Foto's
Foto's van dak en schaduw van op verschillende momenten in het jaar. https://photos.app.goo.gl/g1V9t1DNEdmGWaB26/f/image/euZcwpOAq5OXFEAlvEI4tyi1.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Oost/West dak van huis. Idee is het westen vol te leggen.Schaduw
Ja van eigen bomen, bomen buren en boven aan de overkant van de weg van de buren.Jaarverbruik
Verbruik: 4.300kWh excl. auto laden!Opwek: 3.800kWh (4.8kWp GoodWe 1 fase systeem, 16 panelen oost/west)
Direct verbruik: 1.300kWh
Autos laden: 3.800kWh (lastig inschatten vanwege verschillende factoren)
Verwachte opbrengst: ~4.300kWh
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25ADynamische tarieven bij Zonneplan
Zappi v2.1 laadpaal
Budget en doel
Budget = het kost het wat kostDoel = groen zijn en financieel zinvoll investering
Wie gaat het project uitvoeren
Onbekend.Bijhouden van data
Home Automation op een RPiReeds verkregen offertes
1 leverancier, highlevel:Enphase: ~€5.300 material + ~€1.500 installatie = €1,11/kWp
GoodWe: ~€3.800 material + ~€1.500 installatie = €0.87/kWp
Panelen: 14x Jinko Neo N-type 54HL4-FB 435wp
Omvormers: Enphase IQ8MC / GoodWe GW5K-DT
Enphase IQ Gateway-S
Clickfit EVO Pannendaken
Overige randzaken zoals aardlek automaten, werkschakelaars etc.
Regio
Noord-LimburgVragen
- Hoe 'fair' is deze offerte? Ik vind deze materialen voor zo'n ~€1.500 a €2.000 minder bij StralendGroen- Zijn er nog bepaalde zaken die ik mee moet geven aan de installateur?
- Heeft een Metered gateway zin? Ik zie dat deze €120 duurder is bij Stralend groen, de aanbieder hanteert echter een meerprijs van €600 tov de non-metered versie wat me dan vrij fors lijkt.
- €800 voor vogelwering, ik zie dat materiaal ongeveer €300 kost (~34m1) lijkt me goed betaalde uurtjes of vergis ik me daarin?