Hybride alternatief voor Toyota Yaris

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-03 18:33
Ik ben op zoek naar een andere auto. We hebben nu een Toyota Yaris hybride uit 2019. Onze ervaring is dat hij niet sterk genoeg is in de heuvels, hij was volgepakt met kampeerspullen. Dus betere motor/hybride combinatie en meer bagageruimte.
Zou graag bij Toyota willen blijven. Op zich bevalt de Yaris goed. Een nieuwere versie met betere motor/hybride zou kunnen maar de bagageruimte is klein. We hebben een Yaris Cross proefgereden en die beviel niet.

Ook willen we de mogelijkheid om een aanhanger te trekken. Dat is met onze huidige Yaris niet mogelijk. Alleen fietsendrager.

Wat zijn goede alternatieven in het b-segment? Hybride. Met mogelijkheid om aanhanger te trekken.

Er is een overzicht van de bagageruimte en afmetingen van kleine auto's. Waar je grotere bagageruimte ziet is soms de auto lager. Niet handig.

[ Voor 9% gewijzigd door Bandita op 04-02-2025 09:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Toyota Auris hybride? Of de nieuwe Corolla, afhankelijk van je budget?
Overigens lijkt het me sterk dat de auto het 'niet trekt', je moet gewoon wat meer gasgeven :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:04
Is een Corolla niets als je toch bij Toyota zou willen blijven? Als je een linkje hebt naar het overzicht waar je in je laatste stukje naar verwijst kunnen we misschien ook makkelijker zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:37

Theck88

If it's hard just KISS!

Wat is het budget en hoeveel moet de auto kunnen trekken?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bandita schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:13:

Er is een overzicht van de bagageruimte en afmetingen van kleine auto's. Waar je grotere bagageruimte ziet is soms de auto lager. Niet handig. Of breder niet praktisch bijvoorbeeld als ik het ijs eraf wil krabben kan ik niet meer bij het midden van de voorruit. Dat geeft voor mij aan dat de auto dan te groot is.
even buiten de doos gedacht:

*er zijn ijskrabbers met een wat langer handvat, mijn vriendin kreeg daarmee die enorme hoge ruit van onze Caddy ook mee ijsvrij, dan lukt jou een "normale" auto ook lijkt me;
*ijsvrij houden met een voorruithoes.

last but not least......voor ik ga krabben sproei ik een paar keer mijn voorruit met de wissers aan en daarna (ik weet dat het niet echt goed is voor de motor maar die paar keer per jaar) laat ik de motor draaien terwijl ik de zijruiten krab, met de airco en recirculatie volle bak op de voorruit is het ijs dan al wel zacht genoeg om redelijk eenvoudig eraf te schuiven, meestal doe ik dat met de rubberstrip van mijn krabber, scheelt ook weer eventuele krassen.

laat je dit niet weerhouden van een anders haast perfecte wagen als je die vind, dat zou toch zonde zijn IMHO :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 04-02-2025 09:25 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandita
Fraggert schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:18:
[...]

even buiten de doos gedacht:

*er zijn ijskrabbers met een wat langer handvat, mijn vriendin kreeg daarmee die enorme hoge ruit van onze Caddy ook mee ijsvrij, dan lukt jou een "normale" auto ook lijkt me;
*ijsvrij houden met een voorruithoes.

last but not least......voor ik ga krabben sproei ik een paar keer mijn voorruit met de wissers aan en daarna (ik weet dat het niet echt goed is voor de motor maar die paar keer per jaar) laat ik de motor draaien terwijl ik de zijruiten krab, met de airco en recirculatie volle bak op de voorruit is het ijs dan al wel zacht genoeg om redelijk eenvoudig eraf te schuiven, meestal doe ik dat met de rubberstrip van mijn krabber, scheelt ook weer eventuele krassen.

laat je dit niet weerhouden van een anders haast perfecte wagen als je die vind, dat zou toch zonde zijn IMHO :)
toon volledige bericht
Heb dit verwijderd omdat het teveel afleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
Tommy-D schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:16:
Is een Corolla niets als je toch bij Toyota zou willen blijven? Als je een linkje hebt naar het overzicht waar je in je laatste stukje naar verwijst kunnen we misschien ook makkelijker zoeken.
https://nl.automobiledimension.com/kleine-autos.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 10:13
Beetje verwarrende vraag:
Je wil graag bij Toyota blijven, maar een Corolla is te groot / breed en een Yaris is te klein :?
Daar zit niets tussen.

Bij andere merken heb je soms in het Yaris segment ook stations, dat zou de oplossing voor het breedte en bagage probleem oplossen.
https://www.autoweek.nl/a...een-compacte-stationwagon
Daar zitten ook wel motor opties bij de een aanhanger moeten kunnen trekken.

Daar zitten alleen niet veel hybrides tussen ben ik bang.

[ Voor 6% gewijzigd door SiErRa op 04-02-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
SiErRa schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:51:
Dacia Jogger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:06
Je wil graag bij Toyota blijven, maar een Corolla is te groot / breed en een Yaris is te klein :?
Daar zit niets tussen.

Bij andere merken heb je soms in het Yaris segment ook stations, dat zou de oplossing voor het breedte en bagage probleem oplossen.

Jawel, een C-HR. Zal niet veel kleiner zijn dan een Corolla (wel dan de station).

Maarre, met een 2019 Yaris Hybrid moet je prima heuveltjes op kunnen rijden. Flink gas geven en niet bang zijn dat het blokje toeren maakt, daar kunnen ze echt wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:04
Misschien dat een Hyundai I20 een optie is, of een Dacia Sandero. Qua ruimte en motorisering lijken die me wel geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:17
Qua hybridetechniek is zowat alles inferieur aan Toyota. Maar je moet niet bang zijn en je niet storen aan een loeiende motor als ie hard moet werken, dat is nu eenmaal hoe het Toyota systeem werkt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:44
Wat zou je zo ongeveer willen uitgeven? Dat maakt nogal wat uit.
Dus betere motor/hybride combinatie en meer bagageruimte.
Wat zijn goede alternatieven in het b-segment?
Als je meer bagageruimte wil dan ga je al vrij snel naar een B-segment SUVtje of een C-segmenter. Wat is belangrijker: B-segment of meer bagageruimte?
Zou graag bij Toyota willen blijven. Op zich bevalt de Yaris goed. Een nieuwere versie met betere motor/hybride zou kunnen maar de bagageruimte is klein. We hebben een Yaris Cross proefgereden en die beviel niet.
Wat beviel er niet aan de Yaris Cross? Dat is namelijk een Toyota, ietsje ruimer dan je huidige Yaris en nog wel B-segment.
De Lexus LBX is onderhuids grotendeels een Yaris Cross maar dan wat luxer en een wat meer verfijnde versie van dezelfde aandrijflijn. Maar de bagageruimte is krapper en het is een dure auto.
Ook willen we de mogelijkheid om een aanhanger te trekken. Dat is met onze huidige Yaris niet mogelijk. Alleen fietsendrager.
Wat voor een aanhanger zou je willen trekken? Hoe zwaar? Toyota hybrides mogen vaak niet veel trekken. Een bagagekarretje van maximaal 750kg gaat vaak nog wel.
Daar zit niets tussen.

Wat SiErRa zegt.

Als je bij Toyota wil blijven:
- De Yaris Cross is iets ruimer en ietsje moderner maar nog steeds vrij compact.
- De Corolla is C-segment maar heeft voor een C-segmenter een hele kleine kofferbak. Als station (Touring Sports) wel heel erg ruim. Als 1.8 iets krachtiger dan je huidige Yaris. Hij is er ook als 2.0 en dan is ie in vergelijking tot de rest in dit rijtje echt wel vlot.
- De C-HR is ook C-segment en vanwege z'n sportief gelijnde koets ook relatief krap wat betreft bagageruimte maar in z'n geheel natuurlijk wel ruimer. Ook deze kun je met de krachtige 2.0 krijgen.

De Auris is erg oud en de Prius relatief duur (dan kun je beter de Corolla kiezen want die is goedkoper en moderner).

Kia en Hyundai hebben ook wel aardig wat aanbod van hybride modellen, maar werken heel anders dan de mooie hybride techniek van Toyota. Je zou kunnen kijken naar:
- Hyundai Ioniq (zonder cijfer), die heb je als hybride en is qua vorm zoals een Prius. Redelijk ruim maar niet overdreven vlot
- Hyundai Kona, iets hoger model dan de Ioniq
- Kia Niro, iets ruimer dan bovenstaande modellen maar gebruikt relatief duur

Renault had vroeger de Clio Estate (een B-segment station) maar die werd maar gemaakt tot 2019. De Captur heeft de Clio Estate vervangen en is een B-segment SUV die ook als hybride te krijgen is. Door de verschuifbare achterbank kun je daar best een flinke kofferbak creeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het is al eerder benoemd, maar de Yaris moet het makkelijk kunnen trekken, zij het met een wat meer hoog in de toeren loeiende motor. Kan verder geen kwaad.

In het B-segment heb je bij Toyota geen alternatief. In het C-Segment zou je nog uit kunnen wijken naar de Auris (TS), maar die maakt hetzelfde loeiende geluid (wel iets meer motorinhoud) en mag maar heel beperkt trekken: 350kg. Als je voor de TS kiest wel een berg meer kofferruimte.

In het huidige C-segment heb je allereerst de C-HR. Het design is niet voor iedereen en de dode hoeken zijn enorm, maar wel 750kg trekgewicht en zeker met de 2.0 motor een wat soepeler ervaring.
Zelf heb ik in hetzelfde segment de Corolla TS 2.0. Geen idee of een Corolla in je budget ligt, maar is voor ons de sweetspot qua bagageruimte, comfort en rij eigenschappen. Ook 750kg en trekt een volle bepakking met kinderen en aanhanger vol met camping spullen moeiteloos. Dat zal voor de 1.8 niet anders zijn, maar wellicht wat minder soepel en met wat meer geluid.

Mocht dat allemaal niet voldoende zijn kan je nog uitwijken naar een RAV4 AWD die 1650kg mag trekken :+

Qua hybride weet ik buiten Toyota om niet zo veel. Wel weet ik dat er qua soepelheid, technisch en betrouwbaarheid niet veel aan Toyota gaat tippen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
Denk niet dat ik bij Toyota kan blijven. Ga een proefrit boeken voor een Mitsubishi Colt hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:24
Volgens mij heeft de Yaris in dat segment toch wel een van de sterkste motoren als het om hybride aankomt... ik denk niet dat je bij een ander meer power of opbergruimte gaat vinden. Een goede "trekker" in dat segment is er eigenlijk niet in hybride.

Als je echt net wat meer oomph wil, dan zal je denk ik een klasse groter moeten kijken. Dan kan je naar de Auris van Toyota kijken, of de Corolla... of wat een heel leuke alternatief is, de Mazda 3.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 06-02-2025 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Volgens wil TS graag een andere auto en probeert hij dat voor zichzelf goed te praten. Ook prima, maar wat is dan het nut van dit topic? :)

Maar goed, een Colt/Clio (dezelfde auto) is inderdaad iets vlotter:

https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/94075-107842/

Zal in de praktijk geen groot verschil maken. Daarnaast is het hybride concept van de Colt/Clio nogal, eh, Frans. Uit m'n hoofd heeft de elektromotor twee versnellingen en de verbrandingsmotor 4. De software doet waar het zelf zin in heeft, dus soms rijd je met 50km/h puur elektrisch, en soms maak je met 50km/h bijna 4000 toeren. Moet je net liggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Knul schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:33:
Volgens wil TS graag een andere auto en probeert hij dat voor zichzelf goed te praten. Ook prima, maar wat is dan het nut van dit topic? :)

Maar goed, een Colt/Clio (dezelfde auto) is inderdaad iets vlotter:

https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/94075-107842/

Zal in de praktijk geen groot verschil maken. Daarnaast is het hybride concept van de Colt/Clio nogal, eh, Frans. Uit m'n hoofd heeft de elektromotor twee versnellingen en de verbrandingsmotor 4. De software doet waar het zelf zin in heeft, dus soms rijd je met 50km/h puur elektrisch, en soms maak je met 50km/h bijna 4000 toeren. Moet je net liggen :)
Klinkt als een typisch Frans recept voor falen :P
Qua hybride (en betrouwbaarheid) is Toyota gewoon de onverslagen koning. Ik zou voor een Auris (of Corolla) hatchback gaan, zo groot zijn ze nou ook weer niet...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik zou een moderne Mitsuibshi Colt/Captur (wat (niet heel stiekem) Renaults zijn) wel aandurven hoor. Je krijgt bij Mitsu tegenwoordig standaard 5 jaar garantie, die te verlengen is tot 8 jaar.

Dat gezegd hebbende raad ik altijd een Toyota Yaris/Auris/Corolla aan aan mensen die helemaal niets met auto's hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:46
en ook die renault hybride mag volgens mij niet veel trekken...750 kg

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:04
Is de basis vraag niet gewoon:
Hoe moet ik rijden in heuvelachtig terrein?

Je maakt mij niet wijs dat een doodnormale Yaris niet sterk genoeg is om een heuvel op te rijden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:52
Smobbo schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:58:

Je maakt mij niet wijs dat een doodnormale Yaris niet sterk genoeg is om een heuvel op te rijden…
Tuurlijk is die sterk genoeg maar hij wil ook meer bagageruimte en dat heeft de Yaris weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Zelf voor Kia stonic gegaan, maar die is niet sterker (wel stuk meer bagage ruimte). Fijne auto voor minder dan yaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

99ruud99 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:55:
Zelf voor Kia stonic gegaan, maar die is niet sterker (wel stuk meer bagage ruimte). Fijne auto voor minder dan yaris.
Maar een mild-hybrid en geen full-hybrid zoals de Yaris, dat zet geen zoden aan de dijk qua koppel of qua verbruik. Beetje Hybrid in name only ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
De verkoper van de Toyota dealer beaamde dat onze Yaris het niet goed aankan. We zijn bijna 60 hebben aardig wat ervaring. Auto was helemaal vol met kampeerspullen. De motor en hybride combinatie van de nieuwere Yaris (2020 en erna) is beter. De Cross ook. Maar je levert bagageruimte in met de nieuwere Yaris. We willen juist meer niet minder. Ook mogelijkheid om meer dan een fietsrek te trekken. Interessant dat jullie het over 'hij' hebben, niet van toepassing. Colt heeft aanzienlijk meer bagageruimte. Als de Colt Frans is dan wil ik hem niet ben op zoek naar een Aziatische auto geen Franse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
Snowhite0901 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:52:
en ook die renault hybride mag volgens mij niet veel trekken...750 kg
Dat is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
Misschien toch maar eens naar de Corolla kijken! Cross vond ik te SUV niet mijn ding. Hoog grote wielen rijdt toch anders. Parkeren en zo. Plus hoef niet per sé mee te doen met de rage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:56
Voor meer power kan je ook nog naar de MG3 kijken, alleen mag die maar 500kg trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:46
[b]Bandita in "Hybride alternatief voor Toyota Yaris". Als de Colt Frans is dan wil ik hem niet ben op zoek naar een Aziatische auto geen Franse.
Vergelijk hem naar eens met een clio, ze doen niet eens moeite, ze vervangen alleen het logo.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ErikIrie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:11:
Voor meer power kan je ook nog naar de MG3 kijken, alleen mag die maar 500kg trekken
@Bandita zoekt een Aziaat*, geen Chinese rammelbak .. dan is het echt wel een paar stappen achteruit in degelijkheid komend vanaf een Toyota.

*en daar bedoelt men in de volksmond een Koreaan of een Japanner mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

True schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:21:
[...]

@Bandita zoekt een Aziaat*, geen Chinese rammelbak .. dan is het echt wel een paar stappen achteruit in degelijkheid komend vanaf een Toyota.

*en daar bedoelt men in de volksmond een Koreaan of een Japanner mee.
Heb je daar ervaring mee of spreekt je onderbuik nu

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

-tom-562 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:35:
[...]

Heb je daar ervaring mee of spreekt je onderbuik nu
Ik heb even wat autoweek reviews gepakt om jouw onderbuik over mijn mening te staven (wat verschillende modellen er zijn nog niet super veel reviews, niet alles is even relevant te noemen):Je kunt het zelf nalezen, maar ChatGPT vat het samen:
Software en elektronica:
  • Auto start soms niet na volledig opladen, vereist meerdere keren openen/sluiten als workaround.
  • Regelmatige foutmeldingen over cruise control, ABS en bandenspanning.
  • Navigatie kan onverwacht opnieuw opstarten en ingevoerde bestemming verliezen.
  • De app werkt meer dan de helft van de tijd niet en is traag.
  • Verkeersbordherkenning geeft te veel piepjes en moet vaak uitgeschakeld worden.
Verbruik en laden:
  • In de winter is het verbruik veel hoger, soms slechts 200 km actieradius.
  • Bij koude temperaturen is de snellaadsnelheid extreem laag (soms maar 35 kW bij een 400 kW-lader).
  • Geen recuperatief remmen bij ACC (adaptieve cruise control).
Comfort en rijgedrag:
  • Windgeruis bij hogere snelheden.
  • Stoelverwarming is niet instelbaar, wordt snel te heet.
  • Auto beslaat snel van binnen.
  • Auto wordt erg warm in de zomer, extra raamblindering nodig.
  • Het zitcomfort op de voorstoelen kan beter, vooral voor lange ritten.
  • Stuur is niet in diepte verstelbaar.
Overige punten:
  • Beperkt trekvermogen (slechts 500 kg, waardoor hij afvalt voor sommige gebruikers).
  • Trillingen op betonplaten in Duitsland, mogelijk door hogere bandenspanning.
  • Lange levertijd (bij één gebruiker bijna een jaar wachten).
  • Onderdelen voor reparatie kunnen lang op zich laten wachten.
toon volledige bericht
/ChatGPT

De twee reviews van de MG3 zijn gemaakt met praktisch 0 km gereden:Over het algemeen zou ik gebaseerd op de reviews zeggen dat je met een MG op dit moment vooral een rammelbak koopt die eerder Frans is dan Engels, maar vooral heel Chinees.

Komend van een Toyota gaat TS van zo'n auto ontzettend spijt krijgen, los van het feit dat deze hagelnieuw zal zijn met een vergelijkbaar prijskaartje en de afschrijving zal ook niet mis zijn op zo'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

guido66 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:19:
Qua hybridetechniek is zowat alles inferieur aan Toyota. Maar je moet niet bang zijn en je niet storen aan een loeiende motor als ie hard moet werken, dat is nu eenmaal hoe het Toyota systeem werkt.
Dat is onjuist de nieuwe Honda hybride techniek is superieur. Meer soeplese en meer kracht dan de Toyota techniek.

@Bandita over welke heuvels en snelheden hebben we het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:41:
[...]

Dat is onjuist de nieuwe Honda hybride techniek is superieur. Meer soeplese en meer kracht dan de Toyota techniek.

@Bandita over welke heuvels en snelheden hebben we het?
Er stond 'zowat alles', dus niet per se alles :)
Maar de nieuwe techniek is dat ook dat wat in de Jazz vanaf modeljaar 2020 zit? Want anders moet er direct weer naar een Civic gekeken worden die zijn dan direct al 35k+ even wat anders dan de vorige generatie Yaris natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Misschien een Honda Jazz anders een optie of toch een Corolla (met de 2.0 hybride)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:12
Even een minder voor de hand liggende optie: Lync & Co 01. Plug-in hybride waarmee je een best leuk stukje elektrisch kunt rijden, ligt een Volvo motor in en kunnen flink wat trekken. Volgens mij is er ook veel aanbod momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

True schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:28:
[...]

Ik heb even wat autoweek reviews gepakt om jouw onderbuik over mijn mening te staven (wat verschillende modellen er zijn nog niet super veel reviews, niet alles is even relevant te noemen):Je kunt het zelf nalezen, maar ChatGPT vat het samen:

[...]

/ChatGPT

De twee reviews van de MG3 zijn gemaakt met praktisch 0 km gereden:Over het algemeen zou ik gebaseerd op de reviews zeggen dat je met een MG op dit moment vooral een rammelbak koopt die eerder Frans is dan Engels, maar vooral heel Chinees.

Komend van een Toyota gaat TS van zo'n auto ontzettend spijt krijgen, los van het feit dat deze hagelnieuw zal zijn met een vergelijkbaar prijskaartje en de afschrijving zal ook niet mis zijn op zo'n auto.
toon volledige bericht
Als je de reviews daadwerkelijk zelf leest valt het allemaal echt wel mee, er staan zelfs gewoon onwaarheden in of zelf gemaakte gebruikersfouten. Ik lees weinig rammelbak verhalen, en uit eerste hand kan ik zeggen (er staat namelijk een MG4 hier op de oprit) kan ik zeggen dat ik mij niet echt herken in die reviews. Er zijn wat kleine eigenaardigheden, maar zeker na wat software updates is het allemaal prima. Mechanisch is er weinig rammelbak aan hoor.
Ok, die Toyota zal softwarematig wat minder bugs hebben, maar als ik kijk naar de Toyota Yaris Cross hybrid van mijn ouders, vind ik het qua materiaalgebruik niet mooier ofzo (veel hard plastic). Het is niet 1-op-1 te vergelijken, en op de lange termijn zal de Toyota kwalitatief beter zijn (maar wat dat betreft domineert Toyota gewoon ieder automerk dus dat is niet eerlijk :P). Maar uit eerste hand kan ik zeggen dat het echt geen rammelbak is.

Afschrijving heb je wel een terecht punt, maar je moet sowieso nooit een nieuwe auto kopen :P en al helemaal geen Chinees nieuw (met het oog op bizarre afschrijving, ik rij 'm dan ook via private lease voor een prikkie 8))

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 08-02-2025 07:58 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

True schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:56:
[...]

Er stond 'zowat alles', dus niet per se alles :)
Maar de nieuwe techniek is dat ook dat wat in de Jazz vanaf modeljaar 2020 zit? Want anders moet er direct weer naar een Civic gekeken worden die zijn dan direct al 35k+ even wat anders als de vorige generatie Yaris natuurlijk.
De nieuwe Civic is een heerlijke aandrijflijn, soeplese en veel rust en stilte. Helaas is Honda relatief duur in Europa. Daarom hier van de shortlist gevallen.

Honda Jazz is ook een leuk en mooi uitziende kar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 07:57:
[...]

Als je de reviews daadwerkelijk zelf leest valt het allemaal echt wel mee, er staan zelfs gewoon onwaarheden in of zelf gemaakte gebruikersfouten. Ik lees weinig rammelbak verhalen, en uit eerste hand kan ik zeggen (er staat namelijk een MG4 hier op de oprit) kan ik zeggen dat ik mij niet echt herken in die reviews. Er zijn wat kleine eigenaardigheden, maar zeker na wat software updates is het allemaal prima. Mechanisch is er weinig rammelbak aan hoor.
Ok, die Toyota zal softwarematig wat minder bugs hebben, maar als ik kijk naar de Toyota Yaris Cross hybrid van mijn ouders, vind ik het qua materiaalgebruik niet mooier ofzo (veel hard plastic). Het is niet 1-op-1 te vergelijken, en op de lange termijn zal de Toyota kwalitatief beter zijn (maar wat dat betreft domineert Toyota gewoon ieder automerk dus dat is niet eerlijk :P). Maar uit eerste hand kan ik zeggen dat het echt geen rammelbak is.

Afschrijving heb je wel een terecht punt, maar je moet sowieso nooit een nieuwe auto kopen :P en al helemaal geen Chinees nieuw (met het oog op bizarre afschrijving, ik rij 'm dan ook via private lease voor een prikkie 8))
Vriendin heeft een MG ZS EV uit 2020 en herken me er wel in, het is een rammelende, roestende (onderkant! Slechts paar jaar oud, APK man had dat nog nooit gezien, is onder garantie een anti roest behandeling gedaan door MG), niet goed op de weg liggende auto.

Ook de cartainment is traaaaaaaaag. Zelfs de kachel harder of zachter zetten heeft een lag van 2 seconden!

Ja het is goedkoop en het rijd, maar gemaakt van chinesium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bandita schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:19:
Als de Colt Frans is dan wil ik hem niet ben op zoek naar een Aziatische auto geen Franse.
Bestuurder van een Yaris Hybrid uit 2022 hier. De dealer wist me overigens te vertellen dat dit model voor de Europese markt in Frankrijk gebouwd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:36

MLLL

Palm Treo 650

Knul schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:41:
Ik zou een moderne Mitsuibshi Colt/Captur (wat (niet heel stiekem) Renaults zijn) wel aandurven hoor. Je krijgt bij Mitsu tegenwoordig standaard 5 jaar garantie, die te verlengen is tot 8 jaar.

Dat gezegd hebbende raad ik altijd een Toyota Yaris/Auris/Corolla aan aan mensen die helemaal niets met auto's hebben ;)
Ik raad mensen een VW T-Roc aan als men niets om auto's geeft.
Een nietszeggendere auto dan dat bestaat niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20:15
MLLL schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:49:
[...]

Ik raad mensen een VW T-Roc aan als men niets om auto's geeft.
Grappig dat je zoiets beweert.
Mijn vrouw vindt auto's kopen heel leuk en spannend. Ze duwt mij altijd succesvol richting Audi en Porsche, maar buiten die merken vindt ze de Volkswagen T-Roc juist uitgesproken leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zie geen budget genoemd in dit topic, maar wellicht is de Corolla Cross nog een optie? Geen B segment, maar het was al wel duidelijk dat je het daarin niet gaat vinden.

Een anders en Hyundai kona of Kia niro hybrid.

Of de citroen c3 aircross / Opel Frontera die binnenkort gaan uitkomen. B segment, hybride en ruim. Maar niet Japans/Aziatisch.

Edit. Suzuki heeft volgens mij ook nog wel hybrides in het b segment met redelijk wat ruimte. Vitara en nog een geloof ik. Dan heb je wel Japans en dus aardig betrouwbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 08-02-2025 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandita
Vandaag een Corolla GR Executive uit 2021 gekocht. Toen we hem proefreden beviel hij zo goed dat we het meteen wisten. In November Yaris Cross ook proefgereden die beviel niet. Nu heel tevreden. Met trekhaakkogel en we mogen 750 kilo trekken. Plus veel bagageruimte voor als we gaan kamperen.
Pagina: 1