Vreemd gedrag lampen instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiEdAlmere
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-03 15:44
Hoi,

Ik heb verschillende Hue lampen. Een paar zijn E27 White, een paar zijn color GU10. Steeds als ik de kleur van een E27 White lamp wil aanpassen, gaat de app ineens de beide GU10 Color lampen aanpassen. Het maakt niet uit welke E27 White aanpas, in de app wordt gelijk al geswitched. Van de E27 lampen kan ik alleen de sterkte aanpassen. Herkent iemand dit?

Edwin.

Beste antwoord (via DigiEdAlmere op 05-02-2025 19:59)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23
DigiEdAlmere schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:55:
Dank voor je reactie. Goede tip van de zones. Die E27 White zijn echte White lampen. Vermoedelijk geen Ambiance. Kan het zijn dat de app ziet dat ik de kleur wil aanpassen, maar weet dat dat niet kan met die White lampen? En daarom dan maar switched naar de GU10 colors? Lijkt mij sterk toch? :?
Ik heb ook een aantal White lampen en daarvan kan ik met geen mogelijkheid de kleur veranderen in de app.

Alleen als ik een Zone of Kamer selecteer met Hue White en/of Hue White Ambiance en/of Hue Color krijg ik de mogelijkheid om de kleur van de lampen te veranderen. Uiteraard veranderen alleen de lampen die van kleur kunnen veranderen daadwerkelijk van kleur.

Als ik je OP zo lees dan vermoed ik dat je de kleur van een complete kamer of zone aan het veranderen bent ipv de individuele lampen.

Spel en typfouten voorbehouden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 12:32
Het hangt wel een beetje van je lamp af.
Uit de Philips Hue serie heb je:

- Hue White (slechte 1 kleur, wel dimbaar)
- Hue White Ambiance (meerdere wit kleuren, dimbaar)
- Hue Color (alle kleuren van de regenboog)

Als ik een individuele lamp aanpas, wordt ook werkelijk alleen die ene lamp verandert (of niet)
maar meestal pas ik lampen aan met meerdere tegelijk in een "kamer" of een "zone".
Zo heb ik al mijn "ambiance" lampen in 1 zone zitten waarmee ik ze allemaal tegelijkertijd dezelfde kleurtint kan geven

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiEdAlmere
Dank voor je reactie. Goede tip van de zones. Die E27 White zijn echte White lampen. Vermoedelijk geen Ambiance. Kan het zijn dat de app ziet dat ik de kleur wil aanpassen, maar weet dat dat niet kan met die White lampen? En daarom dan maar switched naar de GU10 colors? Lijkt mij sterk toch? :?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23
DigiEdAlmere schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:55:
Ik heb ook een aantal White lampen en daarvan kan ik met geen mogelijkheid de kleur veranderen in de app.

Alleen als ik een Zone of Kamer selecteer met Hue White en/of Hue White Ambiance en/of Hue Color krijg ik de mogelijkheid om de kleur van de lampen te veranderen. Uiteraard veranderen alleen de lampen die van kleur kunnen veranderen daadwerkelijk van kleur.

Als ik je OP zo lees dan vermoed ik dat je de kleur van een complete kamer of zone aan het veranderen bent ipv de individuele lampen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32
Wat hierboven staat, dat wilde ik ook zeggen. Kijk even hoe je je lampen hebt ingedeeld in kamers/zones want ik kan geen manier bedenken waarop je anders een kleurselectie optie zou kunnen krijgen bij een White lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiEdAlmere
Dat met die zones werkt prima. Dank allen.
Pagina: 1