Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Mijn vraag

Sinds gisteren hebben we een storing in onze ELGA van Techneco. De WP is gekoppeld aan een Remeha Tzerra en is verder niets aan veranderd.

Sinds gisteren geeft de Honeywell beneden “ketel storing” aan. Als ik op info klik staat er foutcode 64.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Remeha Tzerra, Honeywell, Techneco Elga

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Googlen en het boekje geven aan dat foutcode 64 (vierde knipper van het lampje lang) staat voor een communicatie probleem met de toshiba print of intensisbox.

Nu ben ik zelf niet technisch op dit soort vlakken en heb ik dus voor komende vrijdag ook een monteur ingeschakeld, maar ik wil graag een beetje weten wat dit kan betekenen. Her en der is er iets te vinden op internet, dit varieert van stekkertjes die verkeerd zitten tot een printplaat. Nu is aan de ELGA niets gedaan, dus een stekkertje verkeerd lijkt niet de mogelijkheid te zijn.

Zou het wel kunnen dat een stekkertje zijn leven heeft gegeven bijvoorbeeld? Of is dit probleem toch eerder te zoeken in de printplaat.

Installateurs willen nog wel eens de neiging hebben voor de “easy way out” en aan te geven dat er iets simpelweg overleden is. Ik hoop hier informatie te vinden om dit in ieder geval aan de kaak te stellen.

We gaan namelijk in mei verhuizen, nutteloos een nieuwe hybride warmtepomp aanschaffen is dus enorm zonde en zuur.

Weet iemand hier meer over?

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro