Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:08
Goedemiddag Tweakers!

Ik gebruik een aantal jaar mijn A7III naar tevredenheid. Bij aanschaf van de camera heb ik ook twee SD kaarten gekocht (Lexar 128GB SDXC Pro UHS-II U3 V60 1667x 250MB/s).

Nu heb ik in de drie jaar dat ik mijn camera gebruik, altijd dezelfde SD kaarten in mijn camera gehad. Inmiddels 8.000 foto's verder en nooit de SD kaarten geschoond, merk ik dat het lezen van de kaarten steeds langzamer gaat.

Gezien ik binnenkort een mooie en lange reis ga maken, wil ik 4 nieuwe SD kaarten aanschaffen. Altijd 2 in de camera en steeds wisselen (iets met bang zijn om beeldmateriaal kwijt te raken :+ ). Nu ben ik best tevreden over de Lexar SD kaarten, maar deze zijn vrij prijzig.

Ik heb nu een interessante aanbieding gevonden op Amazon: SanDisk Extreme PRO SDXC UHS‐I‐Kaart 128 GB (4K UHD, 200 MB/s, Class 10, UHS-I, U3, V30). Slechts € 23 per stuk in plaats van € 38 voor de Lexar.

Nu zijn de specs van de SanDisk minder dan de Lexar, maar ga ik hiermee veel verschil merken?
Prijsverschil op 4 stuks is nogal flink. Goed om te weten, ik maak alleen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 22:35
Ik zou dit soort kaartjes niet snel via Amazon aanschaffen:

https://www.reddit.com/r/...isk_fakes_through_amazon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:21
Die SanDisk kaartjes gebruik ik nu ongeveer een jaar (6.000 foto's en een aantal uur video) in m'n A7RII.

Ook via Amazon aangeschaft en ze werken goed zonder problemen tot nu toe. Sowieso heb ik nog geen problemen gehad met SanDisk kaartjes de afgelopen tien jaar, dus het lijkt mij een prima deal.

[ Voor 6% gewijzigd door 3L3ktr1k op 06-02-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Ook hier die 128 GB uhs-1 gekocht tijdens de Prime dagen. Doet het prima, zeker geen nepper. Maar koop alleen via Amazon en nooit via 3rd parties.

Maar voor die prijs. Zijn ze ook te koop bij dataIo (geen aandelen, maar wel positieve ervaringen).

Zolang je geen buffer volschieter bent zijn die kaartjes prima imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:08
@Nielson bijzonder, bedankt voor het delen!

@3L3ktr1k @Barrycade bedankt voor het delen van jullie positieve ervaringen over deze specifieke kaart. Ga ze aanschaffen.