Reolink WIFI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02 20:45
Hallo,

een halfjaar geleden heb ik een Reolink POE camera set gekocht en aangesloten op een Reolink NAS. Dit werkt naar volle tevredenheid.
Nu heb ik een Reolink WIFi camera gekocht omdat de plaats waar deze komt te hangen het niet mogelijk is om utp kabel te leggen. Er is wel een stroomvoorziening.
Volgens instructie van Reolink zou je de wifi camera ook moet kunnen koppelen aan de Reolink NAS, maar dit lukt op geen enkele mogelijkheid. Ook krijg ik geen beeld op de app. De camera aansluiten lukt gewoon niet. Het lukt alleen om beeld op de app te krijgen als ik de camera rechtstreeks aansluit op een WiFi punt met een UTP kabel, maar dat is juist niet de bedoeling van de WIFI Camera.

De Reolink NAS is rechtstreeks aangesloten op een LAN verbinding zonder tussenkomst van router. De WIFI is een mesh netwerk van ziggo punten die ook gevoed worden door dezelfde LAN verbinding. Ik ben volgens mij niet de enige met het probleem, maar een duidelijke oplossing vind ik nergens.
Wie heeft dezelfde ervaringen en oplossingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
Welke camera heb je gekocht en welke Reolink NAS/NVR heb je staan?

En heb je met de UTP kabel beeld direct in de app of via de Reolink NAS/NVR?

[ Voor 37% gewijzigd door FredvZ op 01-02-2025 20:33 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
Reolink rlc 410 w WiFi camera.
Ik heb Reolink 4x rlc 810a camera aangesloten met UTP op een Reolink NVR RLN8-410.
poe camera’s allemaal via de NVR op de app.
De WIFI camera komt alleen apart in de app te staan en alleen met UTP kabel. Geen onderdeel van de NVR op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik heb de camera inmiddels niet meer, maar ik heb een RLC410W op de RLN8-410 gehad die ik nog steeds gebruik en kan me niet herinneren problemen te hebben gehad...
Weet je zeker dat ze beiden in hetzelfde subnet zitten? Zover ik me kan herinneren was 't gewoon "plug en play", zoals alle Reolink producten dat voor mij vooralsnog zijn geweest...

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 02-02-2025 16:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
Dank voor je reactie.
Hoe kun je dat controleren of ze in hetzelfde subnet zitten?
Alle poe camera’s was inderdaad plug en play, maar de WIFI camera koppelen lukt niet. Zowel niet via de telefoon als via de monitor met NVR.
Of zou het te maken kunnen hebben met het mesh netwerk van ziggo, waardoor de NVR op een ander netwerk zit dan de WIFI versterker van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
Moet het netwerk hetzelfde zijn, ip adres, subnetmasker, standaard gateway, of MAC-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
Heb hem nu gekoppeld aan de tp link switch waarmee de utp kabel van de Reolink NVR ook is verbonden en niet meer aan de wifi versterker van ziggo. Hij voegt de camera nu wel automatisch toe aan de NVR omgeving in de app, dat is al iets beter. Echter zodra ik de utp kabel uit de switch haal dan schakelt de camera niet over op de WIFi en gaat het video signaal weg. De wifi instellingen op de telefoon zijn exact hetzelfde als de lan instellingen op de NVR. Ik kan ook nergens bij instellingen iets aanpassen aan WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46

franssie

Save the albatross

Ik kan niet helemaal opmaken hoe je netwerk nu is opgebouwd, maar het lijkt op een dubbel NAT probleem (dat je twee routers hebt die beide een eigen subnet hebben)
Subnet is de reeks IP adressen die een router uitgeeft. Bijvoorbeeld 192.168.1.*** van je internet modem en 192.168.178.*** van je eigen netwerk.

Als dit zo is, heb je iets om op te zoeken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Jeer 1 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:34:
Hoe kun je dat controleren of ze in hetzelfde subnet zitten?
[...]
Of zou het te maken kunnen hebben met het mesh netwerk van ziggo, waardoor de NVR op een ander netwerk zit dan de WIFI versterker van ziggo?
Ik weet niet wat je WiFi (al-dan-niet mesh) netwerk doet, maar je moet als het goed is in je router (of waar je DHCP draait) zien welk IP je camera heeft gekregen. Als dat niet in hetzelfde subnet als je NVR zit dan praten ze niet met elkaar. Dus, even hypothetisch en meest voorkomend: als je NVR IP 192.168.7.12 heeft en je 410W heeft 192.168.7.35 (bij wijze van dus) dan zitten ze hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde subnet (255.255.255.0). Dan verschilt dus alleen het laatste cijfertje. Is je 410W echter 192.168.9.35 dan zullen ze waarschijnlijk niet met elkaar praten. Let wel: dit zijn voorbeeld IP's in een meest voorkomend subnet (255.255.255.0), werkelijke IP's zullen verschillen.

Mijn gok is dat je WiFi netwerk een ander subnet is dan je ethernet netwerk. Wat @franssie (indirect) ook bedoelt.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 02-02-2025 21:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
Klopt inderdaad dat het IP adres niet exact hetzelfde van de NVR en de WIFI. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46

franssie

Save the albatross

@Jeer 1 welke subnetten zie je? Er staat er niet over in de handleiding van je NAS/NVR?

Ik gebruik een ander merk (EZVIZ) maar daar neemt de NVR wel de wifi camera's op die in mijn huis-wifi hangen dacht ik, ik moet dat eens nakijken overigens, huis wifi is sterker dan het ezvizs netwerk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
@franssie Subnetmasker is wel exact hetzelfde. 255.255.255.0. Op dit soort details vind ik Reolink inderdaad niet informatief, en kan ik hier niks over vinden. Hun videoinstructie is plug en play maar zo werkt het in mijn geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
Kan iemand hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Heb je dit al eens geprobeerd? https://support.reolink.com/hc/en-us/articles/360004346714/

Kan je meer info geven over hoe de rest van je netwerk eruit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Jeer 1 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:55:
@franssie Subnetmasker is wel exact hetzelfde. 255.255.255.0. Op dit soort details vind ik Reolink inderdaad niet informatief, en kan ik hier niks over vinden. Hun videoinstructie is plug en play maar zo werkt het in mijn geval niet.
Met alle respect maar dit heeft niets met Reolink en/of instructies te maken maar met basic netwerkkennis.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
Prima als het in het netwerk zit, maar dat verwacht ik niet. Althans waarom kan ik de WIFI camera dan nog niet eens kan toevoegen aan de app of andere Reolink omgeving als standalone camera, zonder dat deze meteen wordt toegevoegd aan de NVR middels een POE verbinding. Dat laatste kan dus blijkbaar wel omdat er ook een UTP aansluiting op de WIFI camera zit.
Als ik de camera dan automatisch wordt toegevoegd aan de NVR, dan kan ik de WIFI instellingen niet aanpassen. Dat klopt volgens Reolink, want je moet eerst de WIFI camera toevoegen aan aan de app en dan pas aan de NVR. Maar dat werkt niet. Een nieuwwacht aanmaken mislukt constant, ondanks dat ik voldoe aan de criteria. En inloggen met als gebruikersnaam admin en een wachtwoord werkt ook niet. Ik kom als standalone camera dus helemaal niet verder in de omgeving. Dit laatste zou natuurlijk sowieso moeten kunnen. Ik bedoel klanten zonder een NVR of andere POE camera's zouden de WIFI camera ook moet kunnen toevoegen. Ik heb steeds sterker het idee dat er wat met de camera zelf aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeer 1
@FredvZ we hebben internet via ziggo. Via de Ziggo router zitten er weer meerdere WIFI versterkers en en rondom de woning. Werkt prima. Vanuit het ziggo modem loopt er een UTP kabel naar een TP link switch. Op de TP link Switch zitten weer meerdere UTP kabels waarvan er eentje rechtstreeks naar de NVR gaat. Op de NVR zitten alle POE camera's van Reolink. Dat functioneert allemaal prima. Subnestmasker van WIFI en NVR zijn hetzelfde. IP adres zijn de cijfers na de laatste punt anders. De NVR heeft drie eindcijfers op het IP adres. De WIFI verbinding twee eindcijfers. Standaard gateway is ook hetzelfde, mocht dat nodig zijn.
Verder info nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
@Jeer 1 dat klinkt allemaal goed. imho een groot raadsel waarom dit niet werkt.

Pagina: 1