Ik heb een vraag wat betreft mijn CV ketel: Atag Iserie (2019).
Appartement, alles op zelfde verdieping, vloerverwarming (geen radiatoren).
De CV hangt achterin een inbouw kleding kast.
Hoewel ik over de werking heel tevreden ben (nog nooit issues gehad, laatste 3 jaar niet eens hoeven bijvullen) heb ik een vreemd probleem:
Al enige tijd geleden rook ik voor het eerst een hele sterke geur toen ik de kast open deed: kattenpis…
Ik heb geen huisdieren, en ook geen muizen oid.
De kast grenst aan mn slaapkamer maar als ik de kastdeur dicht deed rook ik het niet meer en de volgende dag was de geur verdwenen. Van tijd tot tijd ruik ik het echter nog wel en dan is echt heel sterk. (Ik moet dan wel de deur opendoen, is niet dat het hele huis ernaar ruikt, beperkt zich tot de kastruimte waar cv hangt).
Er komt jaarlijks een monteur voor onderhoud, en volgens zijn metingen was er geen gaslek oid. (Toen hij er was, was de stank niet aanwezig).
Inmiddels ben ik erachter dat de geur ontstaat wanneer ik het warm water gebruik. De druk gaat dan ook binnen een aantal seconden van 1.6 naar 2.2. En als ik de kraan uit zet, zakt het weer heel snel terug. Ik deed dit een aantal keer en de stank kwam ook tevoorschijn.
Daarbij maakt hij naast het gewone ‘verwarmingsgeluid, ook een tikkend geluid).
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het is echt een rotte eieren/ kattenpis lucht (geen typische gaslucht).
En is zo’n snel op en aflopend verschil in druk normaal?
Ps ik lees de druk af van de cv ketel zelf.
Heb wat fotos bijgevoegd wie weet zien jullie op het eerste oog iets dat niet goed zit?
:strip_exif()/f/image/5d0Op5ZvgNYvUvyXsepU5IoE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FpkP5LOGn7xfH6gf0GOrMItS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GulJOA9mDaoAvJPjodAe4LGu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dTdM8cxsFkqyVo1Uo79COkr5.jpg?f=fotoalbum_large)
...
...
Appartement, alles op zelfde verdieping, vloerverwarming (geen radiatoren).
De CV hangt achterin een inbouw kleding kast.
Hoewel ik over de werking heel tevreden ben (nog nooit issues gehad, laatste 3 jaar niet eens hoeven bijvullen) heb ik een vreemd probleem:
Al enige tijd geleden rook ik voor het eerst een hele sterke geur toen ik de kast open deed: kattenpis…
Ik heb geen huisdieren, en ook geen muizen oid.
De kast grenst aan mn slaapkamer maar als ik de kastdeur dicht deed rook ik het niet meer en de volgende dag was de geur verdwenen. Van tijd tot tijd ruik ik het echter nog wel en dan is echt heel sterk. (Ik moet dan wel de deur opendoen, is niet dat het hele huis ernaar ruikt, beperkt zich tot de kastruimte waar cv hangt).
Er komt jaarlijks een monteur voor onderhoud, en volgens zijn metingen was er geen gaslek oid. (Toen hij er was, was de stank niet aanwezig).
Inmiddels ben ik erachter dat de geur ontstaat wanneer ik het warm water gebruik. De druk gaat dan ook binnen een aantal seconden van 1.6 naar 2.2. En als ik de kraan uit zet, zakt het weer heel snel terug. Ik deed dit een aantal keer en de stank kwam ook tevoorschijn.
Daarbij maakt hij naast het gewone ‘verwarmingsgeluid, ook een tikkend geluid).
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het is echt een rotte eieren/ kattenpis lucht (geen typische gaslucht).
En is zo’n snel op en aflopend verschil in druk normaal?
Ps ik lees de druk af van de cv ketel zelf.
Heb wat fotos bijgevoegd wie weet zien jullie op het eerste oog iets dat niet goed zit?
:strip_exif()/f/image/5d0Op5ZvgNYvUvyXsepU5IoE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FpkP5LOGn7xfH6gf0GOrMItS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GulJOA9mDaoAvJPjodAe4LGu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dTdM8cxsFkqyVo1Uo79COkr5.jpg?f=fotoalbum_large)
...
...