Toon posts:

Nieuw systeem: wat moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, om te beginnen: ja ik heb de search gebruikt en nee, ik wil geen flamewar beginnen. Dit is een serieuze vraag, dus ik vraag jullie om me alsjeblieft gewoon te helpen & geen kinderachtige dingen gaan posten.

Ok, here goes... ik kan via een PC Privé project een PC aanschaffen. Ik mag alles vrij kiezen, zolang het maar onder de 5000 gulden blijft. Boven de 5000 gulden krijg ik geen belasting-voordeel meer.

Nou zit ik met een aantal vragen. Wat ik eigenlijk wil, is de ATi Radeon8500DV All-In-Wonder erin. Dan heb ik tv-in, tv-out, tv-tuner & een Radeon2 chip allemaal op 1 kaart *D
Weet iemand toevallig of deze kaart al rond november (als ik de boel wil gaan bestellen) leverbaar is?

Verder wil ik 2 monitoren aan mn nieuwe systeem gaan hangen. Weet iemand of de Radeon2AIW ook 2 monitors tegelijk kan aansturen? Desnoods 1 TFT (DVI) en 1 CRT. Anders moet ik namelijk een extra S3-kaartje oid erin gooien en dat vind ik eigenlijk zonde van mn PCI-slots.

Dan zit ik ook nog met de harde schijf. Ik zit te twijfelen tussen 1 7200 rpm schijf van 80 gig, of 2 7200 rpm schijven van 40 gig en dan in RAID 0. Deze laatste oplossing is wel duurder... levert het me voldoende snelheidswinst om dit te rechtvaardigen?

Tot slot de hamvraag: Intel of AMD? Ik heb de neiging om te kiezen voor een Pentium4 met RDRAM, maar een Athlon met DDR is wel aanzienlijk goedkoper. Kunnen jullie me vertellen of er nog steeds zoveel problemen zijn met AMD (brakke chipsets etc). Ik heb een jaar geleden erg veel problemen gelezen van mensen met Athlons, zijn die problemen verleden tijd? Want ik heb echt geen zin in gezeik met mn nieuwe beesje.
En wat is sneller?

Alvast hartelijk bedankt :)

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Je hebt blijkbaar dus geen SEARCH gebruikt.

Als je nou gewoon ffies de moeite neemt om deze dingen zelf op te zoeken, danm heb je eigenlijk al je antwoord die je wilt hebben. |:(

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
gewoon een beetje searchen en andere combinaties van woorden gebruiken. En je moet natuurlijk wel geduldig zijn en een beetje tijd erin steken.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... daar was ik eigenlijk al bang voor. Geen experts die me ff alles kunnen vertellen?

Naja... dan maar weer zelf verder zoeken *zucht*

Verwijderd

ik wil ook nieuwe pc kopen en alle winkels zeggen dat er toch nog wat probleempjes zitten in de amd processors! vooral dat ze te snel TE warm worden!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 13:01 schreef zorba het volgende:
ik wil ook nieuwe pc kopen en alle winkels zeggen dat er toch nog wat probleempjes zitten in de amd processors! vooral dat ze te snel TE warm worden!
Ja, dat hoorde ik ook. En ik heb eigenlijk geen zin om moeilijk te doen met extra koeling enzo.

Denk dat het toch maar lekker safe een P4 wordt.

Verwijderd

Als je een advies van een expert wilt moet je daar meestal voor betalen ...

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zaterdag 15 september 2001 13:05 schreef gelly het volgende:
Als je een advies van een expert wilt moet je daar meestal voor betalen ...
Precies.

deepfreezer, zoek op google naar reviews van producten. Ga voor jezelf na wat jij het belangrijkst vindt aan een product, en vergelijk de producten met elkaar die aan jouw wensen voldoen. Zo moeilijk is dat toch niet?

E als je hier op GoT de search gebruikt zal je 1000000000 topics tegenkomen met ongeveer dezelfde vragen als die jij hebt gesteld. dus ffies je armpies uit de mouwen steken, en een beetje moeite doen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je kunt best een athlon nemen. Draait prima. Je moet alleen zelf wat meer moeite doen om het geheel koel en stabiel te krijgen. Voltage omlaag scheelt een hele hoop. :) Vervolgens knoeien met 4-in-1 drivers. Dat moet je dan over hebben voor de lagere prijs. Overigens kun je dual monitor en een Radeon2AIW voor < 5000,- IMHO wel vergeten. Zeker als daar ook een P4 bij komt. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 13:09 schreef tweakerbee het volgende:
Je kunt best een athlon nemen. Draait prima. Je moet alleen zelf wat meer moeite doen om het geheel koel en stabiel te krijgen. Voltage omlaag scheelt een hele hoop. :) Vervolgens knoeien met 4-in-1 drivers. Dat moet je dan over hebben voor de lagere prijs. Overigens kun je dual monitor en een Radeon2AIW voor < 5000,- IMHO wel vergeten. Zeker als daar ook een P4 bij komt. :)
ja, want zit je met de videokaart en 2 monitoren al over de helft van je budget

en wat betreft hoe warm zo'n athlon wordt, als je gewoon een goede koeler erop zet (laat zetten voor mijn part) wordt ie echt niet te heet

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 15 september 2001 13:01 schreef DeepFreezer het volgende:
Hmmm... daar was ik eigenlijk al bang voor. Geen experts die me ff alles kunnen vertellen?

Naja... dan maar weer zelf verder zoeken *zucht*
Na ruim een half jaar op GoT moet je toch wel weten dat we dit soort topics niet meer open laten staan. Je hebt een aardig lap tekst getypt, maar we moeten wel consequent zijn met de regels. Sorry.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.