Creality CR10 S Pro probleem, komt niet in menu-scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demoor_orrery
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-02 20:44
Ik heb al jaren, tot volle tevredenheid, een Creality CR10-S Pro. Vorige week nog wat geprint en heb hem vandaag weer nodig, maar bij het aanzetten komt hij niet voorbij het beginscherm (zie foto). Dus het menu met de drie knoppen verschijnt niet.

Verdere info:
- Ik print altijd via de SD kaart, nooit via netwerk. Dus updaten van firmware lijkt mij onzinnig
Fan draait wel maar verder gebeurt er niets
Als ik mijn hand onder de printerkop beweeg gaat het rode afstandslichtje aan en uit en ook reageert er een blauw lampje bij de motoren
Ik heb hem opgestart met de SD kaart erin (waar alleen een .gcode bestandje op staat) of zonder; in beide gevallen hetzelfde resultaat.

Herkent iemand dit probleem? En wat zou er aan te doen zijn?

Bedankt voor meedenken en reageren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-qHXpCUambB9LMQXAA4YWMdC64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2TXm85Db8nITslpTc6RfO41.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:26
Ik denk dat je de firmware opnieuw moet installeren .
YouTube: Service tutorial CR - 10S Pro V2 flash the firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demoor_orrery
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-02 20:44
Dank voor je reactie, en excuses voor de late response. Maar om een lang verhaal kort te maken: ik ben compleet vastgelopen in mijn zoektocht; Creality is een drama met support, documentatie, firmware updates en eigelijk met alles. Als de printer het doet is het prima, maar als er iets kapot gaat ben je mooi in de aap gelogeerd.

Op het laatst een V2 van Marktplaats gehaald, maar die had weer andere kuren en uiteindelijk beide CR10's verkocht aan iemand voor reserve-onderdelen en die nog een Prusa mk2.5 had staan en mij wilde verkopen.

Die Prusa haperde ook even in het begin, maar wat een verademing in support en gebruikers-gemak van deze printers. Echt nooit meer wat anders wat mij betreft, alle lof voor Jozef Prusa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:26
Dat hebt je goed gedaan om een prusa machientje te kopen . en de laatste firmware is van november 2024 dus deze printer wordt nog steeds ondersteund door prusa , en er zijn nog genoeg onderdelen voor te koop .
Ik hoop dat je er veel plezier van krijgt .