Gorgelende afvoer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rkoning97
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19-02 19:12
Goedeavond allen,

Eerst even een situatieschets.
Op zolder staan mijn wasmachine en droger opgesteld. Zodra ik de wasmachine aan doen merk ik bij het afpompen dat beneden in de keuken de afvoer gaat gorgelen en er soms ook een beetje water uit 1 van de overdrukslangen komt.
Als het bad leegloopt of de droger pompt af dan heb ik dit probleem niet. Verstopping lijkt mij daarom niet logisch.
Ik zit zelf aan een afwijking in de beluchting of ontluchting te denken, ik kom er niet helemaal uit welke van de 2 dit probleem op kunnen lossen

Ter aanvulling, het gedeelte waar de wasmachine en droger op zijn aangesloten zijn 40mm buis een klein stukje verder wordt deze buis groter naar 50mm. De luchtpijp naar het dak is ook op het laatste stuk maar 40mm is dit te dun??

Alvast bedankt voor de feedback!

Groetjes,
Rick

[ Voor 16% gewijzigd door Rkoning97 op 05-02-2025 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 22:12
Een paar foto's van de situatie op zolder en de afvoer in de keuken (overdrukslangen?) zouden welkom zijn.
Wasmachine pompt toch wel een aanzienlijke hoeveelheid water weg in een kort tijdsbestek. Je bad loopt geleideliijk leeg en de droger pompt ook niet zoveel water weg.

Wellicht is een (gedeeltelijke) verstopping toch niet uit te sluiten, want er gaat toch redelijk veel troep / zeepresten met het waswater mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:08

P_Tingen

omdat het KAN

Hoe oud zijn de leidingen? In mijn huis had ik een 40mm afvoer waar ruim een cm aan de binnenkant van de buis zat, waardoor er effectief ongeveer de ruimte van een tuinslang overbleef. Kan zijn dat er bij je wasmachine (door zeepresten) rommel aan de binnenkant van de buis zit

... en gaat over tot de orde van de dag