Videopac schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:21:
[...]
In de 30+ jaar dat ik me met audio bezig houd heb ik nog niemand "donkerdere achtergrond" horen gebruiken. Ik probeer alleen de subjectieve/onduidelijke (marketing?) termen duidelijk te krijgen, meer niet.
Goed dan, hiermee beschrijf je de meetbare noise floor, hoe lager deze is, hoe minder achtergrond geluid je hoort. Ook al lijk je niets te kunnen horen, hoe lager deze is, hoe makkelijker je detail kan horen, omdat het uit het niets en uit totale stilte lijkt te komen. In het engels wordt dit black background of inky background genoemd. Wellicht zeggen deze termen je meer.
Dit is meetbaar bij zowel DAC's als AMP's.
Videopac schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:09:
[...]
Wat bedoel je met "donderdere achtergrond"? Minder ruis en vervorming (SINAD)?
[...]
Alle goede DAC's en versterkers hebben een frequentieweergave die vlak (+/- enkele tiendes van een dB) is van 20-20kHz.
[...]
Hoe werkt dit dan precies? Anders dan een frequentie-afhankelijke impedantie kan ik me er niet bij voorstellen. En hoe is dit meer van belang bij een high-end hoofdtelefoon?
[...]
Zou kunnen, maar voor maximaal enkele honderden euro's zijn er hoofdtelefoonversterkers te koop die niet beperkend meer zijn voor de aangesloten hoofdtelefoon.
Onder andere frequentie-afhankelijke impedantie respons.Maar ook intermodulation distortion. De combinatie van alle 3 de frequency responses (DAC, AMP en headphones) kunnen tot een heel ander resultaat leiden bij verschillende combinaties. Ook al zijn de verschillen niet zo groot als de frequency respons van enkel speakers of headphones apart.
Neem nu maar van mij aan, ook de Sabaj A20D is nog steeds in zekere mate beperkend voor een LCD-4. Hoewel de componenten afzonderlijk goed zijn, is de implementatie door het beperkte budget van ontwikkeling zeker nog niet optimaal.
@
Videopac Het is ook maar net wat je terug wilt vinden en wilt begrijpen. Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Ben overigens zeker geen verkoper. Zowel de Moon Audio 430HA als de LCD-4 zijn niet eens meer leverbaar.
[
Voor 51% gewijzigd door
QuickShadow op 10-02-2025 15:21
]