Aansluiting Mobile Vikings/Proximus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVR
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 02-02 20:36
Ik heb iets doms voor..
De bekabeling van Proximus liep ‘door’ mijn watermeter. Pidpa moest werken uitvoeren aan de watermeter, en ze hebben met mijn goedkeuring de kabeltjes los gemaakt.

Maar dus, wat nu? De kabeltjes naar het aansluitpunt zijn los. Gevolg: geen internet.

Kan ik dit opnieuw aansluiten en zoja, hoe moet dit juist? Of is de enige optie om dit door een Proximus installateur te laten doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTW11WG-moU685MwmOOsEhHVS7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dApNQSHvU30iRQVzmXGFW0qk.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Het zijn schoefterminals dus schroef losmaken, juiste ader erin en weer vastschroeven.

Geen foto van voor de werkzaamheden zodat je weet welke waar moet?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVR
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 02-02 20:36
Ja klopt, maar hoe weet ik welke ader in welke terminal moet?

Nee helaas geen foto.. dat had wel slim geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Densomdraeber
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-02 10:36
De eerste vraag welke diensten heb je? Internet en/of telefonie. En ten tweede zat een splitter op het stopcontact waar je de foto van genomen hebt?

De middelste kabel is sowieso de invoerkabel die van de straat komt. Paar 1 is blauw/oranje. Paar 2 is wit/grijs op 1 van deze 2 paren zit het signaal. Op welk paar de lijn binnenkomt kan ik niet zeggen. Deze dien je aan te sluiten op de zwarte klemmen.

Aan de ontstripte aders te zien zou ik durven gokken op wit grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:51
Hoezo hebben ze het naderhand niet vastgezet -.-

Als je iets weghaalt voor werkzaamheden plaats je het daarna toch terug?

Zit je bij Mobile Vikings, moet je zelf aan de slag gaan, even YouTube filmpje kijken en je weet precies welke kleur waar moet.

Zit je bij Proximus, gewoon bellen, sturen ze een monteur die het even fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 15:58
de middenste kabel is je straatkabel .. dat is een 4 draadskabel, waarvan je er maar 2 aders nodig hebt

Grote kans is het wit & blauw dat je nodig hebt.... moest je een voltmeter hebben, je meet daar tussen 40-50volt gelijkspanning op
De inkomende paar sluit je op de ZWARTE klem aan
Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/proximus-nl/attachment/55e5c0e4-0c39-4117-8d7b-e9f5851c5d4d.jpg

ik vermoed dat je geen analoge telefonie via proximus hebt, dus groene klem boeit niet
BLAUWE klem is voor een uitgaande DSL kabel

Vergeet ook het filter er niet op te zetten offc
Pagina: 1