Beveiliging huis tips diefstal auto’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-06 20:20
Waarom ik dit schrijf is dat recent in onze nieuwbouw wijk een aantal auto’s letterlijk voor de deur zijn gestolen. ( vooral nieuwe Toyotas) bei de buren zijn gisteren twee auto’s gestolen rav4 en yaris Cross. Camera’s hebben bij alle mensen niks opgenomen dus wij hebben de aanname dat jammers worden gebruikt. ( eufy, arlo of ring)

Nu mijn vraag; is eufy 8210, s120 Wall light genoeg ? S120 kan volgens mij standalone werken. Of is er iets van eufy of ander merk met bijvoorbeeld sd kaartje wat tijdelijk ( tijdens jammer) offline kan opnemen ?

Binnen 4 weken zijn 6 nieuwe auto gestolen 4 Toyota’s 1 Hyundai tucson en een Ford kuga.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
Bij jammen is het probleem niet de camera zelf, die blijft gewoon werken. Maar door de verstoorde verbinding komen de beelden niet aan op de server.
Tegen jammen is het enige wat garantie biedt een camera die een bedrade (ethernet) verbinding heeft met je netwerk. Een SD kaartje in de camera kan natuurlijk ook, maar dat werkt niet als de dief voor de zekerheid de hele camera unit sloopt/meeneemt.
Overigens denk ik dat dit topic beter past onder bijv wonen, dan krijg je denk ik sneller de juiste reacties (hier gaat het om computerbeveiliging)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Airtags.
Cameras met utp.
En geen Toyota, Kia of ford rijden.

Obd poort verplaatsen naar een andere lokatie. Of de com draad verbreken door een extra schakelaar er tussen te zetten.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En zorgen dat je sleutel in een metalen box opgeborgen wordt.
YouTube: Smart keys: zo misbruiken dieven ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:27
@sypie Zijn deze auto's gevoelig voor de relay attack?
Soms kun je de keyless uitzetten, en anders wel met techstream.

Camera's met kabel zijn veel beter. Maar dan nemen ze nog steeds je auto mee. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of een killswitch inbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Citroentjuh schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:58:
Overigens denk ik dat dit topic beter past onder bijv wonen, dan krijg je denk ik sneller de juiste reacties (hier gaat het om computerbeveiliging)
offtopic:
Het zit op de grens van informatiebeveiliging (niet-storen), wonen, en de auto. Wegens de mix laat ik het vooralsnog maar hier staan. Maar als de TS het liever verplaatst ziet, ook prima w.m.b.
@bjornricardo33 Bij nader inzien heb ik het inderdaad verplaatst van Privacy en beveiliging naar Wonen

Verder: inderdaad de camera bekabeld aansluiten, en een hebben die volledig zonder 'cloud' kan werken. Sla de beelden in huis op een NAS o.i.d. op.

En inderdaad: de auto ben je helaas niet minder kwijt. Maar misschien schrikt het wat meer af.

En geen RAV4 of nieuwe Toyota hebben helpt :X De RAV staat op nr 1 in de lijst meest gestolen auto's. Toyota is het meest gestolen merk.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 07-02-2025 11:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:38
Een oudewets stuurslot erop kan ook helpen. Dan is het stuur niet zo 123 te draaien en kost wat moeite om eruit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:49
wokkelz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:54:
Een oudewets stuurslot erop kan ook helpen. Dan is het stuur niet zo 123 te draaien en kost wat moeite om eruit te krijgen.
of een stuur met een snap off naaf.

of een oudere auto rijden :)

als die auto mee moet dan gaat die toch mee, wat je ook voor camera hebt. En de gasten die het doen zijn echt niet herkenbaar op een camera.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Ik heb ooit een periode gehad waarin in een gewilde auto had.
Ik heb de obd poort verplaatst en een Dummy op zijn plek gezet.

Obd slot er op, zodat de garage niet perongeluk hun pc aan sluit. En de kabels op een set condensators aangesloten. (Krijg je een beetje het geval van een killer usb stick). Alles wat er op aangesloten wordt doet poef en rookt...

Bij onderhoud liet ik de garage tekenen dat ze het wisten dat de obd met slot onder geen elke voorwaarde gebruikt mocht worden. En waar ze de echte obd konden vinden..
Het is 1 keer mis gegaan toen er nog geen slot op zat. Maar wel nadat ze gewaarschuwd waren door mij. En dat ook op de werkbon hadden gezet.

Ik vernam dat het apparaat een mooi knalletje liet horen toen de obd aangesloten was

[ Voor 35% gewijzigd door jack zomer op 07-02-2025 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Klink wel een beetje als een cowboy verhaal van je. Dus jij reed rond met een dummy obd poort die onder stroom stond m.b.v. condensatoren? Pics?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Dinictus208 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:09:
Klink wel een beetje als een cowboy verhaal van je. Dus jij reed rond met een dummy obd poort die onder stroom stond m.b.v. condensatoren? Pics?
Ik dacht condensator.. maar het "pakketje" heb ik niet zelf gemaakt.
En vriend heeft voor zijn eigen bus en nog 4 vrienden/kennisen het in elkaar geflast. Ik zou mezelf electrocuceren...
Was dat of een en bearlock... En een bearlock vond ik te duur.

En nee, na 10jaar 1 emigratie. 1 Depressie geen fotos meer van die auto tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:26:
Waarom ik dit schrijf is dat recent in onze nieuwbouw wijk een aantal auto’s letterlijk voor de deur zijn gestolen. ( vooral nieuwe Toyotas) bei de buren zijn gisteren twee auto’s gestolen rav4 en yaris Cross. Camera’s hebben bij alle mensen niks opgenomen dus wij hebben de aanname dat jammers worden gebruikt. ( eufy, arlo of ring)

Nu mijn vraag; is eufy 8210, s120 Wall light genoeg ? S120 kan volgens mij standalone werken. Of is er iets van eufy of ander merk met bijvoorbeeld sd kaartje wat tijdelijk ( tijdens jammer) offline kan opnemen ?

Binnen 4 weken zijn 6 nieuwe auto gestolen 4 Toyota’s 1 Hyundai tucson en een Ford kuga.
Oprit of openbare weg?

Ik kan even het filmpje niet vinden, maar er was een Amerikaan die zijn pick-up beschermde met 'bollards' (engels).. nederlands.. paal?

Kwam erop neer dat hij 3-4 van deze dingen op de oprit had geinstalleerd. Goed diep, stevig, al dan niet geautomatiseerd.

Afbeeldingslocatie: https://bollardsecurity.co.uk/wp-content/uploads/2024/07/Bollards-on-the-side-of-the-road.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

jack zomer schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:17:
[...]

Ik dacht condensator.. maar het "pakketje" heb ik niet zelf gemaakt.
En vriend heeft voor zijn eigen bus en nog 4 vrienden/kennisen het in elkaar geflast. Ik zou mezelf electrocuceren...
Was dat of een en bearlock... En een bearlock vond ik te duur.

En nee, na 10jaar 1 emigratie. 1 Depressie geen fotos meer van die auto tijd.
:) .obd poort is inderdaad wel de zwakke plek. als je daarbij kan, kan je veel. Iig een nieuwe sleutel inlezen.
Je kunt tegenwoordig ook port locks vinden op internet.

[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 07-02-2025 16:05 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-06 19:19
Camera's helpen niets tegen diefstal. Je kan hooguit terugzien hoe ze je spullen jatten.

Je kan alleen zorgen dat jou spullen te veel moeite kosten om te stelen. Dus slot op stuur, wielklem of obstakel op oprit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:56
Dinictus208 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:03:
[...]

:) .obd poort is inderdaad wel de zwakke plek. als je daarbij kan, kan je veel. Iig een nieuwe sleutel inlezen.
Je kunt tegenwoordig ook port locks vinden op internet.
Ik heb zelf een OBD saver (https://obd-saver.de/) geïnstalleerd, daarnaast heb ik al sinds mijn vorige auto een Disklok stuurslot in gebruik en gaat de sleutel meteen na het afsluiten van de auto in een antiskim hoesje. In mijn vorige auto (VW Golf GTI, indertijd één van de meest gestolen auto's in Nederland) heb ik daarnaast nog een Bearlock laten installeren.

Uiteindelijk is autodiefstalpreventie niets anders dan jouw auto moeilijker te stelen maken dan hetzelfde model dat in de straat om de hoek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-06 10:52

kujinshi

seven heroes

Auto's binnen in garage zetten helpt.

Of inderdaad zo'n paal in de grond of een elektronisch hek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Camera's helpen niet, los van jammen ze herkennen ze snel genoeg en blijven of uit beeld of dragen een petje en hoedie. Persoonlijk denk ik, het is maar een auto, maar dat is voor anderen echt anders. Je sleutels in een stalen kistje (kooi van faraday doen helpt in ieder geval tegen relay attack.
Verder geld hoever wil je gaan, maar ja ik zet mijn speed pedelec alleen op electronisch slot voor de Lidl.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Auto’s krijgen ze binnen 1 minuut open zonder relay attack heb ik ergens gelezen. Het heeft totaal geen zin om daar tegen te beschermen. Je bent toch verzekerd en zou eerder een tracker installeren. Het is door het falen van de fabrikant die er te weinig aan doet om dit tegen te houden zoals de OBD poort toegankelijk te maken.
Mijn Golf 6 wat een gewild object was met de RNS510 had ik na 6 jaar nog steeds origineel terwijl ik overal parkeerde. Maakt mij totaal geen zorgen erover want het alarm was heel gevoelig afgesteld want zelfs mijn garagedeur was al een trigger en het tikken op het raam gaf al reactie vanuit het alarm. De sirene van het alarm zat achter de voorbumper dus als deze afging hoorde je dat nog op 20 meter afstand binnen (ervaring). Dat waren nog de oude Defa alarmsystemen, werkte als een trein.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:49
itsalex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:40:
Auto’s krijgen ze binnen 1 minuut open zonder relay attack heb ik ergens gelezen. Het heeft totaal geen zin om daar tegen te beschermen. Je bent toch verzekerd en zou eerder een tracker installeren. Het is door het falen van de fabrikant die er te weinig aan doet om dit tegen te houden zoals de OBD poort toegankelijk te maken.
Mijn Golf 6 wat een gewild object was met de RNS510 had ik na 6 jaar nog steeds origineel terwijl ik overal parkeerde. Maakt mij totaal geen zorgen erover want het alarm was heel gevoelig afgesteld want zelfs mijn garagedeur was al een trigger en het tikken op het raam gaf al reactie vanuit het alarm. De sirene van het alarm zat achter de voorbumper dus als deze afging hoorde je dat nog op 20 meter afstand binnen (ervaring). Dat waren nog de oude Defa alarmsystemen, werkte als een trein.
tweede alarm sirene in de cabine, dat helpt

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 22:03

Fe2O3

Ja das roest

Leuk dat je kan filmen dat je auto wordt weggereden, maar dan is je auto nog steeds weg. Een alarm slaan ze kapot, of ze rijden gewoon met een gillende auto weg.

De sleutels (ook de reserve) thuis in een geshield doosje, zakje of whatever.

Maar als ze 'bezig' zijn in de wijk helpt niks. Ze strippen en slopen, of stelen, en gaan op een gegeven moment door naar de volgende wijk.

Mechanische blokkade van je auto. Neem wat mee naar binnen wat je nodig hebt om te rijden :D het stuur of een pedaal ^^ Of zet er een mooie vanaf de weg zichtbare gele wielklem om. Het doel is minder aantrekkelijk te zijn dan die ene van 3 deuren verderop waar geen wielklem om zit tenslotte.

Kunnen ze hem nog steeds strippen. Wat denk ik erger is dan meenemen qua regelwerk en gezeik verzekering.

Dum de dum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jm2th2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-06 14:15
Gewoon je auto's overspuiten naar een chemisch groene kleur, en als je hem dan ook nog volplakt met stickers van Jezus Leeft en Patty Brard dan weet je zeker dat ze niet meer gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Als je enkel wifi kan, Google camera’s die nemen wel op en sturen het later alsnog naar de server.

Verbaast mij dat eufy dit niet zou doen. Maar geen kennis / ervaring mee.

Als je het op beeld wil hebben en/of wil dat mensen jouw overslaan moet je zorgen dat 1 camera altijd beeld heeft op een andere camera.

Daarmee los je het probleem op dat je iets niet in beeld hebt of dat een camera ongedaan gemaakt kan worden, dan worden ze sowieso wat meer achterdochtig omdat je blijkbaar nadenkt over je beveiliging.

Iedere doos kan een camera ophangen, maar de mensen die een camera gericht hebben op een camera is de kans groot dat je in beeld komt met teveel angles, vlucht voertuig, handlangers, er is dan teveel kansen dat je informatie achterlaat of opeens een live dashcam in de auto inkijkt terwijl je weg rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wat natuurlijk vreemd is dat mijn Speed pedelec standaard trace heeft met GPS en G4. Maar auto's dat nog niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:01
Frogmen schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:06:
wat natuurlijk vreemd is dat mijn Speed pedelec standaard trace heeft met GPS en G4. Maar auto's dat nog niet.
Jawel hoor. Maar die jammen ze of ze rijden hem gelijk een container (ter verzending) of loods (ter demontage) in zonder bereik.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:33
Een rotweiler op je erf laten slapen. Maar serieus; als ze willen pakken ze m toch wel. En met een beetje pech gooien ze worst met gif toe.

Airtags heb je niets aan, geen politie die op je aangifte reageert. Die hebben andere dingen te doen.

Bedrade kabel en allrisk verzekeren is de enige optie.
Pagina: 1