Eufy Homebase 2 vs 3; herkennen dieren in donker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 20:12
Al jaren hangen er 4 bewakingscamera's van Eufy rond m'n huis gekoppeld aan de Homebase 2. Dat apparaatje is er bijzonder goed in om voertuigen en dieren te onderscheiden van mensen. Dat komt onnodige meldingen ten goede.
Als het donker is, schijnt die feature te vervallen.
Er leven heel wat katten in de straat hier. Die beestjes gaan 's nachts op pad en dat triggert tot vervelens toe al de camera's met tegen 's ochtends tientallen meldingen.

Heeft iemand de Homebase 3 hangen icm buitencamera's? Wat doet dat met katten/dieren meldingen?

Nu de Homebase 3 ook homekit compatibel gemaakt is, kan ik wel eens nadenken over een upgrade als dat de sleutel is tot succes _/-\o_

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Lopen die katten over jouw terrein dan? Of ben je illegaal de openbare weg aan het filmen?

Kun je herkennen van dieren niet uitzetten? Onze Eufy camera's (die zonder homebase werken) hebben onder motion detection een 'detection type' optie waar je 'pet' uit kunt zetten zodat alleen mensen die herkend worden een notificatie triggeren, maar wij hebben geen optie voor auto's dus ik weet niet of die instellingen er dan nog hetzelfde uit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Even terug lezen wat ik vroeg als je wilt.. Ik zei letterlijk:
Dat apparaatje is er bijzonder goed in om voertuigen en dieren te onderscheiden van mensen. Dat komt onnodige meldingen ten goede.

De openbare weg wordt zeker niet gefilmd hoor. Wellicht lopen er hier vaak katten rond omdat we er zelf ook eentje hebben. Ook die doet meerdere toertjes per nacht die we niet hoeven te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Beeldbuisje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:00:
Even terug lezen wat ik vroeg als je wilt.. Ik zei letterlijk:
Dat apparaatje is er bijzonder goed in om voertuigen en dieren te onderscheiden van mensen. Dat komt onnodige meldingen ten goede.

De openbare weg wordt zeker niet gefilmd hoor. Wellicht lopen er hier vaak katten rond omdat we er zelf ook eentje hebben. Ook die doet meerdere toertjes per nacht die we niet hoeven te weten.
Mijn punt was dat er bij mij in de instellingen in de Eufy app vinkjes staan voor de detecties die je aan/uit wil zetten, die vinkjes zijn niet afhankelijk van of het donker is of niet. De vraag was dus of jij die vinkjes ook ziet, want dan zou je detectie van dieren uit kunnen zetten en alleen mensen en auto's aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
De dieren staan effectief uitgevinkt bij al de camera's.
Ik deed ooit de test van ze weer aan te vinken overdag. Dan krijg ik die wandelende katten ook gemeld. Dus het systeem werkt wel (overdag natuurlijk).

Nu herinner ik me wel dat het systeem dat vroeger wel deed, toen we de installatie net hadden. Er werd toen geklaagd op diverse fora dat er bepaalde detecties niet gemaakt worden.
Er was op den duur een release note die sprak dat bij donker sowieso alle meldingen binnen zouden komen, ongeacht je instellingen.
Later kwam de Homebase 3 op de markt. Het grote verkoopargument was de verbeterde herkenning van personen/dieren/...
Het zou dus maar best eens kunnen dat die dat wel in het donker kan.

Ik heb de handel ook gekoppeld aan Apple Homekit. Ik heb een uitgebreid iCloud abonnement en zo toegang tot HKSV. Die haalt ook in het donker de dieren eruit.
Toch gebruik ik dat systeem (nog) niet voor mijn meldingen, want de push meldingen van Apple zijn (waren) altijd pakken trager vergeleken met de eigen Eufy app. Daar zit een delay op van soms 30 seconden.

Ik moet nog even kijken wat dat vandaag duurt. Enkele tvOS versies en een nieuw AppleTV kastje later kan het gaan schelen.

Dan hangt hier nog een Eufy deurbel. Die werkt niet met HomeKit, dus ik moet sowieso de Eufy app blijven gebruiken.