Toegangsbeheer en poortautomatisatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef92
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 19:59
Beste,

Voor onze werkplaats zou ik graag poorten kunnen openen en sluiten via een app.
Ik zou gebruikers willen kunnen toevoegen en beheren wanneer deze bepaalde poorten kunnen openen en sluiten. Later zou ik dit willen uitbreiden zodat gebruikers met een badge bepaalde deuren kunnen openen.

De sectionaalpoorten en schuifpoorten zijn op dit moment al voorzien van een motor en we kunnen deze met een sleutel openen en sluiten maar het is een erg onhandig systeem vandaar ik dit zou willen aanpassen.
Ik heb nog geen ideale oplossing gevonden online vandaar ik hier eens wou proberen.

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:46

P_Tingen

omdat het KAN

Bij de klant waar ik zit wilden ze dit ook (kan wel even navragen welk systeem ze nu hebben) maar waar ze daar tegenaan liepen was dat het erg onhandig was om de deur van de TD werkplaats via de app te openen omdat ze heel vaak met hun armen vol materiaal daar naar binnen wilden. Dan moet je dus alles wat je in je handen hebt neerleggen, de app via je telefoon bedienen om de deur te openen en dan alles weer oppakken.

Wat ze nu dus hebben is dat als je in de buurt van de deur komt, hij via BT automatisch van het slot af gaat, waarna je hem open kan drukken

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef92
Oh nee hier is het meer voor de chauffeurs die komen aangereden met de vrachtwagen om poorten te openen. Verder wil ik de gewone knoppen blijven gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33

Illusion

(the art of)

Als je googled op bijvoorbeeld “gsm poort” of “sms hekopener” dan vind je tientallen kant-en-klare oplossingen voor 100€ a 300€.

Welke daarvan heb je al bekeken en waarom voldoen die niet?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je op de locatie je netwerk al hebt geregeld? Mocht dat nog een ding zijn dan kun je naar Ubiquiti Door Access-lijn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef92
Illusion schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:37:
Als je googled op bijvoorbeeld “gsm poort” of “sms hekopener” dan vind je tientallen kant-en-klare oplossingen voor 100€ a 300€.

Welke daarvan heb je al bekeken en waarom voldoen die niet?
Jawel, ik had een 4g module gekocht enkel voor op een schuifpoort. Echter is het beheren van deze erg omslachtig waardoor dit niet interessant is.. Het gaat om 7 poorten dan zou dit 7 telefoonnummers betekenen en 7 keer apart instellingen aanpassen. Dit vind ik wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:25
Je bent op zoek naar een toegangscontrole systeem die externe deuren aan kan sturen. Nedap heeft die spullen, maar er zijn er veel meer. Ik denk dat even googelen je wel op weg helpt naar een bedrijf in de buurt die je kan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef92
sypie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:38:
Ik weet niet of je op de locatie je netwerk al hebt geregeld? Mocht dat nog een ding zijn dan kun je naar Ubiquiti Door Access-lijn kijken.
Nee dat nog niet, er is wel WiFi maar niet overal en zeer slecht. Ik was toevallig op deze website terecht gekomen voor het uitbreiden van ons netwerk dus dit is zeker interessant, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 15:20
Wat wil je uitgeven? Je komt namelijk in een klein toegangscontrole systeem terecht. Paxton heeft mooi spul daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Controleer eerst of de stuurdoos van de deuren een contact heeft voor externe aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef92
vincedd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:25:
Wat wil je uitgeven? Je komt namelijk in een klein toegangscontrole systeem terecht. Paxton heeft mooi spul daarvoor.
Ik dacht iets rond de 2000-2500 er aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef92
jadjong schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:28:
Controleer eerst of de stuurdoos van de deuren een contact heeft voor externe aansturing.
Het gaat vooral om sectionaal poorten die nu als aangestuurd worden via een afstandsbediening dus ik neem aan dat dit geen probleem vormt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41
Je kunt kijken of er iets tussen de aansturing en de motor gezet kan worden wat je dan smart op afstand aan kunt sturen. Er zijn legio oplossingen voor, maar naar de wat meer pro delen zit je al aan dat soort bedragen per poort te kijken. Maar in de basis is het dus gewoon met iets wat je op afstand kunt aansturen wat dan een puls geeft zodat de poort open gaat en daarna weer dicht.

Salto wellicht? Ik weet dat ze bij mijn vorige werkgever daar de grote glazen schuifpuien mee aan konden sturen.

Mijn huidige werkgever doet die dingen ook. Aansturing doe ik aan de software kant. Laatste grote project waren speedgates. Maar dan kom je uit op NOX. Ook dat is vrij prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jef92 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:20:
[...]

Het gaat vooral om sectionaal poorten die nu als aangestuurd worden via een afstandsbediening dus ik neem aan dat dit geen probleem vormt.
Ik zou allen contant geld aannemen en de rest controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:50
Tapkey van DOM

https://tapkey.com/en/home-en/

Of SaltoKS

[ Voor 66% gewijzigd door Blommie01 op 12-02-2025 23:56 ]

Pagina: 1