ASUS RT-be92u icm kpn glasvezel modem/router box 12

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-09 19:17
Hallo,

Situatie slechte wifi op de 1e etage en zolder ( geen mogelijkheid voor lan)

De wifiversterkers van kpn werken elkaar tegen, en die moet ik met regelmaat resetten.

Nu wil ik een ASUs Rt-be92u als router gaan instellen en een oudere ASUs art als iamesh laten draaien.

Het is niet mogelijk om de KPN box 12 in bridge mode te zetten.

Dan moet ik of in de modem van KPN gaan om dmz uit te zetten.
Hoeveel risico loop ik dan op cybercrime als ik de ASUs als router ga instellen?

Of moet ik wifi uitzetten op de KPN box en de ASUs als acces point gaan instellen?

Wat is wijsheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heb je een idee hoe de draadloze mesh verbinding naar boven is? (Zit kaartje in experiabox als t goed is)

Als signaalwaardes goed zijn dan kan een asus wellicht verschil maken. Als signaalwaardes slecht zijn dan gaan deze met asus wss ook slecht zijn

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
Ik wil eigenlijk de ASUS RT-be92u als wifi router gaan gebruiken.

Als de wifi verbinding sterk genoeg is, dan heb ik op zolder 10 a 20 mbit /s. Dit wil verstreken.
Ik heb nog een oude ASUS rt met Aimesch mogelijkheid. Dus wil ik een aimesch netwerk opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Ik zie overigens geen firmware voor de 92U dus dan moet je (inderdaad) gaan spelen met DMZ of dubbel-NAT om de EB12 & 92U samen te laten werken.

Maar, om even onhandig te denken: waarom ze je de 92U niet aan "alsof het een router is" en activeer gewoon WiFi even? Dan kan je boven toch meten of de signaalsterkte beter / hetzelfde / slechter is als de bestaande oplossing? Scheelt je heel veel extra werk

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
[qoute]Maar, om even onhandig te denken: waarom ze je de 92U niet aan "alsof het een router is" en activeer gewoon WiFi even? Dan kan je boven toch meten of de signaalsterkte beter / hetzelfde / slechter is als de bestaande oplossing? Scheelt je heel veel extra werk
[/quote]

Dat heb ik geprobeerd. Maar dan krijgt de ASUS geen internet door. Dus zend de ASUS en signaal zonder internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

berry76 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:58:

Dat heb ik geprobeerd. Maar dan krijgt de ASUS geen internet door. Dus zend de ASUS en signaal zonder internet
Dat klopt. Maar dan kan je toch wel een testje doen hoe snel de WiFi naar beneden? Bijvoorbeeld (nadruk!!!!) door iperf te starten tussen een machine beneden en een machine boven? Kopieren van bestandje tussen boven & beneden? USB-stickje in de 92U stoppen en bestandje kopieren naar boven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
"De wifiversterkers van kpn werken elkaar tegen, en die moet ik met regelmaat resetten."

Dan gaat daar al iets fout, want de wifischotels i.c.m. een KPN Box 12 werken uitstekend.
Misschien moet je daar eens in troubleshooten voordat je een andere configuratie gaat neerzetten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berry76
Het is gelukt, ik heb de Asus gereset, opnieuw gestart. De Asus laten bepalen wat hij moest doen om als router te gaan werken. Voila, de kpn box 12 draait nu met wifi uit. Wel staat de firewall nog aan. De Asus neemt de wifi taken over, en mijn oude Asus RT-AX53U draait nu als Aimesh punt.

Overal nu voldoende wifi dekking, ook op zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@berry76 let dus wel even op; ondanks dat ik al tijden geen EB gebruik, heb je nu (uit mijn hoofd) wel een dubbel-NAT situatie gecreeerd en daarmee kan het zijn dat sommige online zaken zoals games mogelijk minder fijn werken.

Pagina: 1