Toon posts:

Asus A7V266 boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van mij kocht een asus moederbord. Nu heeft hij er alles ingestoken (geheugen, cpu, cooler, ...) maar wanneer hij wil opstarten krijgt hij geen beeld, zelfs geen piepjes. De fans gaan draaien, maar voor de rest gebeurt niets. Ik dacht eerst aan een slecht gemonteerde cpu (maar ik heb dat nagekeken en dat zat (voorgemonteerd) al goed op zijn plaats). verder dacht ik nog aan geheugenproblemen.
Iemand nog ideeën?

Verwijderd

het mobo is stuk.

Verwijderd

Probeer op te starten in Jumpermode,als hij dan nog niet start is je mobo waarschijnlijk stuk.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, fans draaiden , hd hoorde je draaien alleen geen beeld en geen enkele piep. De processor was hartstikke dood. Als ik jouw was maandag meteen een nieuwe Thunderbirdje kopen, kosten toch niks meer. 280 ben je er voor kwijt.

Heeft die vriend van jouw toevallig niet een Orb |:( koeler .

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Kijk even geheugenbankjes goed vast zitten...
als geheugen er niet goed in zit... wil het ook niet starten.

Anders probeer MOBO resetten!

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft het mobo al gereset : maakte niets uit
aan diegene die vroeg of hij een orb cooler had : inderdaad!! heeft het daar iets mee te maken? (orbs zijn toch goed?)
vandaag ben ik eens naar zijn pc gaan kijken : heb er de processor even uitgehaald : onderaan hangt een prijskaartje (niet op de connectors, maar toch, wat doet dat daar), wat niet gezond kan zijn, want dat papier begon te smeulen...
stijn (die vriend) heeft ondertussen naar de pcboer gebeld (mobo op beurs gekocht, pcboer bevindt zich bij Antwerpen, wij wonen aan de belgische kust, een eindje weg dus), in ieder geval hij belt dus die pcboer : gaat hij nu juist voor iets meer dan twee weken op vakantie...
|:(

Verwijderd

Geloof me nou die proc is dood, hij is waarschijnlijk een beetje onhandig geweest tijdens het eropzetten van de cooler. Kijk is goed naar de core ,misschien is er een stukje afgebroken ofzo. Dat stickertje kan trouwens volgens mij geen kwaad. Als dat begint te smeulen betekent gewoon dat dan de proc te heet word.
Pagina: 1