Kosten vervangen spiegelglas Golf 7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Het spiegelglas van mijn buitenspiegel is er uitgevallen. Mogelijk omdat ik gekrabd met ivm ijs.

Betreft VW Golf 7 (2015)

De dealer vraagt hiervoor afgerond 80 euro?

Is dit nog een beetje schappelijk?

Beste antwoord (via Deruxian op 09-02-2025 21:36)

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
Lekker zelf bestellen op Winparts oid, 16 euro, klik je er zo in.

En het komt waarschijnlijk omdat je de verwarming van je buitenspiegel aan hebt laten staan, was bij mij tenminste. Dan laat die lijm los.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-06 13:33
Die van mij vorig jaar xx-04-2024 laten vervangen. Zelfde wagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ks33o0N3JRZW0-Q30h9XVbq7VU4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JUsxJVKMJjbFTIWGvBvuDCaj.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tdv98 op 06-02-2025 09:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Thomas18GT

En het komt waarschijnlijk omdat je de verwarming van je buitenspiegel aan hebt laten staan, was bij mij tenminste. Dan laat die lijm los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Thomas18GT schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:25:

Ja klopt! Hij viel eraf net toen ik wegreed en het plastic achter het kapot gevallen glas voelde erg warm. En die draaiknop bij het raam stond op de verwarmstsnd voor beide spiegels

Dit is de spiegel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gfc-XgV9H2CTOcYORoe_SJT07EQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFALH31ocFmHjoBRx4kqwkma.jpg?f=fotoalbum_large

Lijken wel een paar barstjes te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Deruxian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:48:
[...]

Ja klopt! Hij viel eraf net toen ik wegreed en het plastic achter het kapot gevallen glas voelde erg warm. En die draaiknop bij het raam stond op de verwarmstsnd voor beide spiegels

Dit is de spiegel:
[Afbeelding]

Lijken wel een paar barstjes te zitten?
Haha ja ik heb heb het een aantal jaar geleden 2 keer in 1 winter gehad. Maar je trekt die spiegel er zo af en klikt er zo een nieuwe op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:25
Thomas18GT schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:25:
Dat ze hier geen drukknop voor hebben geplaats zoals met de achterruit verwarming is zo ongelovelijk dom.
Dat ding staat dus gewoon permanent aan na de eerste vorst dag bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 18:58
LTwinter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Dat ze hier geen drukknop voor hebben geplaats zoals met de achterruit verwarming is zo ongelovelijk dom.
Dat ding staat dus gewoon permanent aan na de eerste vorst dag bij mij.
Volgens mij gaat de spiegelverwarming alleen aan als je de spiegel knop in de juiste stand hebt staan EN je schakelt de achterruit verwarming in. De spiegelverwarming staat dan dus alleen aan als de de achterruitverwarming ook aan hebt staan, Zo werkt het in ieder geval in mijn Skoda. Kan me voorstellen dat het bij concern genoot VW ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:25
Twardt schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:35:
[...]

Volgens mij gaat de spiegelverwarming alleen aan als je de spiegel knop in de juiste stand hebt staan EN je schakelt de achterruit verwarming in. De spiegelverwarming staat dan dus alleen aan als de de achterruitverwarming ook aan hebt staan, Zo werkt het in ieder geval in mijn Skoda. Kan me voorstellen dat het bij concern genoot VW ook zo werkt.
Even gecontroleerd. Is hier inderdaad ook zo.
Gelukkig hoef ik mijn Golf niet weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Thomas18GT schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:44:
[...]

Haha ja ik heb heb het een aantal jaar geleden 2 keer in 1 winter gehad. Maar je trekt die spiegel er zo af en klikt er zo een nieuwe op ;)
Gewoon zelf doen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Als je 2 handen hebt en je je vingers kunt gebruiken zou ik dat inderdaad gewoon zelf doen ;)

YouTube: Zijspiegelglas vervangen

In de video plakt hij er een nieuwe spiegel op, maar als je een spiegel besteld krijg je hem gewoon compleet met dat plastic ding achter de spiegel. Kabeltje klikken en de spiegel erin klikken en klaar. Max een minuut werk.

[ Voor 41% gewijzigd door Thomas18GT op 06-02-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:15
Ja dat is het gevolg van die spiegelverwarming aan laten staan. Echt een enorm dom ontworpen systeem zo, mijn Seat had het ook op deze manier. Iedere andere auto die ik gehad heb/nog heb zet je de spiegelverwarming tegelijk aan met de achterruitverwarming, en gaat na x minuten gewoon automatisch uit, zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Thomas18GT schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Als je 2 handen hebt en je je vingers kunt gebruiken zou ik dat inderdaad gewoon zelf doen ;)

YouTube: Zijspiegelglas vervangen

In de video plakt hij er een nieuwe spiegel op, maar als je een spiegel besteld krijg je hem gewoon compleet met dat plastic ding achter de spiegel. Kabeltje klikken en de spiegel erin klikken en klaar. Max een minuut werk.
Super! Niet om dat ik te lui ben, maar wel onkundig, heb je nog een link van de exacte spiegel?🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-06 13:59
Deruxian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:30:
[...]

Super! Niet om dat ik te lui ben, maar wel onkundig, heb je nog een link van de exacte spiegel?🤪
Ga naar winparts en rammel je kenteken in. Dan laat 'ie de passende onderdelen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Na invullen type of kenteken,

Home | Carrosserie & plaatwerk | Carrosserie & plaatwerk | Spiegels | Buitenspiegelglas

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:41:
Na invullen type of kenteken,

Home | Carrosserie & plaatwerk | Carrosserie & plaatwerk | Spiegels | Buitenspiegelglas
En @XelaRetak

Dank! Gaat een wereld voor open, wat handig dit.

En moet ik dan alleen het glas of ook dat plasticje? Er zitten wel wat scheurtjes in lijkt het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DA2ADtTe0vc1x_mAHqB3-kIpXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7bOnyRtwj4NRsG5GrrDIbEe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-06 13:59
Deruxian schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:45:
[...]

En @XelaRetak

Dank! Gaat een wereld voor open, wat handig dit.

En moet ik dan alleen het glas of ook dat plasticje? Er zitten wel wat scheurtjes in lijkt het.

[Afbeelding]
Ik kan me niet voorstellen dat die apart van elkaar verkocht worden, want dat zit normaliter aan elkaar gelijmd. Dat plastic klik je er uit, en daar zitten 2 kabeltjes/stekkertje aan. Loskoppelen, aan het nieuwe spiegelglas prikken, en dan erin klikken. Klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
XelaRetak schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:58:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat die apart van elkaar verkocht worden, want dat zit normaliter aan elkaar gelijmd. Dat plastic klik je er uit, en daar zitten 2 kabeltjes/stekkertje aan. Loskoppelen, aan het nieuwe spiegelglas prikken, en dan erin klikken. Klaar.
Ja je had gelijk! Een foto verder was dat plastic houdertje zichtbaar. 2 kleine tientjes. Morgen dan plaatsen.

Pon Dealer wilde er 80 voor hebben dus…

Maar dat zouden dan “originele onderdelen” zijn.

Je hoopt toch altijd dat zoiets wat goedkoper kan, zeker als je met elke apk/onderhoudsservice toch een flink bedrag daar deponeert;)

Ik zal laten weten als ik hem geplaatst heb. Wie weet komt Xzibit nog ff checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:25
@Deruxian Even een hint. Bestel gelijk de andere kant mee en vervang deze misschien ook ineens.

Eerste keer dat ik het voorhad kruiste ik net een auto in mijn straat en dacht ik dat deze mijn spiegel had geraakt. Niet dus. Gelijk naar de dealer gebeld en vanaf ik het woord 'spie ...' begon uit te spreken werd mijn zin automatisch afgemaakt.
Werd gevraagd welke kant vermits de passagierskant al wekenlang niet verkrijgbaar was. Als je googled weet je gelijk dat je bij de club zit nu.
Linkerspiegel werd door de balie-medewerker vervangen. Kon dat blijkbaar met de ogen dicht. Was ook iets van een 80 euro. Gelijk op Aliexpress gaan kijken en wat reviews gecheckt. 4.9 score en een paar honderd van verkocht dus een set genomen. Aangetekend 25 euro voor linker en rechter dacht ik. Paar maanden later ging met het uitklappen de andere kant de grond op. Op 5 minuten in totaal erin geklikt en ... ze werken perfect. En ik zie 0,0 verschil met de originele.

Moraal, Na de spiegels ontdooid zijn zet ik ze automatisch op de andere stand. Lijkt me een ontwerpfout om ze niet automatisch af te zetten na x-minuten of de 'te' ecologische lijm gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
XelaRetak schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:58:
[...]

Het is inmiddels gelukt! Onder de 2 tientjes incl bezorgen! En het officieel het eerste dat ik ooit aan mijn auto geknutseld heb😎

Een klein beetje ter verdediging van de Pon Dealer; online lees ik overal prijzen van 80 euro voor origineel spiegelglas. En eerlijk is eerlijk, ze rekenen geen montagekosten.

@Luke-san dank voor de tip. Las hem net te laat. Laat iig nu de verwarmstand wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-06 13:55
Op mijn Audi A4 is er een heel klein hoekje van het spiegelglas afgebroken, vermoedelijk door steenslag toen hij langs de baan geparkeerd stond.

Volgens de officiële Audi dealer kost het vervangen van de spiegel € 160, excl. BTW. Echter vind ik online spiegelglas voor € 20 tot 30.

Ga het ook voor het eerst zelf proberen.

Moet je trouwens de batterij afkoppelen als je de pinnetjes loskoppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
The_one007 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:44:
Je zou denken dat er geen stroom op staat als de knop voor je spiegelverwarming op 0 staat, toch? Geen idee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26

lord_fh

PS5

The_one007 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:44:
Op mijn Audi A4 is er een heel klein hoekje van het spiegelglas afgebroken, vermoedelijk door steenslag toen hij langs de baan geparkeerd stond.

Volgens de officiële Audi dealer kost het vervangen van de spiegel € 160, excl. BTW. Echter vind ik online spiegelglas voor € 20 tot 30.

Ga het ook voor het eerst zelf proberen.

als er geen stroom op staat (lees alles uit) dan kan je dat gewoon lostrekken. sowieso zijn het niet losse draadjes die gaan botsen dus risico is echt nagenoeg 0
Pagina: 1