Advies goede noise cancelling koptelefoon voor vriendin

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:36
Ik zoek een?
Goede koptelefoon met noise cancelling en microfoon voor mijn vriendin. Ze reist vaak met het OV en het omgevingsgeluid is dramatisch tijdens onze gesprekken. Ze is absoluut geen audiofiel dus de focus ligt echt op een gesprek kunnen voeren terwijl ze onderweg is, en het kunnen afsluiten van omgevingsgeluid zowel voor haar als voor mij.

Wat is je budget?
Bijna irrelevant, tenzij het richting de prijs gaat van een ras kat (Vraag niet verder, wordt een ander topic)

Wat heb je zelf al gevonden?
Genoeg. Alleen ik wil ervaringen horen van mensen die echt weten welk apparaat hoe presteert. De focus ligt dus echt op telefoongesprekken i.p.v. audio kwaliteit, Met wat ze luistert is dat absoluut niet belangrijk.

Hopelijk kunnen jullie helpen mede tweakers.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 15:44
Ik heb zelf een Sony WH-1000XM4, noise cancelation is prima, maar de microfoon is niet geweldig.
uitvoering: Sony WH-1000XM4 (Zwart)

Wat wel fijn is aan de WH-1000XM4 is hoe het ding vouwt, plat, daardoor gaat het ding handig in een tas.

Een Jabra Evolve 75 werkt beter voor telefoongesprekken, is alleen snel oncomfortabel, drukt op de oren.
De Jabra gebruik ik op het werk, maar op reis gaat toch echt de Sony mee.

Als ander optie misschien ook iets om te kijken naar in ears?

Ik gebruik ook een set Sony WF-1000XM5
uitvoering: Sony WF-1000XM5 (Zwart)

Fijne oortjes, noise cancelling werkt goed, microfoon beetje zelfde als de WH-1000XM4, werkt op zich goed, maar geluidskwaliteit van de microfoon kan beter.

Airpods pro kan ook wat zijjn, heb ik zelf alleen geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik kan de Sony XM4 ook van harte aanraden! Echt een top ding qua draagcomfort, geluid en ANC. Heb de XM5 ook een tijdje gehad, maar uiteindelijk toch weer de 4 gaan gebruiken door de fijnere noice cancelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
Wat hierboven staat, als je voor telefoongesprekken gaat dan kan je het beste voor een Jabra gaan aangezien die hiervoor bedoeld zijn. Neem er ook een met een boom microfoon, want het is het gebruik van microfoons op de oorschelpen om spraak op te pikken waar een hoop van de problemen ontstaan. Active Noise Cancelling heeft hier niet heel veel mee te maken, je zoekt een koptelefoon die via de microfoon alleen de spreker oppikt, daar zijn andere functies voor.
Genoeg.
Dit is niet echt behulpzaam, want hiermee laat je ons het gehele scala aan koptelefoons langs gaan. Geef eens aan wat je shortlist is, met wat voor telefoon deze moet samenwerken en probeer toch een budget aan te geven. Wil je een on-ear model? Een over-ear model? Gaan we in-ears overwegen? Met al een paar karakteristieken kunnen we de Pricewatch op een efficiente manier gaan inzetten, nu is het een beetje prijsschieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LTwinter schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:28:
Genoeg. Alleen ik wil ervaringen horen van mensen die echt weten welk apparaat hoe presteert. De focus ligt dus echt op telefoongesprekken i.p.v. audio kwaliteit, Met wat ze luistert is dat absoluut niet belangrijk.
Als je nou vertelt welke je hebt gevonden en wat je er al van weet, dan is het al een stuk gerichter.

Ook is een budget inschatting wel nodig. Kan ze zich een Bose veroorloven?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LTwinter schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:28:
Ik zoek een?
Goede koptelefoon met noise cancelling en microfoon voor mijn vriendin. Ze reist vaak met het OV en het omgevingsgeluid is dramatisch tijdens onze gesprekken. Ze is absoluut geen audiofiel dus de focus ligt echt op een gesprek kunnen voeren terwijl ze onderweg is, en het kunnen afsluiten van omgevingsgeluid zowel voor haar als voor mij.

Wat is je budget?
Bijna irrelevant, tenzij het richting de prijs gaat van een ras kat (Vraag niet verder, wordt een ander topic)

Hopelijk kunnen jullie helpen mede tweakers.
Dit is niet hoe het werkt op Tweakers. "Genoeg, wat vinden jullie", is wel heel makkelijk en niet de bedoeling. Wat zijn haar wensen? Mag het bijv. ook puur op spraak gericht zijn? "met wat zij luistert is dat niet belangrijk"... hoezo niet? Wil ze fijn kunnen praten, maar muziek horen met de kwaliteit van een kussen over je oren in een badkuip vol water? Dat ze dan wel weer budget heeft, maar we niet weten hoeveel, maakt het ook niet makkelijker. Ergo, dit topic mist alle essentiële informatie en wensen om je van hulp te kunnen voorzien. Je mag me DM'en ter heropening als je de topicstart aanvult. Dan krijgen wij beter te weten hoe we je kunnen adviseren en krijgt je vriendin uiteindelijk een betere aanbeveling. Voor nu gaat het topic op slot.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.