PS5 controller overleden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik ben bang dat mijn ps5 controller is overleden, gaat hier om de witte originele die er standaard is bijgeleverd.
Deze heeft paar maand stil gelegen omdat ik een 2e (ander kleur) erbij had gekocht en deze is mijn standaard controller geworden. Helaas wil de witte nu niet meer aan

Mainbord van de zwarte controller defect gegaan tijdens het wisselen van thumbsticks. Eigen domme fout.
  • Van de andere controller de batterij omgezet, nog niks.
  • Reset knop getest, zonder succes
  • Op youtube allerlei filmpjes bekeken met toetsencombinaties, maar helaas.
  • Nog getest op computer via usb, maar dan word hij ook niet herkend

[ Voor 17% gewijzigd door G.Scholtens op 04-02-2025 11:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:43
Maar is nu de controller waar je aan gesleuteld hebt kapot? Of de controller waar je niet aan gesleuteld hebt kapot?

Als het de controller is waar je niet aan gesleuteld hebt is. Hoe oud is deze controller? ( als in garantie? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
Ik heb helaas geen technische onderbouwing voor je, maar had van de week hetzelfde. Controller wou niet meer opladen via de standaard lader, telefoonblok met usb-a -> usb-c kabel. Andere lader, hele nacht geen effect. Maar met een iPad-lader ging het lampje van de controller direct aan en begon de controller weer op te laden. Dus andere lader proberen kan zomaar helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Beide stuk, ik had een zwarte. Daarvan is dus het mainbord overleden, connectors eraf. Tijdens het vervangen van de thumbsticks. Gelukkig had ik de batterij hiervan nog apart gelegd en dus gisteren kunnen testen in de witte originele.

Garantie zal er niet meer op zitten, heb de console al meer dan 12 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:26:
Ik heb helaas geen technische onderbouwing voor je, maar had van de week hetzelfde. Controller wou niet meer opladen via de standaard lader, telefoonblok met usb-a -> usb-c kabel. Andere lader, hele nacht geen effect. Maar met een iPad-lader ging het lampje van de controller direct aan en begon de controller weer op te laden. Dus andere lader proberen kan zomaar helpen.
Heb je foto van deze lader, dan kijk ik of ik deze misschien op het werk heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKaMaVK3hZPv7p1E_ExDcXYjPW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHv3WoKj4lqfB7tzThUr3ujC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIBNNzFODmsdC6U3jgPvJceNCXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXIJvgfgjuuxw837z2TF0WAg.jpg?f=fotoalbum_large

Standaard 5v 3a lader voor een iPad air met usb-c connector. Ik heb er even een aantal getest hier maar dit lijkt de enige die ik zo heb liggen die werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:04

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik moest 3x lezen om erachter te komen om welke controller het precies gaat. Wellicht een idee om het niet terzake doende stukje over zelf gesloopte controller weg te laten?

Ik lees dat je al verschillende kabels + stekkers hebt geprobeerd. Ook al de batterij vervangen? (geen idee of dat kan)

Verschillende contactpuntjes al schoongemaakt? Geen stofophoping oid in de usb-aansluiting?

Als dat allemaal niet helpt zou ik het letterlijk op 'overleden' houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 23:33
Misschien gerelateerd: mijn 2 controllers kunnen ook niet meer laden via een usb blokje. Voorheen kon ik hem gewoon aan het MacBook Air USB-C blokje hangen met de originele kabel en ook met een iPad USB-A blokje met een IKEA A naar C kabel. Alleen beide werken nu alleen nog maar via een USB kabel aan de PS5 zelf… 😕 Zou er misschien een software update verantwoordelijk zijn voor deze wijziging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
G.Scholtens schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:26:
Beide stuk, ik had een zwarte. Daarvan is dus het mainbord overleden, connectors eraf. Tijdens het vervangen van de thumbsticks. Gelukkig had ik de batterij hiervan nog apart gelegd en dus gisteren kunnen testen in de witte originele.

Garantie zal er niet meer op zitten, heb de console al meer dan 12 maand
Je hebt 2 jaar garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
In Nederland heb je recht op een deugdelijk product.

Tevens klinkt het dat hij aan beide controllers heeft geknutseld buiten het doel van gebruik, dus dan is garantie sowieso verbroken.
Dan is het vervangen van de batterij nog discussieerbaar, maar moet je wel zelf bewijzen dat er geen schade is opgelopen tijdens het vervangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Christoxz op 04-02-2025 10:21 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Christoxz schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:18:
[...]

In Nederland heb je recht op een deugdelijk product.

Tevens klinkt het dat hij aan beide controllers heeft geknutseld buiten het doel van gebruik, dus dan is garantie sowieso verbroken.
Dan is het vervangen van de batterij nog discussieerbaar, maar moet je wel zelf bewijzen dat er geen schade is opgelopen tijdens het vervangen.
Eens maar dat is niet echt duidelijk uit de tekst te halen of TS aan beide heeft gesleuteld of niet.

@G.Scholtens wellicht kan je meer info delen of evt fotos maken hoe alles eruit ziet? ( Dus de connector, mainbord, controllere etc etc ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
corporalnl schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:24:
[...]

Eens maar dat is niet echt duidelijk uit de tekst te halen of TS aan beide heeft gesleuteld of niet.

@G.Scholtens wellicht kan je meer info delen of evt fotos maken hoe alles eruit ziet? ( Dus de connector, mainbord, controllere etc etc ).
Hij gaf aan dat de zwarte stuk is door eigen schuld, en dat hij daarna de batterij in de witte heeft gestopt.
Beide zijn dus in iedere geval open geweest.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ik zal de controller morgen even meenemen naar het werk en de ipad lader testen en eventueel de usb-c poort schoonmaken.

Voor de duidelijkheid ik had 2 controllers (zwart en wit) De zwarte was mijn standaard controller, de witte lag al maanden stil in de kast en die gaat dus niet meer aan.

Omdat de zwarte al kapot was, heb ik hiervan de batterij getest in de witte. Maar ook dan gaat de witte niet aan, garantie zal dus verlopen zijn van de witten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb hem zojuist aan de ipad lader gelegd, compleet nieuwe met nieuwe kabel. Maar totaal geen respons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:44

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@G.Scholtens Had je toevallig ook al geprobeerd de controller direct met de kabel aan de Playstation 5 te koppelen, ik had de berichten terug gelezen maar niet gelezen of je dat al geprobeerd had.

Weet ook niet of je nog de bijgeleverde USB-C kabel van de Playstation 5 zelf hebt, want anders probeer het even met die.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1