Ik had in het verleden een OPNsense router FW in gebruik gekocht bij nonkel Ali.
Bij mijn verhuis was ik overgestapt naar een UniFi systeem.
Omdat ik een homelab netwerk wou oprichten wou ik de oude FW (Celeron 3965U, 4G DDR3L 128G SSD) terug instellen, maar heb helaas een foute barreljack 48v stroom adapter gebruikt.
Geen grey smoke of pats geluid gebeurde, maar hij start niet meer op.
Ik ga er van uit dat ik de interne component heb opgeblazen, na een korte opkuis heb ik de correcte stroom adapter gevonden.
Ik kan bij een kameraad een multi-meter uitlenen om de componenten van de DC jack en routes intern na te meten en op te volgen, en hopen dat ik het defecte component vind.
Dan deze vervangen (solderen zou me wel lukken).
Of zou ik beter gewoon voor 200$ een nieuwe router kopen (om mee te spelen).
2 componenten achter de DC_IN1:
Bij mijn verhuis was ik overgestapt naar een UniFi systeem.
Omdat ik een homelab netwerk wou oprichten wou ik de oude FW (Celeron 3965U, 4G DDR3L 128G SSD) terug instellen, maar heb helaas een foute barreljack 48v stroom adapter gebruikt.
Geen grey smoke of pats geluid gebeurde, maar hij start niet meer op.
Ik ga er van uit dat ik de interne component heb opgeblazen, na een korte opkuis heb ik de correcte stroom adapter gevonden.
Ik kan bij een kameraad een multi-meter uitlenen om de componenten van de DC jack en routes intern na te meten en op te volgen, en hopen dat ik het defecte component vind.
Dan deze vervangen (solderen zou me wel lukken).
Of zou ik beter gewoon voor 200$ een nieuwe router kopen (om mee te spelen).
2 componenten achter de DC_IN1:
- 2001 CP
- P DC3908X TA 1ME4
:strip_exif()/f/image/liowLaal2g6eGSwXorCsgrpj.jpg?f=fotoalbum_large)