Low budget upgrades

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbonistiq
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-07 10:16
Goedeavond!

Ik ben voor mijn reserve reserve pc opzoek naar wat upgrades. (Even korte toelichting; dit is m’n 3e pc waar vrienden op gamen als ze op bezoek komen)

Er zal voornamelijk nog Fortnite op gespeeld worden. Maar de hardware is behoorlijk gedateerd.

Momenteel draait die met:
- Intel I3 2100CPU @3.10 ghz
- 8gb ram
- AMD Radeon HD 7800 series.

Wat zijn een beetje low budget mogelijkheden om deze te upgraden om het toch nog een beetje te kunnen laten draaien, zonder al te veel te moeten upgraden.

Thanks!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p76QF_J4n7uiKAaNh8MBlre4YSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHFWc51xD090pGJa6yDjKjqi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqQmygVPvVON05SeoD_mVwMKT5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cQYdDVUAUpLCtl8OgblSwZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8ijqk7CXFsw9h8sHH9Qby2j2Gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQ8qCE93XVn7lwXtno2iZ5HV.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als eerst zou ik zeker die cpu gaan upgraden mits het moederboard dat dan ondersteund, maar je zal dan wel 2de hands moeten gaan kijken want het is al best wel een verouderde socket 1155 cpu. Nu zag ik dat daar nog wel wat aanbod is op V&A ook tegen wel schappelijke prijzen zoals b.v. deze i5 3570K. En ja verder zou ik er zeker nog eens een 8 GB dimm bij prikken want 16 GB is toch tegenwoordig wel al het minimale.

Qua videokaart, denk dat dat nog wel de duurste post zou worden en je misschien toch eerst eens kan kijken hoe snel die is met een andere cpu en meer intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

franssie

Save the albatross

@Carbonistiq kan je eens je componenten posten in PW tags/wenslijst?

Dan kan ik (en anderen) kijken wat we nog hebben liggen wat compatibel is , maar het is geen doen met je schermafbeeldingen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Vraag jezelf ook wel af of je inmiddels niet beter de hele PC kan vervangen. Ongeacht de CPU blijft het echt oud spul, zolang je niet het hele platform (moederbord + CPU + geheugen + videokaart) vervangt. En als je dat doet, dan hergebruik je effectief alleen de voeding, opslag en kast, waarbij je die eerste twee voor stabiliteit en prestaties net zo goed ook kan vervangen. Let bij vervanging door tweedehands wel op dat de CPU Windows 11 ondersteunt.

Een vervangende CPU van 20 euro zal geen pijn doen aan de portemonnee, en de stap van een low-end 2-core naar een 4-core zal een grote stap vooruit zijn, dus je kan iets als een 3570K nog proberen. En elke ietwat moderne videokaart zal ook een verbetering zijn. Maar de single-core-prestaties krijg je niet veel omhoog, dus als daar de bottleneck zit in een specifieke game dan houdt het op.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Niet elk socket 1155 moederbord zal Ivy Bridge (3rd gen) processors ondersteunen. Een gedeelte pas na BIOS update.

Laat je niet gek maken door de Windows 11 paniek. Voor een reserve game pc kunt je nog prima even door.

Wat zijn de exacte specificaties van het hele systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja zonder doel, wat je precies wil, wat je wil uitgeven en wat je nu mist. En wat je zelf gevonden hebt gaat dit topic helaas nergens heen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.