Aankoopadvies soundbar voor verrijdbare PS5-setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxvsr
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-06 23:52
Ik zoek een?
Betere geluidservaring tijdens het gamen, meest voor de hand liggend is een soundbar.

Wat is je budget?
Max €350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor …
Gaming. Ik wil voor mijn budget en setupmogelijkheden een betere audio-ervaring hebben. Ik hoef mezelf niet omver te blazen met hard geluid, gebruik de tv speakers vaak op wat lager/medium volume (10-12). Ik speel veel verschillende games, van story-games tot FPS. Nu kan ik mij voorstellen dat het lastig is om eisen te stellen voor FPS-games, maar ik hoop een soundbar te kopen waarmee ik zo goed mogelijk kan horen waar de vijanden vandaan komen.Ik draag liever geen koptelefoon. Ik merk dat bepaalde geluiden vanuit de tv speakers heel zacht klinken, een goede balans zou top zijn. Helder geluid met goede bass.

Is een aparte subwoofer echt zo’n must-have? De sub-woofer zou geplaatst worden op de glazen verrijdbare onderplaat, ik weet niet in hoeverre dit een negatief effect heeft (weinig kennis van audio).

Extra belangrijke informatie
Ik heb een hele specifieke setup. Zal een foto bijvoegen. Soundbar moet onder de tv gemonteerd worden. LG C3 42” op een TV standaard die ik voor de bank rol. Naar mijn idee is de enige oplossing voor deze “mobiele” setup een soundbar. Zo niet, hoor ik graag andere aanbevelingen. De soundbar mag niet langer zijn dan de TV (93cm).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoL3ILtKFnNnikdhSrstV0uZbvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8gx4Z2sHsKbtpOb34C6yWok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6GySi9Bv2FsdB0VzmhIP_U7_vo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSCJY8m4IIpTUoDQoav8MpWg.jpg?f=fotoalbum_large

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik neig op dit moment naar een Sonos Beam Gen 2, al is dit zonder subwoofer. Anders een budget-samsung model met sub, maar twijfel over de kwaliteit.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik sta overal voor open, en hoop the most bang for the buck te vinden.

Dank voor jullie tijd en moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Ik heb een soortgelijke setup met ik dacht een kleine JBL soundbar 2.0 gekocht, drie jaar geleden voor EUR 125 maar helaas kan ik het typenummer niet meer vinden.
Ik heb de soundbar onder de TV hangen, met dit soort beugels https://www.bol.com/nl/nl...v-zwart/9200000032972851/

Al game ik vaak ook gewoon met een hoofdtelefoon overigens, de soundbar is meer voor series etc hier.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geen antwoord op je vraag, maar een wedervraag: hoe voorkom je dat je tv-stellage omvalt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jxvsr
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-06 23:52
Jorgen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:09:
Geen antwoord op je vraag, maar een wedervraag: hoe voorkom je dat je tv-stellage omvalt?
Is super stabiel, al ziet het er niet zo uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jxvsr schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:19:
[...]

Is super stabiel, al ziet het er niet zo uit :-)
Gelukkig maar. Ik zat er al naar te kijken en dacht '1 zuchtje wind...en dan...'

Dan inhoudelijk op je vraag: een soundbar zal sowieso het geluid van je tv verbeteren. En meer ruimtelijkheid geven, maar echt surround geluid klinkt toch anders. Je kunt alvast in de pricewatch kijken en eens deze stappen doorlopen Jorgen in "Keuze tussen receivers" om te zien welke soundbars dan overblijven.

Gezien een soundbar het moet hebben van zeer kleine speakertjes op een rijtje, dragen achterspeakers en een subwoofer zeker bij aan de ervaring. Je moet alleen vanwege de beperking van de formfactor geen wonderen verwachten. Dat geldt net zo voor duurdere modellen. Je game-ervaring zal er sowieso zienderogen op vooruitgang ten opzichte van alleen tv-geluid.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 14-02-2025 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Jorgen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:09:
Die van mij verplaats ik dagelijks en het is gek genoeg veel stabieler dan je zo op het oog zou verwachten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

franssie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:42:
[...]

Die van mij verplaats ik dagelijks en het is gek genoeg veel stabieler dan je zo op het oog zou verwachten.
Dat is in elk geval fijn om te horen ;)

Pagina: 1