Daikin Stylish 5kw deels downgraden, ombouwen naar lagere kW

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-06 23:54
Even brainstormen voor specifiek de Daikin Stylish kenners:

Ik heb een Daikin Multisplit met een Stylish 5kW in de woonkamer en dan nog een Stylish 3,5kW en een Stylish 2,5kW.

Die 5kW is niet normaal te regelen als het om temperatuur gaat bij verwarmen. Het probleem is dat er teveel lucht over de temperatuursensor wordt gezogen. Dit is een designfout van de Stylish, specifiek bij de 5kW. Hier zit al enorm veel testen in.

Alles boven de fluisterstand geeft zoveel luchtverplaatsing over de sensor dat de temperatuur daarmee te ver daalt. Dit resulteert in de ruimte allang op temperatuur zijn en nog steeds niet uitgaan van de unit.

Nu is de luchtverplaatsing groter bij de 5kW. Wellicht door een andere fan motor of grotere fanrol te plaatsen. Ik denk dat de sturing niet heel veel anders zal zijn dan de andere units. Als dat wel zou zijn, zou ik de sturing/printplaat of thermostaat kunnen veranderen.

De andere units zijn overigens, spot on, heel goed te regelen.

Nu zit ik te denken, als ik weet wat het verschil is, kan ik misschien onderdelen aanpassen om het te downgraden naar bijvoorbeeld een 4,2 of zelfs 3,5. Voor koelen is dat ook meer dan zat. De units zijn allemaal even groot van formaat. Wellicht zitten er meer verdamperdelen/lammellen in de 5kW.

Iemand die dingen al eens verder uit elkaar gehad en een idee wat de grotere verschillen zijn tussen de units die het meer of minder kW maken?

De 5kW produceert ook meer geluid in db bij blazen conform de specificaties en te meten dus iets moet daar anders zijn.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput