moederbord cpu uit amerika laten halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 08:18
ik heb een Amerikaanse kennis die vaak heen en weer naar Amerika reist.
die wil best wat spullen voor mij meenemen

nu ben ik bezig om een mid-high range amd games systeem samen te stellen , liefst voor zo min mogelijk geld

voor sommige onderdelen als video kaarten enzo maakt het niet veel uit maar moederboard en cpu scheelt toch best veel

zo is bv deze combi van 599 euro toch ruim 150 euro goedkoper dan als ik kijk naar de goedkoopste leveranciers in de price watch namelijk 754 voor ongeveer dezelfde combinatie
https://www.microcenter.c...it,-computer-build-bundle

zijn er nog dingen, behalve de garantie natuurlijk , waar je rekening mee moet houden

zijn de onderdelen mischien regio locked ? ik kan daar niks over vinden maar ja ?
heb je issues met het aansluiten op een nederlandse voeding ? lijkt mij ook niet maar ja, het kan natuurlijk dat ik iets over het hoofd zie

alvast bedankt voor jullie antwoorden

Beste antwoord (via milkman op 02-02-2025 16:54)

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 22:07
@milkman Als je gaat, zou ik het gelijk combineren met andere zaken (bijv: tanken, bepaalde boodschappen, stukje van de omgeving zien en uitvinden of je auto nog steeds zo soepel rijdt bij 130 km/h op stukjes stuiterbeton)

Verder: Zoek even de EAN codes op (staan netjes in de Tweakers Pricewatch) en stop die eens in het zoekveld van idealo.de.

Ik pak even je voorbeeld:
uitvoering: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
1e webshop die ik een beetje okay vind, heeft in NL een prijs van 525 euro (inc verzenden)
EAN: 0730143314930

idealo.de:
https://www.idealo.de/pre...-7-7800x3d-boxed-amd.html
Alternate DE (beetje ver) of NBB (oa Düsseldorf) bieden het aan voor 489

Bekende Duitse retailers zijn voor mij: Alternate DE, NBB, Cyberport, Galaxus, Mediamarkt/Saturn DE, Reichelt, Mindfactory DE, Case kings

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Wat dacht je van invoer kosten en btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Je vergeet de belasting. Amerikaanse prijzen zijn vrijwel altijd zonder belasting, omdat elke staat andere belastingen heeft. Dus bij die $600 komt nog belasting.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:11

Cheezus

Luiaard

https://www.belastingdien...ist%2C%20of%20per%20schip.

Naast de lokale belasting mag je dus ook nog een keer belasting betalen bij het invoeren.
Gewoon in nederland shoppen is dus toch een beter idee, zowel qua kosten als je consumentenrecht (WKOA, garantie etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
dank jullie voor de reacties

ik laat het niet versturen maar mijn kennis neemt gewoon mee in zijn bagage dus geen verzendkosten enzo

hij is amerikaan, dus ik denk zomaar dat als ze hem controleren hij nog steeds geen belasting hier hoeft te betalen

ik zal eens vragen aan hem of hij wel eens gecontroleerd wordt maar ik heb hem er nog nooit over gehoord, en hij neemt wel eens nieuwe telefoons etc mee voor zijn familie hier .

sales tax is natuurlijk wel een goed punt, die ik inderdaad vergeten ben

ik heb even zitten zoeken en de sales tax in zij staat is 6 % , dus er komt iets van 36 euro bij , waardoor het prijsverschil 120 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 19:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

milkman schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:31:
dank jullie voor de reacties

ik laat het niet versturen maar mijn kennis neemt gewoon mee in zijn bagage dus geen verzendkosten enzo

hij is amerikaan, dus ik denk zomaar dat als ze hem controleren hij nog steeds geen belasting hier hoeft te betalen

ik zal eens vragen aan hem of hij wel eens gecontroleerd wordt maar ik heb hem er nog nooit over gehoord, en hij neemt wel eens nieuwe telefoons etc mee voor zijn familie hier .

sales tax is natuurlijk wel een goed punt, die ik inderdaad vergeten ben

ik heb even zitten zoeken en de sales tax in zij staat is 6 % , dus er komt iets van 36 euro bij , waardoor het prijsverschil 120 wordt.
Hij zal dan nog steeds aangifte moeten doen van de goederen op het moment dat hij bij de douane komt. Het niet aangeven is illegaal.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Over nieuwe spullen in de bagage moeten invoerkosten en BTW worden betaald als de totale invoer hoger is dan € 430. Als de waarde € 431 is betaal je dus over het gehele bedrag belasting en heffingen.

De douane gaat echt geen uitzondering maken voor buitenlanders. Alleen voor dingen die niet nieuw zijn en normaal op reis worden meegenomen hoeft er niet te worden afgerekend. De douane is niet gek, die weten meteen wat er aan de hand is als er iemand met een processor langskomt. Op niet aangeven staat een fikse boete, vraag je kennis dus niet iets illegaals te doen.

Prijzen op websites in de Vereningde States zijn meestal zonder state+local sales tax, dat is meestal een percentage tussen 6 en 11,5%. Het percentage verschilt per staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
@milkman Ik haal best vaak spul uit Duitsland, ook voor IT Hardware.
Heb je daar al eens gekeken? (moet je het alleen wel zelf ophalen, anders zit alsnog tegen de NLse BTW aan te kijken)

2) Als jullie voor de optie "niet stiekem gokken" kiezen, kan je de IT hardware tegen 0% belasting uitvoeren. Is een hele hoop aan papierwerk, maar kan wel.
Met diezelfde hoop aan papieren moet je wel weer aangifte doen bij de Nederlandse Douane.

Je totale voordeel: ~20 euro
Voor zoveel moeite was ik al in Duitsland geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
ik vraag hem natuurlijk niet om iets illegaals te doen , dat staat voorop ;)

hij bood het zelf aan, en ik hoor hem nooit iets over controles en hij neemt best vaak dure telefoons enzo voor zijn familie hier mee.

ik krijg niet een idee dat het een issue is, en volgens mij klaart hij nooit wat in

maar ik zal het nog eens navragen bij hem.

ik begrijp wel dat er dus geen technische beperkingen zijn , behalve de perikelen met inklaren ?

@D_Jeff duitsland is inderdaad qua prijs ook een stuk beter dan hier in nederland (volgens mij iets van 80 euro verschil op alleen de 7800x3d cpu) als ik kijk op mindfactory.de

wat zou een een goede fysieke winkel zijn (liefst dicht bij de grens)

ik woon niet echt dichbij (in noord holland) maar ik heb vast een dagje over om heen en weer te rijden als het prijs verschil goed genoeg is.

qua garantie enzo is het ook natuurlijk wat makkelijker te doen mocht het misgaan

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@milkman Als je gaat, zou ik het gelijk combineren met andere zaken (bijv: tanken, bepaalde boodschappen, stukje van de omgeving zien en uitvinden of je auto nog steeds zo soepel rijdt bij 130 km/h op stukjes stuiterbeton)

Verder: Zoek even de EAN codes op (staan netjes in de Tweakers Pricewatch) en stop die eens in het zoekveld van idealo.de.

Ik pak even je voorbeeld:
uitvoering: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
1e webshop die ik een beetje okay vind, heeft in NL een prijs van 525 euro (inc verzenden)
EAN: 0730143314930

idealo.de:
https://www.idealo.de/pre...-7-7800x3d-boxed-amd.html
Alternate DE (beetje ver) of NBB (oa Düsseldorf) bieden het aan voor 489

Bekende Duitse retailers zijn voor mij: Alternate DE, NBB, Cyberport, Galaxus, Mediamarkt/Saturn DE, Reichelt, Mindfactory DE, Case kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Niet aangeven is smokkelen. Wel aangeven en onder de € 430 blijven is de legale route.

Je mag bij Duitse internetshops bestellen. Je betaalt bij kleine shops de Duitse BTW (19%). Verzendkosten bedragen meestal rond 15 euro. Daar kun je niet voor op en neer rijden.

@D_Jeff Die processor koop je voor € 463.54 inclusief verzendkosten en 21% NL BTW bij amazon.de, van Amazon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Niet te vergeten hoe je dat gaat doen als er aanspraak op garantie gedaan moet worden. Versturen naar de VS voor een pakket van 1 - 5kg kost €75 - €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@mrmrmr amazon.nl en ik zie 516 euro.
Amazon.de en ophalen bij een pakketautomaat in DE en ik zie 449

Als de laagste prijs echt een eis is en garantie wil je niet: prima.
Persoonlijk stap ik toch liever binnen bij een bekende retailer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Amazon.de past bij afrekenen de Nederlandse BTW toe (one-stop-shop BTW systeem). Daarom is de afrekenprijs 2% hoger.

Garantie is juist erg makkelijk bij producten die Amazon zelf verkoopt. Amazon doet daar niet moeilijk over in mijn ervaring en er zijn geen retourkosten.

Duitse shops zouden wel eens wat zinnigere transportkosten kunnen toepassen. Nu bieden ze vaak gratis verzending aan voor Duitse adressen maar Nederlanders betalen de volle mep. Dat is niet zo goed doordacht. Andere shops willen helemaal niet buiten Duitsland en Oostenrijk versturen. Daar is meestal wel wat op te vinden. Er kan worden verstuurd naar een packetstation of via een doorstuurdienst als Mailboxde.com of Huifkarservice. Let wel op dat men in Duitsland zeer precies is op tenaamstelling, als er een naambordje naast de deur hangt met een andere naam bezorgt men niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milkman
amazon.de is is inderdaad ook een stuk goedkoper dan nederland voor een 7800x3d cpu.
ze bezorgen voor 6,99

andere onderdelen zijn juist weer wat duurder.

ik ga even puzzelen hoe ik mijn systeem kan samenstellen

thanks iedereen
Pagina: 1