Headset advies

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromhout77
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-08 18:53
kan iemand mij adviseren over een headset waarbij het volume iets harder gaat dan de rest?

ik heb een JBL quantum 810 en er zit goed geluid in dat geef ik toe maar het volume is te laag.

wat mij opviel is dat de headsets van de laatste tijd gewoon begrensd worden ofzo...of ben ik gek?

als ik muziek luister moet het knalluh ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
In het kort, sinds 2013 zitten er inderdaad overal verplicht een max volume op van 85dB.
Dat kan je vaak overrulen tot 100dB.

https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/ip_09_1364

Since 2013, all music players sold in the European Union and Switzerland must effectively limit volume output to 85dB(SPL), though users can override the limit and increase the volume up to 100dB.

Heel cru gezegd, ze proberen je zo tegen jezelf te beschermen.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieT op 04-02-2025 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bedraad of wireless, budget?

En in draadloze sets kan idd een maximaal volume zitten. Als producent wil je ook niet aangeklaagd worden omdat je gehoorbeschadiging kunt veroorzaken ;)
Zie https://www.veiligheid.nl...,week)%20'veilig'%20horen. Want dat gaat best rap ;)

Dus als je wilt knallen: bedrade hoofdtelefoon met hoge gevoeligheid en evt losse amp. Maar dan achteraf niet klagen als je tinnitus of een andere gehoorbeschadiging oploopt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@kromhout77 Wat heb je zelf al gevonden? Aankoopadvies hoort in het daarvoor bestemde subforum en bij het openen van een nieuw topic aldaar krijg je een format met vragen wat ingevuld moet worden.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zo krijg jij betere antwoorden en hebben andere mensen er ook nog wat aan.
Nu mist echter alle essentiële informatie én is er te weinig inzet, daarom gaat dit topic op slot.
Je kunt mij DM'en ter heropening als je daarna alles aanvult.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.