Ik ben op zoek naar wat advies. Sinds eind vorig jaar de trotse bezitter van een LG G4 van 77 inch. Erg tevreden met de tv, behalve op 1 punt. Bij het afspelen van de screensavers van de Apple TV, met name de screensavers met felle scenes zoals een zonsondergang, maakt de televisie steeds een hard tikkend/poppend/knallend geluid. Mijn vermoeden was warmte en uitzetting van de materialen.
Daarom heb ik de winkel waar ik de tv gekocht had gecontacteerd. Monteur van extern bedrijf langs gekomen om de situatie te beoordelen. “Het was inderdaad de warmte. Dit valt binnen de specificaties van de televisie.” waren letterlijk zijn woorden.
Daarop de winkel wederom gecontacteerd, hoe gaan we dit oplossen? Krijg als antwoord een link doorgestuurd naar de website van LG met een artikel over thermisch uitzettingsgeluid. De winkel meld daarbij het volgende:
Alvast bedankt!
Daarom heb ik de winkel waar ik de tv gekocht had gecontacteerd. Monteur van extern bedrijf langs gekomen om de situatie te beoordelen. “Het was inderdaad de warmte. Dit valt binnen de specificaties van de televisie.” waren letterlijk zijn woorden.
Daarop de winkel wederom gecontacteerd, hoe gaan we dit oplossen? Krijg als antwoord een link doorgestuurd naar de website van LG met een artikel over thermisch uitzettingsgeluid. De winkel meld daarbij het volgende:
Het gaat hier om een tv van meer dan 3000 euro, het nieuwste “flagship” model van deze fabrikant en nota bene een televisie die is ontworpen om in een galerij op te hangen (vandaar de G4, van galerij toch?). Maar deze kan blijkbaar niet goed met warmte overweg en daarmee zetten de verschillende materialen op verschillende snelheden uit wat een enorm hinderlijk geluid produceert. Ik had dit echt niet verwacht. Er is hierover in het verkoopproces helemaal niks gezegd. Ik heb op veel websites gelezen dat dit een bekend/veel voorkomend probleem is, maar moeten wij dit als consument accepteren? Bij mijn vorige televisies heb ik hier nooit last van gehad. Iemand enig advies wat ik nu nog kan doen?Helaas is gebleken dat het inderdaad onder product specificaties valt.
Dit kan ook niet verholpen worden met reparatie.
Ik kan je hierin helaas niet verder helpen elk toestel zal dit ervaren.
Alvast bedankt!