeeld vanuit huis direct naar een klant dan telt dat wel als werktijd:
U werkt bij een bedrijf en gaat aan het begin van de werkdag vanuit huis rechtstreeks naar uw eerste klant. Deze rit telt als werktijd.
https://www.rijksoverheid...-werkverkeer-als-werktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

GamerPhil schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:20:
Nu hoor ik geruchten dat ze dat op eigen houtje willen veranderen naar dat als je rechtstreeks rijdt je uren pas beginnen lopen vanaf dat je op de werf aankomt.
Even voor de beeldvorming: je werkt er nog niet, hebt nog geen arbeidscontract of arbeidsvoorwaarden gezien, maar twijfelt of je iets wat tijdens het solliciatiegesprek aangegeven is wel goed begrepen hebt?

Waarom bel je dan niet even?

Als je er al wel werkt: wat staat er in je contract en/of arbeidsvoorwaardenregeling?

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 07-02-2025 15:45 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krwz
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-06 19:50
Aganim schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:30:
Ligt ook nog aan de situatie, moet je (als Nederlandse werknemer, dus niet van toepassing op TS) bijvoorbeeld vanuit huis direct naar een klant dan telt dat wel als werktijd:
https://www.rijksoverheid...-werkverkeer-als-werktijd
Ben ik de enige die jarenlang in de IT-detachering heeft gewerkt zonder dit te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
In Nederland mag een werkgever de arbeidsvoorwaarden niet eenzijdig wijzigen, dat moet met instemming van de werknemers (via ofwel de CAO, de ondernemingsraad of de individuele arbeidsovereenkomsten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Krwz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:00:
[...]

Ben ik de enige die jarenlang in de IT-detachering heeft gewerkt zonder dit te weten?
Pohh idd. Hier liggen nog maanden aan extra overuren denk ik 😂😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1