Fritzbox 5590 met NordVPN instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 16:20
Sinds gisteren heb ik voor een leuke deal NordVPN aangeschaft. Ik zou deze graag willen instellen in mijn Fritzbox 5590 zodat alles in mijn huis veilig achter de VPN zit. Heb al diverse filmpjes gekeken op Youtube maar krijg het niet aan de praat. Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waarom denk je dat NordVPN veiliger is dan je eigen ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Ik zeg niet dat NordVPN veiliger is dan mijn eigen provider. Maar voor bepaalde dingen wel handig..Zoals series kijken op Netflix die niet voor nederland zijn bestemd. Downloaden vanuit nieuwsgroepen en IPTV. Zomaar een handje voorbeelden waar veel mensen het voor gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Volgens mij zit er geen optie in om een commerciele VPN aanbieder te intergreren. Je kunt met een Fritzbox wel een eigen VPN server opzetten. Maar dat heeft niks met Nord te maken.

Je kunt beter de NordVPN app op je apparaten installeren. Dat werkt prima.

@Ernemmer Dat is zijn vraag toch niet?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zondagskindje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:24:
Volgens mij zit er geen optie in om een commerciele VPN aanbieder te intergreren. Je kunt met een Fritzbox wel een eigen VPN server opzetten. Maar dat heeft niks met Nord te maken.

Je kunt beter de NordVPN app op je apparaten installeren. Dat werkt prima.

@Ernemmer Dat is zijn vraag toch niet?
In de post staat dat hij alles in huis veilig achter de VPN wilt instellen. Ik denk niet dat het er veiliger op wordt.

Voor Netflix ed is een VPN wel handig, maar dan zou ik inderdaad zoals jij zegt een app op het apparaat gebruiken zodat je het eenvoudig aan en uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:07
Gewoon NordVpn op de client waar je het nodig hebt installeren en niet op je router zou mijn advies zijn.
Zo doe ik het hier ook.

Bedenk dat een NordVpn verbinding altijd aanzienlijk trager is dan een gewone verbinding en sommige applicaties werken gewoon niet als je via een VPN gaat dus het altijd aan hebben staan is gewoon niet handig.

Verder ondersteund NordVpn enkel OpenVpn en ik weet niet of die Fritzbox dat aankan, maar ook al is dat zo dan zal het rete traag worden.

NordVpn ondersteund alleen wireguard via zijn eigen NordLynx implementatie in zijn eigen app's

[ Voor 26% gewijzigd door Ben(V) op 02-02-2025 11:42 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
Alles achter de vpn ga je spijt van krijgen
Eindeloze captchas, sites die je blokkeren etc etc

Gewoon lekker op apparaat instellen waar je het nodig hebt, bv je downloadbak.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satfreak
Ok duidelijk. Dan idd alleen de app op het betreffende apparaat. Iedereen bedankt voor de feedback
Pagina: 1