Gps-signaal binnen ontvangen, draadloos doorsturen naar TomT

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop50
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-02 17:16
Mijn vraag
Ik zoek een manier om middels een GPS-ontvanger buiten het signaal draadloos door te sturen naar een TomTom in huis. Deze TomTom staat op de rolstoel van een meervoudig gehandicapte kennis van me. Hij is helemaal enthousiast van alles wat rijdt en ook van zichtbare navigatie op TomTom. Nu wil ik ook voorbeeldroutes binnen (zonder rechtstreeks satellietberiek) mogelijk maken.
Ik zie hele dure systemen en spotgoedkope (Alie bv.), maar ik heb geen idee hoe e.e.a. te koppelen valt.
Wie heeft goede informatie voor me. Het gaat over low-budget.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als het je gaat om de GPS functie van TomTom binnen wel te kunnen gebruiken waar dat nu niet werkt, dan bestaat daar geen oplossing voor, behalve de zaak bouwkundig zodanig aanpassen zodat de TomTom zelf de satellieten rechtstreeks ziet. Maar ik schat zomaar in dat dat niet de bedoeling is. :)

GPS signaal doorsturen (als je al iets vindt) zal er toe leiden dat de lokatie bepaling niet werkt en je verstoort daarmee het GPS netwerk zelf.

Je schrijft dat je wel dingen bent tegen gekomen, maar wat was dat dan voor spul? Wat is de werking daarvan?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32

DaWaN

'r you wicked ??

Je kunt wel een GPS antenne buiten plaatsen en het signaal binnen ontvangen, maar daarmee werkt de positiebepaling binnen niet. De GPS ontvanger zal namelijk de positie van de buitenantenne bepalen en dat zal dus een statische positie zijn.
Deze opstelling is alleen praktisch als je GPS gebruikt voor tijdsynchronisatie.
Er is geen eenvoudige / goedkope manier om met GPS apparatuur binnen te navigeren.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:01

pistole

Frutter

Wat je wilt kan niet, in ieder geval niet (alleen) met GPS. Sowieso niet nauwkeurig genoeg zonder extra zenders.

Je zou eens kunnen kijken of er iets open source te vinden is over hoe robot-stofzuigers een kamer in kaart brengen. Wellicht dat je langs die richting iets kan vinden?

edit:
LMGTFY

[ Voor 57% gewijzigd door pistole op 03-02-2025 09:24 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:19

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Wat @DaWaN Schrijft, je antenne verplaatst niet, dus de GPS positie blijft ook gewoon staan.

Je zal op zoek moeten naar een systeem dat op basis van een soort driehoeksbepaling kan laten zien waar een persoon is. Maw meerdere zenders/ontvangers in huis.

Garmin FR245M + HRM-RUN