Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemodile
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-04 21:52
Dag allemaal, helaas heeft mijn Google Pixel 4a een update gehad om de batterij te beschermen.

Daar ben ik niet zo blij mee, ik maak er al een paar jaar met veel plezier gebruik van. Batterij vervangen is voor mijzelf ondoenlijk en navraag leert dat ook bedrijven er niet zo happig op zijn om het uit te voeren.

Ik heb wat advies nodig voor een goed alternatief.

Ik ben een vrij lichte gebruiker denk ik, ik maak foto's, luister muziek, internet wat en gebruik de telefoon als navigatiesysteem. Ik game er niet op, vlog niet, gebruik geen sociale media, en doe ook geen andere dingen die zware hardware vragen.

Eisen:
  • Camera moet vergelijkbaar of beter presteren dan de 4A. In het bijzonder ben ik erg gehecht geraakt aan de Top Shot functie (ik geloof dat dit Motion Shot heet bij Samsung?), want mijn favoriete foto-onderwerp is de kleine en die is nogal beweeglijk..
  • 3.5mm jack aansluiting. Ja echt, ik gebruik deze dagelijks, dit is een must have.
  • Telefoon moet een dag meegaan op de batterij bij mijn gebruik
Nice to have
  • Niet al te enorme telefoon.. bv. S22 vind ik bv. wel OK. De grootste telefoon die ik ooit heb gehad was een Oneplus 5.
  • Ik ben wat meer gewend aan Android maar mocht ik er toch beter aan doen om Apple of een mij onbekende derde partij te kiezen, het zij zo
Alvast veel dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stond er niets interessants in https://tweakers.net/best-buy-guide/smartphones/ ?

Allicht dat ik eroverheen lees maar gezien de leeftijd van een 4a, moet ik dan aannemen dat je ongeveer 5 jaar met een nieuwe telefoon wil gaan doen? En zo ja, welk budget mag eraan hangen ongeveer?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46
Er is hier op Tweakers een optie genaamd Pricewatch. Daar kun je filteren op van alles, zoals fysieke maten, maar ook 3.5mm aansluiting.
En dan kom je ook uit op eventueel water bij de wijn doen in je keuzes, met name de 3.5mm aansluiting is redelijk zeldzaam geworden. Ik denk dat alleen Sony die nog in higher end telefoons stopt met een goede camera. De rest van de telefoons die dat nog doen zitten in het budget segment, en daar is bespaart op o.a. de camera. Wel is dat op te lossen met een adapter van usb-c naar 3.5mm.
En is formaat doorslaggevend dan kom je inderdaad uit bij een Samsung S25 of iPhone 16, of een van hun voorgangers. Let bij iPhone op dat voor de 15 ze nog de Lightning adapter gebruikten ipv usb-c, dus ik zou niet alsnog daarin investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemodile
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-04 21:52
swhnld schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:28:
Er is hier op Tweakers een optie genaamd Pricewatch. Daar kun je filteren op van alles, zoals fysieke maten, maar ook 3.5mm aansluiting.
En dan kom je ook uit op eventueel water bij de wijn doen in je keuzes, met name de 3.5mm aansluiting is redelijk zeldzaam geworden. Ik denk dat alleen Sony die nog in higher end telefoons stopt met een goede camera. De rest van de telefoons die dat nog doen zitten in het budget segment, en daar is bespaart op o.a. de camera. Wel is dat op te lossen met een adapter van usb-c naar 3.5mm.
En is formaat doorslaggevend dan kom je inderdaad uit bij een Samsung S25 of iPhone 16, of een van hun voorgangers. Let bij iPhone op dat voor de 15 ze nog de Lightning adapter gebruikten ipv usb-c, dus ik zou niet alsnog daarin investeren.
Helpend, dank. De Pricewatch heb ik (gelukkig) al vrij uitgebreid gebruikt, maar ik kan daar de 3.5mm zelfs niet meer vinden als filteroptie... Dan is een adapter wellicht noodzakelijk geworden.

De andere vraag over budget en hoe lang ik er mee doe.. hangt voor mij samen. Als ik weet 5 jaar vooruit te kunnen met de telefoon, dan mag hij meer kosten. Dan nog vind ik de huidige genormaliseerde nieuwprijzen (bv. de BBG over kleine telefoons tot EUR 1000...) ronduit astronomisch. Ik koop doorgaans tweedehands en heb de 4A denk ik 2-3 jaar gehad.

Enfin ik neem de adapter mee in de overwegingen, dan ga ik er vast uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lemodile schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:36:
[...]

Helpend, dank. De Pricewatch heb ik (gelukkig) al vrij uitgebreid gebruikt, maar ik kan daar de 3.5mm zelfs niet meer vinden als filteroptie...
Met 3.5mm aansluiting en dan ook maximaal anderhalf jaar oud.

Allicht zit er wat voor je tussen; het is natuurlijk helemaal jouw eigen keuze om wel aan te geven hoeveel je wil uitgeven en allicht kan je ook bedenken (omdat je inderdaad aangeeft ook wel tweedehands te willen kopen), wat de restwaarde is van een "higher end telefoon".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
De Samsung S24 krijgt nog 6 jaar ondersteuning, de iPhone 15 krijgt nog 5 jaar ondersteuning naar verwachting (kan ook een jaartje langer zijn, Apple is niet heel duidelijk).
De Samsung S23 echter zit nog maar op 3 jaar ondersteuning, en de S22 nog maar op 2 jaar.
Nu de Samsung S25 uitkomt zal er tweedehands de komende weken wel wat op de markt komen dat mensen die upgraden hun oude kwijt willen, dus ik zou zeker vraag en Aanbod of Marktplaats/Ebay in de gaten houden of daar iets bij zit.

Overigens, filter ik op formaat van de Oneplus 5 in de Pricewatch, heb je daarbinnen ook de Google 8a (en 7a, 8, 9 pro, etc.) als optie. Dus mocht je Pixel heel fijn vinden kun je daar ook bij blijven. Ook de Xiaomi 14, Moto Edge 50 neo zitten daarin als resultaten.
categorie: Smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
https://shop.fairphone.com/nl/fairphone-5

Fairphone 5

5 jaar garantie

minimaal 6 jaar ondersteuning

batterij is eenvoudig te vervangen indien nodig

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 04-02-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
boyette schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:17:
https://shop.fairphone.com/nl/fairphone-5

Fairphone 5

5 jaar garantie

minimaal 6 jaar ondersteuning

batterij is eenvoudig te vervangen indien nodig
Alleen is de telefoon een stuk groter dan TS wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
swhnld schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Alleen is de telefoon een stuk groter dan TS wil hebben.
daar went ie wel aan
Pagina: 1