Meerdere apparaten aansluiten op tv / beamer / soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreypot1987
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-06 21:43
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een apparaat waarop ik meerdere apparaten kan aansluiten (HDMI) op mijn televisie (LG OLED65C35. Het gaat om de tv ontvanger (Youfone), Xbox en Nintendo Switch. Ik wil ook graag mijn soundbar aansluiten (LG SK5) die aan te sluiten is via HDMI of via optische kabel. Ik zoek een zo gebruiksvriendelijk mogelijke oplossing om ervoor te kunnen kiezen of ik tv wil kijken op tv of beamer, Nintendo switch op tv of beamer of xbox op tv of beamer. Het geluid wil ik graag via mijn soundbar, .

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro..

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals hierboven beschreven. Ik heb al HDMI splitters, maar mijn tv is bevestigd aan de muur. Hier loopt een dikke PVC buis heen waar 2 HDMI kabels doorheen passen en de voedingkabel. Nu loopt er 1 HDMI kabel naar de TV een HDMI kabel terug naar de soundbar (HDMI arc).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gezien dat er apparaten zijn waar meerdere HDMI kabels in kunnen en waarop je kunt selecteren welk signaal wordt doorgegeven. Dit lijkt me onhandig, aangezien je altijd handmatig op het apparaat moet aangeven welk signaal moet worden doorgestuurd.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als er nog meer informatie nodig is, hoor ik het graag..

Beste antwoord (via jeffreypot1987 op 07-02-2025 20:20)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:40

Major_ton

Shoot!

Het is de soundbar die je opbreekt in dit geval. Een surround receiver waarop je alle apparaten aansluit en met 2 HDMI outputs (één naar de TV en één naar de beamer) zou de oplossing zijn. Voor de huidige situatie zou je een HDMI switch moeten hebben met genoeg inputs voor al je apparaten én daarop 3 outputs moeten hebben. 1: beeld naar de TV, 2: beeld naar de beamer en 3: geluid naar de soundbar. Zie dat maar eens te vinden! On nog maar over de onvermijdelijke lip-sync issues te zwijgen... De makkelijkste oplossing is door de soundbar te vervangen voor een AV receiver met een setje knappe speakers die ook door de visuele keurin komen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:40

Major_ton

Shoot!

Het is de soundbar die je opbreekt in dit geval. Een surround receiver waarop je alle apparaten aansluit en met 2 HDMI outputs (één naar de TV en één naar de beamer) zou de oplossing zijn. Voor de huidige situatie zou je een HDMI switch moeten hebben met genoeg inputs voor al je apparaten én daarop 3 outputs moeten hebben. 1: beeld naar de TV, 2: beeld naar de beamer en 3: geluid naar de soundbar. Zie dat maar eens te vinden! On nog maar over de onvermijdelijke lip-sync issues te zwijgen... De makkelijkste oplossing is door de soundbar te vervangen voor een AV receiver met een setje knappe speakers die ook door de visuele keurin komen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat je handmatig moet kiezen waar het signaal naartoe moet maar je dit ook net zo goed bij de tv moet doen. Je hebt in elk geval wel dan HDMI splitters met afstandsbediening wat het dan misschien ietwat gemakkelijker maakt.

Maar persoonlijk zou ik ook meer voor het idee van @Major_ton zijn en gewoon een goede stereo set te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreypot1987
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-06 21:43
Top dank voor jullie reacties, @Major_ton, lijkt me een goede oplossing! Inderdaad is de soundbar een beetje de spelbreker.. ik ga ermee aan de slag en eens zoeken welke receivers hiervoor geschikt zijn. Dank!