Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om van een ryzen 7 5700x te upgraden naar een ryzen 7 5700x3d.
Het is voor een pctje die beneden staan. Dat die niet te warm word is wel belangrijk. Is maar een mITX machine met beperkte ruimte.
Specs:
AMD ryzen 7 5700x - Gigabyte B550I Aorus PRO AX 1.3 - 32GB DDR4 3600Mhz G.skill - Inno3d RTX 3070 twin x2 LHR 8GB - Coolermaster elite 120
De reden waarom ik de cpu zou willen upgraden is om alles uit die hardware te kunnen halen.
Er zit een overkill aan geheugen in (ja het was toen niet heel duur) En verlopig prima bruikbaar met wat ik ermee doe.
Moederbord heb ik ook niet zo heel lang. Gok nou 1 jaartje.
Speel er af en toe ook games op.
Ik was ook al aan het denken om voor het zelfde geld een AM5 moederbord te kopen mITX formaat natuurlijk alleen die zijn op dit moment best wel prijzig. En als ik al een AM5 bord wil kan ik beter wachten totdat de laatste generatie van AM5 nog nieuwe borden op de markt komt met zen 6.
Videokaart is ook ruim voldoende op 1080P (speel er geen AAA games op)
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Was eigenlijk de bedoeling voor 150 euro, maar zag dat de prijzen al weer aardig gestegen waren rond de 200 euro)
180 euro kan ik misschien overwegen)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Omgeving is in de woonkamer.
Wat ik ermee doe is voornamelijk veel internet.
Maar wil natuurlijk ook wel eens een game kunnen opstarten. Hoeft niet van de laatste titels te zijn.
AMD ryzen 7 5700x - Gigabyte B550I Aorus PRO AX 1.3 - 32GB DDR4 3600Mhz G.skill - Inno3d RTX 3070 twin x2 LHR 8GB - Coolermaster elite 120
Snap dat het voor wat internet ect niet veel doet.
Maar hoopte toch wat meer game performance eruit te kunnen halen.
Zodat ik toch nog wat langer met de hardware zou kunnen doen.
Andere optie is (waar ik eigenlijk niet aan wil beginnen.
Uit een pc die ik heb staan
32 GB DDR5 6000 CL32 Gskill erin zetten
Even als de Ryzen 7 7700 non -x
En daarbij een mITX moederbord op AM5.
Nadeel van het laatste is dat ik mijn oude AM4 moederbord dan moet verkopen. (wat ik eigenlijk wel beetje zonder vind)
(geheugen hou ik uiteraard zelf voor een andere pc die deze sticks kan gebruiken.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om van een ryzen 7 5700x te upgraden naar een ryzen 7 5700x3d.
Het is voor een pctje die beneden staan. Dat die niet te warm word is wel belangrijk. Is maar een mITX machine met beperkte ruimte.
Specs:
De reden waarom ik de cpu zou willen upgraden is om alles uit die hardware te kunnen halen.
Er zit een overkill aan geheugen in (ja het was toen niet heel duur) En verlopig prima bruikbaar met wat ik ermee doe.
Moederbord heb ik ook niet zo heel lang. Gok nou 1 jaartje.
Speel er af en toe ook games op.
Ik was ook al aan het denken om voor het zelfde geld een AM5 moederbord te kopen mITX formaat natuurlijk alleen die zijn op dit moment best wel prijzig. En als ik al een AM5 bord wil kan ik beter wachten totdat de laatste generatie van AM5 nog nieuwe borden op de markt komt met zen 6.
Videokaart is ook ruim voldoende op 1080P (speel er geen AAA games op)
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Was eigenlijk de bedoeling voor 150 euro, maar zag dat de prijzen al weer aardig gestegen waren rond de 200 euro)
180 euro kan ik misschien overwegen)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Omgeving is in de woonkamer.
Wat ik ermee doe is voornamelijk veel internet.
Maar wil natuurlijk ook wel eens een game kunnen opstarten. Hoeft niet van de laatste titels te zijn.
Snap dat het voor wat internet ect niet veel doet.
Maar hoopte toch wat meer game performance eruit te kunnen halen.
Zodat ik toch nog wat langer met de hardware zou kunnen doen.
Andere optie is (waar ik eigenlijk niet aan wil beginnen.
Uit een pc die ik heb staan
32 GB DDR5 6000 CL32 Gskill erin zetten
Even als de Ryzen 7 7700 non -x
En daarbij een mITX moederbord op AM5.
Nadeel van het laatste is dat ik mijn oude AM4 moederbord dan moet verkopen. (wat ik eigenlijk wel beetje zonder vind)
(geheugen hou ik uiteraard zelf voor een andere pc die deze sticks kan gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Robin4 op 06-02-2025 00:00 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.