Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorfietsman
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-05 16:00
Beste allemaal,

Wellicht dat iemand kan helpen. Gisteren tijdens het klussen ‘even’ snel het besturingskastje van de mechanische ventilatie losgehaald, kabeltjes tegen elkaar en.. kortsluiting. Groep 9 sprong er uit en bij inschakelen geen stroom meer op de groep. Ook de aardlekschakelaar stond naar beneden.

Nu alles weer omhoog gezet, maar krijg geen stroom meer op die hele fase waar die aardlek op zit. Ook de testknop van die schakelaar werkt niet meer. Heb inmiddels de aardlek vervangen, omdat ik dacht dat deze geklapt zou zijn, maar ook bij de nieuwe werkt de testknop niet.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen voordat ik de dure spoedservice bel?

Alvast bedankt voor de reacties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAZBO_CxQxaVVctw3wFqkcsLoOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UX7DepVwRDLtNfrQJMZ6B18.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBibfwnh5cIl4ErDT1xuijgEbsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJUcDPxjjPLaWJNQsjM63I0o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:17
Meten is weten. Komt er spanning uit de hoofdaansluiting?

Zo niet, dan ligt er een hoofdzekering uit. Op sommige slimme meters zie je de aan- of afwezigheid van L1, L2 en L3.

[ Voor 51% gewijzigd door Microstar op 02-02-2025 12:16 ]

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Dan ligt vrijwel zeker de hoofdzekering eruit op die fase. Kan gebeuren met kortsluiting helaas.

Zou het alsnog even nameten met spanningszoeker/multimeter voordat je ze laat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 02-02-2025 12:16 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:13
Kijk even op de energiemeter of alle fases er nog zijn. Het display laat dit zien.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 02-02-2025 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snorfietsman
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-05 16:00
Bedank voor de reacties. Heb inderdaad de hoofdzekering over het hoofd gezien.. helemaal niet naar gekeken, stom!