Ik heb een bestaande woning van ca 200m2 met 2 verdiepingen. Ik zou graag de coax en telefoonkabels vervangen door cat6a S/FTP kabels met RJ45 poorten.
Het doel is om:
Voor de PoE++ met 10Gbps zijn de opties precies wel wat beperketer en ook veel duurder. Ik dacht aan de Ubiquiti UniFi Switch XG 6 POE. Die switch is nota bene managed en ik heb geen flauw idee hoe ik daarmee aan de slag moet.
Lijkt dit jullie een goede future-proof set-up? Zie ik iets over het hoofd?
P.S.: Ik hou voorlopig mijn 1Gbps Telenet-modem bij, maar zodra er hier fiber to the home beschikbaar is, zal ik mijn eigen fiber modem aanschaffen.
Het doel is om:
- Op 4 plekken in huis bedraad internet te hebben
- Op 2 van die 4 plekken een access point te zetten voor draadloos internet
- Die 2 access points van stroom te voorzien via PoE++
- Future-proof te zijn en dus overal 10Gbps te hebben, ook al is dit in mijn straat nog niet beschikbaar
Voor de PoE++ met 10Gbps zijn de opties precies wel wat beperketer en ook veel duurder. Ik dacht aan de Ubiquiti UniFi Switch XG 6 POE. Die switch is nota bene managed en ik heb geen flauw idee hoe ik daarmee aan de slag moet.
Lijkt dit jullie een goede future-proof set-up? Zie ik iets over het hoofd?
P.S.: Ik hou voorlopig mijn 1Gbps Telenet-modem bij, maar zodra er hier fiber to the home beschikbaar is, zal ik mijn eigen fiber modem aanschaffen.