Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 20:18
Dag, hierbij een verzoek om aankoopadvies high end laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 11 Home of Pro, maakt niet uit. Ik wil er muziek op maken, dus hij moet veel aan kunnen en soepel blijven draaien. Een videokaart zit standaard in een high end laptop meen ik, maar ik heb 'm niet nodig (standaard moederbord-gpu zou afdoende zijn).

Wat is je budget?
De laptop mag tot €2300,- kosten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Maakt niet uit. Ik vind gewicht niet belangrijk, is geen issue.

Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren?
*mijn merkvoorkeur is Asus. Maakt Asus nog high end laptops (ik zoek géén gamelaptop) die volgens Tweakers hier aan te bevelen zijn?
*Dell is ook een optie, maar een XPS van enkele jaren geleden had scherpe randen. Weet iemand of dat probleem is opgelost?
*als laatste HP, bijvoorbeeld een Elitebook. Vraag: zijn die geschikt om muziek op te maken (zijn ze niet ontwikkeld voor zakelijke toepassingen)?

Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Wat ik wil is
-een snelle (ook bij multitasken) soepel lopende laptop
-niet gesoldeerde geheugenbankjes
-SSD vormfactor m.2 (is dat mogelijk voor een eerste SSD in een laptop??)
-uitbreidingsmogelijkheid voor een 2e SSD (vormfactor m.2 aan boord)
-authenticatie met vingerafdruk.

Deel antwoorden helpen ook al, veel dank bij voorbaat!! _/-\o_

Groeten, Scooby

[ Voor 38% gewijzigd door Scooby Doo op 04-02-2025 19:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je zelf een shortlist gemaakt? Je hebt twee laptops aan je topic toegevoegd van Skikk. Die komen zowel qua budget als merkenvoorkeur niet overeen met je wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
Dag brooky, kom terug op je vraag, dank!
Hoe ontkoppel ik die Skikk’s? Is inderdaad niet de bedoeling dat die aangehecht zijn. Dank! Scooby

[ Voor 3% gewijzigd door Scooby Doo op 05-02-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 00:13
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag en ongeveer hetzelfde budget. voor mij is een vingerafdruksensor niet belangrijk. En processor zoek ik Intel.
Al verder gekomen in je zoektocht? @Scooby Doo ?

Laatste generaties Intel processors zouden niet al te best zijn qua lifespan las ik?

[ Voor 18% gewijzigd door saken op 12-02-2025 23:30 ]

• Scooby Doo
Hoi saken, nee nog niet wezenlijk verder gekomen. Ik aarzel tussen HP, Dell en Asus. Op zich goede merken, maar over alledrie lees ik minder positieve recensies (of heb er zelf ervaring mee, bij HP dat het toetsenbord faalt). Misschien maak ik het te ingewikkeld.

Wat is jou oriëntatie op dit moment? Heb je al merken op het oog (of zeker niet op het oog)?

Groet Scooby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
Hier heb ik een aantal laptops op een rijtje gezet die binnen de door mij ingestelde filters vallen.

Voor mij is het niet meteen helder waar ik op zou moeten letten. Wat ik wil is een machine die bij muziekmaken veel taken tegelijkertijd kan uitvoeren, veel werk tegelijkertijd kan verzetten.

Wat valt op? Waar zou ik op moeten letten?

https://tweakers.net/pric...;2046994;1941592;1952228/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 00:13
Inmiddels een laptop gekocht ? Ik ben nog steeds zoekende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
Hi, nee, ik heb er wel een paar op het oog, maar de prijzen zijn enorm omhoog gegaan (MSI Sword van plm 1400 naar 1900 oid), niet normaal.

Ik geloof overigens dat het niet helpt dat ik de lat erg hoog leg (17”, 2x m.2, SODIMM en dat dan binnen wat ik eraan wil uitgeven).

Waar kijk jij naar?

Groet! Scooby
Pagina: 1