Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 08:26
Beste Tweakers,

Ik ben me aan het voorbereiden voor de vakantie en eentje daarvan is Netflix meenemen op vakantie.

Nu hebben vele me goed geholpen hier op tweakers.

Oplossing: het meenemen van een Chromecast of een andere stick.

Nu ben ik mijn oude Chromecast tegengekomen bij de zolder opruimen. De eerste Chromecast (1st generation)

Ik heb deze weer naar fabrieksinstellingen teruggezet via google home app.

En heb even 2min een video via Netflix opgestart. Nu was alles prima verlopen. Het speelde af etc.

Maar bij het eruit halen van de Chromecast was deze ontzettend warm. Is dit normaal of niet?

Kan ik de Chromecast meenemen of moet ik alsnog een nieuwe aanschaffen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-08 13:10
Wat is warm? Ze zijn erom bekend dat ze warmer worden. Maar wat is volgens jou warm? Kan je het niet meer aanraken zo heet of wat minder warm.

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 02-02-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 08:26
corporalnl schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:57:
Wat is warm? Ze zijn erom bekend dat ze warmer worden. Maar wat is volgens jou warm? Kan je het niet meer aanraken zo heet of wat minder warm.
Kan het gewoon vastpakken daar niet van. Maar het is echt behoorlijk warm. Heb geen warmtemeter. Maar alsof het kan smelten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het nog vast kunt pakken zonder dat het echt heet is, dan is de temperatuur onder de 50 graden. Daar gaat ie echt niet van smelten. Warm worden van dit soort spul (zeker zo'n klein stickje als de Chromecast), is vrij normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je iets kan aanraken is het niet warm, 50 graden voelt al erg heet aan (ga maar met die temp. douchen). Eenvoudig polypropyleen smelt pas vanaf 160 graden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:03

D4NG3R

kiwi

:)

Als je het nog kan vastpakken zal de temperatuur meevallen, die dingen worden nu eenmaal passief gekoeld en zitten in een plastic behuizing. Niks bijzonders aan.

Sowieso; Plastic smelt pas bij temperaturen van boven de 150c, het veelgebruikte PLA en ABS pas bij respectievelijk 170c en 190c. ;)

Edit: Vergeet overigens niet om de micro-USB kabel mee te nemen, ik ben er op het vakantieadres al wel een keer achter gekomen dat het kabeltje vergeten was en iedereen uiteraard alleen nog maar USB-C had. :+

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 03-02-2025 10:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ja, ze worden behoorlijk warm, zeker de eerste generatie, omdat ze redelijk underpowered waren en dus flink moesten werken om alles goed te laten draaien. :)

Ik heb onlangs toevallig de laatste losgekoppeld bij mijn zusje en deze stick was ook flink warm.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1