Bekeuring door rood

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanRos
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 04-02 20:03
Goedeavond,

Ik stond voor een rood licht en dacht dat linksaf op groen ging maar was rechtdoor een red een stukje over de stopstreep net iets ervoor bij en ging erna gelijk naar achter. Heeft het zin om in beriep te gaan? Heb geen gevaarlijke situatie of iets gecreëerd en heb me hersteld. Gewoon betalen of beroep en heeft beroep zin?

Mvg,
Daan Ros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:30
Heb je de boete al ontvangen?
Flitsfoto’s worden meestal nog (grotendeels automatisch) beoordeeld. Best kans dat je niks krijgt als je nog niks hebt ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Indien al ontvangen: tenzij jij keihard kunt aantonen dat je meteen terug gereden bent is het een verloren zaak.

Daarbij: jij denkt dat je geen gevaar hebt veroorzaakt, maar iemand kan ook van je geschrokken zijn zonder dat je dat zelf door he t. Dus die vlieger gaat ook niet op. Want ook niet aantoonbaar.

Die stopstreep staat met een reden op een bepaalde afstand van een kruising. En jij was er helemaal overheen. En dat staat op foto. De rest niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
Je bent niet door rood gereden, je zal een boete kunnen krijgen voor stoppen na de streep.
Geen idee wat dat kost.

Als dat goedkoper is zou ik wel een poging wagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ingelogd op 04-02-2025 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Illusion

(the art of)

DaanRos schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:03:
Goedeavond,

Ik stond voor een rood licht en dacht dat linksaf op groen ging maar was rechtdoor een red een stukje over de stopstreep net iets ervoor bij en ging erna gelijk naar achter. Heeft het zin om in beriep te gaan? Heb geen gevaarlijke situatie of iets gecreëerd en heb me hersteld. Gewoon betalen of beroep en heeft beroep zin?

Mvg,
Daan Ros
Goede vraag.
Heb je een bekeuring ontvangen?
Zo ja voor welke feitcode?
En heb je de bijbehorende foto’s al opgevraagd/gekregen?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
Roodlicht camera's maken twee foto's om vast te stellen of er doorgereden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 16:29
DaanRos schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:03:
Goedeavond,

Mvg,
Daan Ros
Als je op de tweede foto met je voertuig volledig over de stopstreep staat dan heeft beroep geen zin lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar MOB.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:12
Je kunt inloggen met DigiD om te checken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:40
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 07-02-2025 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:32
Kijk gewoon op CJIB.nl, dan heb je meteen antwoord.

Zover ik weet liggen de detectielussen van de flitspaal altijd (logischerwijs) een aantal meter achter de stopstreep. Dan ligt het er dus aan hoe ver je eroverheen bent gereden. Als de volledige auto voorbij de stopstreep is gereden, heb je goede kans dat er is geflitst. Ben je bijv. met alleen je voorwielen erover heen gegaan, dan niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ZXRY op 07-02-2025 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 09:47

Managelorian

“This is the workflow.”

The Eagle schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:08:
Indien al ontvangen: tenzij jij keihard kunt aantonen dat je meteen terug gereden bent is het een verloren zaak.

Daarbij: jij denkt dat je geen gevaar hebt veroorzaakt, maar iemand kan ook van je geschrokken zijn zonder dat je dat zelf door he t. Dus die vlieger gaat ook niet op. Want ook niet aantoonbaar.

Die stopstreep staat met een reden op een bepaalde afstand van een kruising. En jij was er helemaal overheen. En dat staat op foto. De rest niet.
Naar mijn weten is dit niet juist. Ik meende dat het systeem normaal gesproken altijd twee foto's maakt, waarbij de tweede foto dient om te controleren of de automobilist misschien tóch na het passeren van de streep alsnog is gestopt.

Maar goed, ik ben geen flitspaalexpert dus misschien is het een broodje-aap verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:47
Managelorian schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:03:
[...]

Naar mijn weten is dit niet juist. Ik meende dat het systeem normaal gesproken altijd twee foto's maakt, waarbij de tweede foto dient om te controleren of de automobilist misschien tóch na het passeren van de streep alsnog is gestopt.

Maar goed, ik ben geen flitspaalexpert dus misschien is het een broodje-aap verhaal.
Klopt, altijd 2 fotos en daar staat ook de snelheid op.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 16:54
Wel fijn dat de topicstarter ook daadwerkelijk reageert op de gegeven antwoorden...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Jorizzz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:53:
Wel fijn dat de topicstarter ook daadwerkelijk reageert op de gegeven antwoorden...
TS lijkt zich speciaal voor dit akkefietje geregistreerd te hebben (februari 2025) en is niet meer online geweest sinds het plaatsen van dit topic.
Zonde van onze tijd en energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30

BCC

Ooit in een vergelijkbare zaak in beroep gegaan - kreeg als reactie "U geeft aan inderdaad door rood gereden te zijn - dus wij zien vooralsnog geen reden om het schikkingsvoorstel aan te passen." Maar ik was uiteraard vrij om er een rechtzaak van te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 07-02-2025 10:28 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

BCC schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:27:
Ooit in een vergelijkbare zaak in beroep gegaan - kreeg als reactie "U geeft aan inderdaad door rood gereden te zijn - dus wij zien vooralsnog geen reden om het schikkingsvoorstel aan te passen." Maar ik was uiteraard vrij om er een rechtzaak van te maken.
Ik heb een soortgelijke zaak gehad en ook in beroep gegaan toen ik - wegens gladheid - de stopstreep met een kleine meter passeerde bij rood licht, maar toen werd aangegeven dat de stopstreep passeren gelijk staat aan door rood rijden.

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

tweakerbee

dus..?

Als je alleen over de stopstreep bent gereden is dat een andere feitcode en goedkoper, zoals @Ingelogd aangaf.

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2019:3207

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1