Toon posts:

Toevoegen HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb op mijn eerste idepoort een HD en een cdrom speler, op de tweede zit een brander als master. Nu wil ik HD toevoegen, maak ik hem dan slave op de tweede ide naast de brander of moet ik de brander slave maken en de hd master?

Dank

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

tweakerbee

dus..?

Moet je zelf weten ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 18:35
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Probeer eerst de HDD als slave in te stellen en werkt het niet (goed), dan kan je het altijd omdraaien.

Je kan misschien beter kijken naar de snelheden van de verschillende apparaten. (ATA-100/ATA-66/ATA-33/PIO mode 4), want het beste is om apparaten met gelijke snelheid op hetzelfde IDE kanaal te zetten.

Als je dus twee harde schijven hebt die ATA-66 ondersteunen, dan moet je die op hetzelfde IDE kanaal zetten. (Bijvoorbeeld)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, het zijn dezelfde Maxtor HD's (7200 rpm ata 100) alleen de capaciteit veschilt. Dus jij adviseert de 2 HD's op ide 1 te doen en da brander als master en cdrom als slave op ide2?? Of ben ik nog meer dummie dan mijn nick doet vermoeden?

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Als je veel cd'tjes on the fly ehh backupt dan kan je beter je brander en je cdrom speler op verschillende ide kanalen zetten, nero waarschuwt je hier ook voor

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 18:35
Op zaterdag 15 september 2001 12:31 schreef Dummie het volgende:
Aha, het zijn dezelfde Maxtor HD's (7200 rpm ata 100) alleen de capaciteit veschilt. Dus jij adviseert de 2 HD's op ide 1 te doen en da brander als master en cdrom als slave op ide2?? Of ben ik nog meer dummie dan mijn nick doet vermoeden?
Ja, inderdaad.
Op zaterdag 15 september 2001 12:36 schreef Joca het volgende:
Als je veel cd'tjes on the fly ehh backupt dan kan je beter je brander en je cdrom speler op verschillende ide kanalen zetten, nero waarschuwt je hier ook voor
Dat is ook waar, maar als je brander op PIO mode 4 draait en je HDD op ATA-66 en je sluit beide aan op één IDE kanaal, dan zal je HDD ook op PIO4 lopen.

On the fly kopieëren met brander en CD-ROM op één IDE kan wel, alleen is dat niet bevordelijk voor de snelheid van het kopiëeren en waarschijnlijk ook niet voor de CD zonder burn proof. >:)

Ik heb begrepen dat je maar twee IDE kanalen hebt. In dat geval is er nog een derde mogelijkheid: Koop een losse ATA 100 controller. Dan kan je ieder apparaat z'n eigen IDE kanaal geven. Twee harde schijven op de ATA-100 controller en de brander en CD-ROM op de IDE controller. Dan draait ieder apparaat op volle snelheid en je kan on-the-fly CD's kopieëren.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

Ik zou de HD master laten en de brander slave maken.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1