Google Workspace account geregistreerd op mijn domein.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Heeft iemand toevallig ervaring met het volgende?

Ik heb een eigen .nl domein. Iemand heeft hierop een Google Workspace account geregistreerd.
Dit weet ik omdat ik een email kreeg op het catch-all adres van mijn domein. Krijg nu ook telkens mailtjes met het verzoek de setup af te ronden.

Nu was ik toevallig bezig afgelopen week om Google Family Link te activeren op de tablets van de kids.
1 van de tablets (of eigenlijk: Chromebook) komt niet door de setup omdat deze volgens mij als managed device wil aanmelden bij Google Workspace.

Heeft iemand een idee hoe ik van dat Google Workspace afkom op mijn domein?
Ik heb niet de inloggegevens van dat admin account van het Google Workspace account.
Als ik probeer in te loggen met het account aan wie de email is gericht vind er 2 factor authentication plaats naar het "echte" email adres van de persoon die het heeft aangevraagd.

Of weet iemand met welke afdeling van Google ik contact kan opnemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Flappie op 06-02-2025 09:25 ]

Beste antwoord (via Flappie op 07-02-2025 19:36)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
Bij google moet je verifieren middels DNS inderdaad, nu weet ik niet wat er gebeurd als je een trial aanvraagt en bij het verifieren stopt of dan het domein in iedergeval tijdelijk vast zit in workspace.

Je kan dit formulier invullen om te kijken of je het domein losgekoppeld kan krijgen.
https://support.google.com/a/contact/domain_in_use

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13
Hoe kan iemand zomaar een account aanmaken met een random email-adres@jouw domein, met een 2FA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Die persoon heeft zijn eigen email adres (@gmail.com) gebruikt als MFA adres op het admin adres wat hij heeft aangemaakt onder mijn domein.

Dus nee, hij heeft verder geen toegang tot mijn domein en/of mailbox.

Blijkbaar kan dit dus allemaal bij Google zonder ook maar enige vorm van verificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Wat ik me kan herinneren moet je ook je domein verifieren bij google middels een DNS entry (txt). Dus dan zou er op een ander niveau ook nog iets misgegaan zijn.

*empty*

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
Bij google moet je verifieren middels DNS inderdaad, nu weet ik niet wat er gebeurd als je een trial aanvraagt en bij het verifieren stopt of dan het domein in iedergeval tijdelijk vast zit in workspace.

Je kan dit formulier invullen om te kijken of je het domein losgekoppeld kan krijgen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Axewi schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:34:

Dankje die link had ik nog niet gevonden. Ik ga het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb dit een tijdje terug ook gehad, zie Google Workspaces hacking poging?. Geen reactie op gehad, het was ook niet geactiveerd op mijn domein.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1