Vraag
Alle reacties
Welke laptop heb je?
Edit:
Ik zie FRU op het kaartje staan, IBM begon hier ooit mee, dus check even bij Lenovo welke part numbers compatible zijn. Wie weet kun je zelfs nog upgraden.
Bij grote OEM's zoals HP, Dell en Lenovo werken veel wifi kaarten niet zomaar. Ze moeten voorkomen in een whitelist, ingebakken in de UEFI/BIOS van het model laptop. Zelfs een HP wifi kaart met Intel chip hoeft niet eens te werken in een AMD laptop van HP.
Edit:
Ik zie FRU op het kaartje staan, IBM begon hier ooit mee, dus check even bij Lenovo welke part numbers compatible zijn. Wie weet kun je zelfs nog upgraden.
Bij grote OEM's zoals HP, Dell en Lenovo werken veel wifi kaarten niet zomaar. Ze moeten voorkomen in een whitelist, ingebakken in de UEFI/BIOS van het model laptop. Zelfs een HP wifi kaart met Intel chip hoeft niet eens te werken in een AMD laptop van HP.

[ Voor 22% gewijzigd door PD2JK op 03-02-2025 19:31 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Definieer "compatibel". Het ding dat je linkt, uitvoering: Intel Wi-Fi 6 AX201 adapter (non vPro), lijkt hetzelfde te zijn als wat er nu in zit.
Waarom denk je dat je WiFi-adapter kapot is?
Waarom denk je dat je WiFi-adapter kapot is?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
@jeroen3 Ja die inderdaad staat gelinkt aan deze topic, die zou ik kopen bij Megekko als vervang onderdeel.
@PD2JK
Mijn laptop is de Acer A515-54G-75LV
@CodeCaster De netwerk kaart die er nu in zit ondersteunt zeker geen wifi 6 en deze die ik nu zou kopen wel en niet alle nummers op de nieuwe en mijn huidige netwerk kaart komen overeen. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik het juiste onderdeel bestel.
@PD2JK
@CodeCaster De netwerk kaart die er nu in zit ondersteunt zeker geen wifi 6 en deze die ik nu zou kopen wel en niet alle nummers op de nieuwe en mijn huidige netwerk kaart komen overeen. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik het juiste onderdeel bestel.
Op de foto staat een "AX201NGW", dat is gewoon een WiFi6-kaart.Chains schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:33:
@jeroen3 Ja die inderdaad staat gelinkt aan deze topic, die zou ik kopen bij Megekko als vervang onderdeel.
@PD2JK
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
wat is dit? een vreemde soldeer blob? een los draadje?
:strip_exif()/f/image/B4PMDsyHqfBmvg9SvdLU9NPP.png?f=user_large)
okee, was ook niet echt heel scherp in beeld, maar als het niks is ...Chains schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:07:
@Dark Ja op de foto lijkt het zo maar het is gewoon weerspiegeling van de flits op het plastiek volgens mij want als ik kijk zie ik niks vreemd. Is de connector van de fan
Pagina: 1