Schiet ineens te binnen; is sinds de komst van AI er een afname van Tweakers bezoekers en actieve posts te zien? Zo ja, kun je daar iets over delen?
Vraag
Beste antwoord (via DJanmaat op 04-02-2025 00:16)
Stack Overflow zag z'n bezoekersaantallen kelderen sinds de introductie van ChatGPT, maar dat kwam doordat de helft van de nieuwe vragen context misten of anderszins onduidelijk waren, en van de rest 9 van de 10 vragen eerder gesteld waren of te beantwoorden waren door twee of meer eerder gegeven antwoorden te combineren. LLM's werken daar prima, want ze genereren zonder moeite een antwoord waarmee je op z'n minst weer een stap verder komt.
Gathering of Tweakers is (meer) een discussieforum en draait grotendeels op sociale interactie naast kennisdeling, iets wat men bij SO nooit gewild heeft.
Dat gevoel gaat gegenereerde tekst niet vervangen; men is hier juist voor het groepsgevoel. Dat er mensen zijn die (delen van) hun posts hier laten genereren daargelaten; dat is een andere discussie.
Gathering of Tweakers is (meer) een discussieforum en draait grotendeels op sociale interactie naast kennisdeling, iets wat men bij SO nooit gewild heeft.
Dat gevoel gaat gegenereerde tekst niet vervangen; men is hier juist voor het groepsgevoel. Dat er mensen zijn die (delen van) hun posts hier laten genereren daargelaten; dat is een andere discussie.
[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 03-02-2025 09:08 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Alle reacties
Uhm, aan wie stel je de vraag?
Of ben je bezig met een of ander verslag voor school en ben je op zoek naar zoveel mogelijk deelnemers?
Of ben je bezig met een of ander verslag voor school en ben je op zoek naar zoveel mogelijk deelnemers?
Ik denk dat als dit een serieuze vraag is, je beter via de Contact link onderaan de pagina dit even bij de beheerders kan neerleggen. Maar dan moet je wel een goede reden hebben om de vraag te stellen.
Schopje naar Geachte Redactie, misschien kunnen zij er iets mee?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik denk niet dat ik je vraag helemaal snap maar we zien nergens een significante daling, zeker niet een die we aan AI kunnen toeschrijven.DJanmaat schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:33:
Schiet ineens te binnen; is sinds de komst van AI er een afname van Tweakers bezoekers en actieve posts te zien? Zo ja, kun je daar iets over delen?
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Denk dat hij doelt of T.net een vergelijkbare trend heeft gezien zoals dit:TijsZonderH schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:34:
[...]
Ik denk niet dat ik je vraag helemaal snap
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7CtjOvEr58z71eK0BcRcBCiu.jpg?f=user_large)
Stack Overflow zag z'n bezoekersaantallen kelderen sinds de introductie van ChatGPT, maar dat kwam doordat de helft van de nieuwe vragen context misten of anderszins onduidelijk waren, en van de rest 9 van de 10 vragen eerder gesteld waren of te beantwoorden waren door twee of meer eerder gegeven antwoorden te combineren. LLM's werken daar prima, want ze genereren zonder moeite een antwoord waarmee je op z'n minst weer een stap verder komt.
[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 03-02-2025 09:08 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dacht dat hier het forum voor was... begrijp dat ik deze vraag niet mag stellen, niet hier en het gek overkomt. Sinds de informatiebron mogelijk is verschoven lijkt het mij een valide vraag.
Nou, zit weer te denken 😬. In hoeverre maken jullie gebruik van AI?
Ik vraag me dat oprecht ook af. Het is voor veel dingen nuttig, maar voor veel ook niet.
Heb ook echt het idee dat het voornamelijk als marketing wordt gebruikt.
Zo was er laatst een item op TV waarin AI gebruikt werd door supermarkten om te bepalen waar hun voorraad naartoe moest.
Hoe ik het opvatte, was dat er queries naar de KNMI gedaan werden voor weersvoorspellingen, en er een voorraad-database met houdbaarheidsdata en prijzen bijgehouden werd - dit in combinatie met aansturing van digitale prijskaartjes.
Mooi hoor, ziet er gelikt uit - maar daar is toch geen AI voor nodig?
Het is oprecht interessant wat er allemaal kan met AI, maar voor mij moet de manier van gebruiken nog duidelijk worden. Kan ik bijvoorbeeld lokale data (bijv. bandbreedte usage van netwerkpoorten) gebruiken in een AI model? Ik heb nog geen idee.
Heb ook echt het idee dat het voornamelijk als marketing wordt gebruikt.
Zo was er laatst een item op TV waarin AI gebruikt werd door supermarkten om te bepalen waar hun voorraad naartoe moest.
Hoe ik het opvatte, was dat er queries naar de KNMI gedaan werden voor weersvoorspellingen, en er een voorraad-database met houdbaarheidsdata en prijzen bijgehouden werd - dit in combinatie met aansturing van digitale prijskaartjes.
Mooi hoor, ziet er gelikt uit - maar daar is toch geen AI voor nodig?
Het is oprecht interessant wat er allemaal kan met AI, maar voor mij moet de manier van gebruiken nog duidelijk worden. Kan ik bijvoorbeeld lokale data (bijv. bandbreedte usage van netwerkpoorten) gebruiken in een AI model? Ik heb nog geen idee.
Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!
Pagina: 1