Word 365 GEDEELTE van tekst (pagina) liggend maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
Mijn vraag:

Ik wil een gedeelte van mijn tekst liggend afdrukken. Met de normale Word versie (geïnstalleerd op mijn laptop) werkt dat heel eenvoudig, echter met Word365 wordt ALLE tekst liggend afgedrukt terwijl ik maar een gedeelte van de tekst selecteer.

Ik kan natuurlijk wel de tekst als afbeelding (JPG) opslaan in Paint en die daarna liggend opnemen in het verslag maar dan is de tekstopmaak weg en dat is niet geoorloofd in het document.

Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nieuwe pagina, Pagina instelling, en dan iets als "vanaf hier" selecteren. Weet even niet hoe die optie exact heet of waar ie zit, maar kan gewoon. Kan zomaar onder je rechtermuisknop zitten onder opmaak.
Uiteraard ook weer terug zetten bij een volgende pagina.

Dit kon al in Word 97 (zelf in 1999 en 2002 gedaan met mijn stage verslagen :P ), dus moet nu ook nog gewoon kunnen :)

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 02-02-2025 12:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
Klopt maar volgens mij werkt het bij 365 niet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan het even niet testen voor je, maar wat zei copilot? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

Reinier

\o/

Sectie-einde invoegen en die op liggend zetten? Dat kon al in 1995 ofzo, beetje wat @The Eagle zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
Copilot zegt:

Tekst selecteren:
Markeer het deel van de tekst dat je horizontaal wilt maken.
Tekstvak invoegen:
Ga naar het tabblad "Invoegen" in het lint.
Klik op "Tekstvak" en selecteer een stijl (een eenvoudig tekstvak is meestal de beste optie).
Tekst typen of plakken:
Typ of plak je tekst in het tekstvak.

Tekstvak draaien:

Klik op het tekstvak om het te selecteren.

Je zou een draaigreep moeten zien (een cirkelvormige pijl bovenaan het vak).

Klik en sleep de draaigreep om het tekstvak naar de gewenste hoek te draaien. Je kunt ook naar het tabblad "Opmaak" gaan, "Draaien" kiezen in de groep Schikken en een vooraf ingestelde draaioptie selecteren..
...

Ik zie alleen geen "tekstvak" staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:13
Volgens mij zit de keuze voor textvak in Word365 nadat je een tekening hebt ingevoegd. Dus eerst Insert-Drawing, dan krijg je de keuze voor tekstvak. (een drawing is géén afbeelding maar een canvas voor allerlei afwijkende objecten, zoals een tekstvak dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
Ok. Ik hoef alleen geen afbeelding of tekening liggend af te drukken. Hoe kom ik dan aan de optie op toch een tekst liggend af te drukken.

Excuus: ik ben leek op dit gebied.

Ik denk dat ik het nu wel begrijp, echter is dan de tekst geen tekst meer maar een afbeelding en wordt dus ook niet meer als tekst gezien en kan niet worden aangepast in het tekstvak. Woorden worden dan niet meegeteld, spellingscontrole werkt dan niet meer, of vergis ik me?

[ Voor 43% gewijzigd door John1967 op 02-02-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Secties werken met de huidige Word 365 gelijk aan Word 2000, om die analogie aan te houden. Indeling - eindemarkering - sectie. Tekstvak werkt ook als vanouds met de tekstvak-knop, incl draaien.

Bedoel je misschien de webversie? Die is inderdaad beperkter qua functionaliteit.

Voor dit soort zaken wil je de Windows- (of Mac of Linux-)versie gebruiken van Office of een gratis tegenhanger.
The Eagle schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:28:
Kan het even niet testen voor je, maar wat zei copilot? :)
offtopic:
Reacties als dit, 'wat zei de leverancier toen je het vroeg' of LMFGTFY zijn niet echt netjes of zinvol ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
Topic mag gesloten worden
Pagina: 1