Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evbeurdn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-02 10:06
Ik heb een meetopstelling welke ik in natuurgebieden wil opstellen. De meetopstelling bestaat uit een aantal Raspberry PI's met sensoren om biodiversiteit te meten.

Voor het voeden van deze opstelling willen we gebruik maken van een powerpack in IP64 vormfactor die we opladen d.m.v. solarpanelen.
Het kan voorkomen dat de energieafname de oplaadcapaciteit passeert en we de batterij van het powerpack leegtrekken.
Bij voldoende zon moet de batterij weer opladen en de metingen hervatten.

Voor deze opstelling hebben we een Bluetti Powerpack AC60P geprobeerd, echter als deze leeg raakt moet je manueel het powerpack aanslingeren door het indrukken van de power knop en de DC knop. Het ding wil ook niet laden als hij helemaal leeg is, je moet dan ook handmatig ingrijpen.

Zijn er powerpacks beschikbaar die 5VDC en 12VDC aanbieden en altijd werken zonder handmatige ingrepen?

Eric
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik mis nog wat specificaties: wát heb je nodig aan spanning en stroom? Wat heb je voor solar panels?

Maar probleem lijkt me makkelijker te fixen op een andere manier: programmeren dat de RPi’s bij het naderen van een onderste spannings grens in deep-sleep gaan, en bij voldoende lading (spanning = >x) moeten hervatten. Nu trek je de accu wss leeg tot het BMS ingrijpt, dat moet je sowieso niet willen.

Welke andere powerpacks heb je zelf al bekeken en waarom denk je dat die (niet) voldoen?

[ Voor 10% gewijzigd door bbbrumbrum op 05-02-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Evbeurdn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:38:
Voor deze opstelling hebben we een Bluetti Powerpack AC60P geprobeerd, echter als deze leeg raakt moet je manueel het powerpack aanslingeren door het indrukken van de power knop en de DC knop. Het ding wil ook niet laden als hij helemaal leeg is, je moet dan ook handmatig ingrijpen.
Ik zou sowieso even Bluetti contacten. Dit soort apparaten is voor een groot deel software, misschien kunnen ze dit fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:14
Is het niet handiger om gewoon een losse LFP 100Ah-200Ah 12V accu te gebruiken met een Victron MPPT ofzo?
Ik denk namelijk dat deze mobiele powerstations zelf al enorm veel stroom verbruiken vanwege alle elektronica die erin zit. Op deze accu kun je zelf een converter naar 12Vdc en 5Vdc zetten via een zekering uiteraard.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning