Hinderlijk “thermisch uitzettingsgeluid” LG G4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin---
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-03 16:28
Ik ben op zoek naar wat advies. Sinds eind vorig jaar de trotse bezitter van een LG G4 van 77 inch. Erg tevreden met de tv, behalve op 1 punt. Bij het afspelen van de screensavers van de Apple TV, met name de screensavers met felle scenes zoals een zonsondergang, maakt de televisie steeds een hard tikkend/poppend/knallend geluid. Mijn vermoeden was warmte en uitzetting van de materialen.

Daarom heb ik de winkel waar ik de tv gekocht had gecontacteerd. Monteur van extern bedrijf langs gekomen om de situatie te beoordelen. “Het was inderdaad de warmte. Dit valt binnen de specificaties van de televisie.” waren letterlijk zijn woorden.

Daarop de winkel wederom gecontacteerd, hoe gaan we dit oplossen? Krijg als antwoord een link doorgestuurd naar de website van LG met een artikel over thermisch uitzettingsgeluid. De winkel meld daarbij het volgende:
Helaas is gebleken dat het inderdaad onder product specificaties valt.

Dit kan ook niet verholpen worden met reparatie.

Ik kan je hierin helaas niet verder helpen elk toestel zal dit ervaren.
Het gaat hier om een tv van meer dan 3000 euro, het nieuwste “flagship” model van deze fabrikant en nota bene een televisie die is ontworpen om in een galerij op te hangen (vandaar de G4, van galerij toch?). Maar deze kan blijkbaar niet goed met warmte overweg en daarmee zetten de verschillende materialen op verschillende snelheden uit wat een enorm hinderlijk geluid produceert. Ik had dit echt niet verwacht. Er is hierover in het verkoopproces helemaal niks gezegd. Ik heb op veel websites gelezen dat dit een bekend/veel voorkomend probleem is, maar moeten wij dit als consument accepteren? Bij mijn vorige televisies heb ik hier nooit last van gehad. Iemand enig advies wat ik nu nog kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf nu sinds enkele maanden een 34 inch O-led pc monitor die dus geen geforceerde koeling heeft maar de metalen achterkant als koeling gebruikt word. Hier merk ik dus verder niets van tikken wanneer ik fellere beelden op het scherm zet dus dat werkt blijkbaar.

Maar inderdaad, bij een tv van dik 3000 euro mag je toch wel anders verwachten lijkt mij maar misschien dat ze ook voor passieve koeling gekozen hebben. Nadeel van actieve koeling kan zijn dat je dan weer dat geluid van fans hoort en hoe prettig dat dit is om de hele tijd aan te horen.

Tja, of je verder hier iets tegen kan doen, ik betwijfel het als het binnen de specificaties valt maar je kan misschien toch dan eens met LG zelf contact opnemen. Of, ik weet niet of je de tv op een voet hebt staan of dat je hem tegen de muur gemonteerd hebt want het kan ook misschien daar wel mee te maken hebben. Niet verder met koeling maar wel dat het frame op zich dan zich anders verhoud dan dat die op een standaard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mijn 77G3 heeft hier ook last van. Het went na een tijdje, maar het is wel bijzonder ruk voor zo'n duur apparaat. De knallen zijn ook best hard.

Staan meerdere klachten online (zowel hier als op Reddit). LG doet er geen hol mee en vindt altijd dat alles binnen de specificaties valt. Je tv moet spontaan ontbranden en smelten voordat ze zeggen: Ohja, dat hoort niet. Uit 'coulance' ruilen we hem om.

Heb verder geen tips voor je helaas :)

Zoiets dus: YouTube: 2023 - LG 77 G3 Expansion Contraction Snap Crackle Pop

[ Voor 42% gewijzigd door stin00 op 06-02-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 01:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De G2 en G1 hebben er in mijn geval geen last van. Kan het te maken hebben met de nog dunnere bezels en TV en materiaalgebruik?

Zou het volgende kunnen helpen?
  • Strak tape aanbrengen wanneer de TV op zijn heetst is en kraakt
  • De muursteun losdraaien en vastdraaien als de TV op zijn heetst is en kraakt

[ Voor 46% gewijzigd door SalimRMAF op 07-02-2025 01:52 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:57
Hier ook iemand met een soortgelijk probleem maar er staat niet bij of die geluid maakt Master_S in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" zou dus even kijken of je scherm ook niet krom trekt en dat het geluid veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mijn 77G2 hoor ik ook wel eens tikken of kraken, vooral nadat ik deze uit heb gezet, maar voor mij totaal niet hinderlijk.
Is mij tijdens het kijken nog niet opgevallen.

Heeft de monteur de tv nog los gehaald? Kan me voorstellen dat eea los of vast draaien kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
@Kevin--- Ik heb nu ook het poppen/kraken op mijn G4 77 inch. Hoe is dit bij jullie afgelopen?
op reddit en youtube staan filmpjes en oplossingen maar ik ga zelf geen schuim plaatsen in de tv van deze prijsklasse. Heeft iemand het al via LG/Winkel gespeeld voor een vervangend exemplaar?
Pagina: 1