Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 12:19
Ik overweeg de ThinkPad T14s Snapdragon Gen 6. Deze is met maximaal 1TB SSD te speccen, en ik heb 2TB nodig. (Dit heeft mijn huidige laptop die ik wil vervangen ook.)

Het is een vervangbare M.2 2242 SSD. Maar Lenovo geeft nergens aan wat het moederbord/chipset maximaal aan kan.

Op reddit zie ik wel meldingen van andere laptops waarbij ze boven de maximale specs kunnen gaan, zoals de P14s die officieel tot 2TB te speccen is, heeft iemand naar 1TB gespect.
LINK

Maar omdat het een P serie is, een M.2 2280 slot heeft, en een AMD CPU heeft, zijn er veel zaken anders, en weet ik niet of de T14s met snapdragon dit ook kan.

Ik zie wel dat er een upgrade guide is: LINK maar die zegt niets over het maximum aantal TB's.

Hoe kan ik voor aanschaf verifiëren dat een 2TB upgrade gaat werken?

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 21:33
Hoi, denk dat je er gewoon een 8TB disk in kan stoppen, moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Sjoak schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:46:
Hoi, denk dat je er gewoon een 8TB disk in kan stoppen, moet geen probleem zijn.
Bestaan die wel in het 2242 formaat?

Ik wil het het liefst zeker weten omdat ik op basis daarvan pas de laptop zou willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Emielio schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik wil het het liefst zeker weten omdat ik op basis daarvan pas de laptop zou willen aanschaffen.
Chipset beperkingen zijn er niet meer zoals 15 jaar geleden nog 2TB de limiet was. Je zult in theorie de grootste 2242 SSD kunnen gebruiken.

Als je het zeker wilt weten moet je Lenovo bellen of iemand zoeken die exact dit type heeft uitgerust met een grotere SSD dan 1TB, maar zoveel zullen er dat (nog) niet zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39
Emielio schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Heb je nog geupgrade? Ik heb zelf ook een T14s Gen 6 Snapdragon met 1TB, maar heb eigenlijk ook meer nodig ivm nogal veel lokale LLM toestanden.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielio
@kramon
De laptop komt deze week waarschijnlijk binnen. En dan zal ik vlot de upgrade laten uitvoeren. Dan laat ik mijn bevindingen weten. De lokale laptop reperateur gaf aan dat er ook een kans is dat grotere (2280) formaten passen en dan heb je meer, grotere en goedkopere opties.
Ik zal een update plaatsen, als ik meer weet.

Pagina: 1