Mijn vraag
Beste leden, ik ben zowat aan het uitkijken voor een nieuwe pc te bouwen... echter waren mijn vorige builds altijd al Intel builds en was ik daar zeer tevreden over.
Nu heb ik echter gelezen dat zowel de 13th als 14th gen sukkelen met problemen ivm voltage en daar door blijvende schade oplopen... alsook is de nieuwe current gen ultra zeer zwak(zwakker dan de vorige 14th gen)
al heb ik gelezen dat zowel de voltage probleem weg gepatched is via de bios update alsook komen er patches voor de ultra om deze beter te laten werken ? echter vraag ik mij af of dit al geen verloren zaak is...
ik twijfel dus als ik niet beter eens overstap naar AMD Ryzen...
of toch beter een 14900k neem of de nieuwe ultra 285K
prijzen voor de ryzen vind ik wat aan de duurdere kant
kwa cpu wil ik toch wat rond de 500 blijven
mijn gebruik van mijn pc is vooral gamen en wat kleine internet toepassingen... zoals muziek afhalen... wat internet tabs die ik altijd openstaan heb... en wat background programmas die altijd ook up zijn als ik game...
ben ik dan toch niet beteraf met een Intel ?
ik zou dan ook gaan voor
Case; lian li vision
PSU; lian li edge 1000watt
AIO; lian li hydroshift 360
Ram; ddr5 64gig 6000 - 7200mhz
SSD; M.2 990pro 4TB
huidige GPU; msi 3080ti supreme X
Beste leden, ik ben zowat aan het uitkijken voor een nieuwe pc te bouwen... echter waren mijn vorige builds altijd al Intel builds en was ik daar zeer tevreden over.
Nu heb ik echter gelezen dat zowel de 13th als 14th gen sukkelen met problemen ivm voltage en daar door blijvende schade oplopen... alsook is de nieuwe current gen ultra zeer zwak(zwakker dan de vorige 14th gen)
al heb ik gelezen dat zowel de voltage probleem weg gepatched is via de bios update alsook komen er patches voor de ultra om deze beter te laten werken ? echter vraag ik mij af of dit al geen verloren zaak is...
ik twijfel dus als ik niet beter eens overstap naar AMD Ryzen...
of toch beter een 14900k neem of de nieuwe ultra 285K
prijzen voor de ryzen vind ik wat aan de duurdere kant
kwa cpu wil ik toch wat rond de 500 blijven
mijn gebruik van mijn pc is vooral gamen en wat kleine internet toepassingen... zoals muziek afhalen... wat internet tabs die ik altijd openstaan heb... en wat background programmas die altijd ook up zijn als ik game...
ben ik dan toch niet beteraf met een Intel ?
ik zou dan ook gaan voor
Case; lian li vision
PSU; lian li edge 1000watt
AIO; lian li hydroshift 360
Ram; ddr5 64gig 6000 - 7200mhz
SSD; M.2 990pro 4TB
huidige GPU; msi 3080ti supreme X