[Ziggo mail] IMAP & Webmail werkt wel, SMTP niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:56

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Mijn ouders hebben al enige tijd een vreemd probleem dat we maar niet opgelost krijgen.

Ze gebruiken al sinds Methusalem een upcmail.nl email account, dat nu onder Ziggo mail valt. De afgelopen tijd werkt opeens SMTP niet meer, ze krijgen een error dat het wachtwoord onjuist is. Dat zelfde wachtwoord werkt echter wel voor IMAP en voor Ziggo webmail, dus aan het de username en wachtwoord zelf ligt het niet. Dezelfde foutmelding komt voor op hun iMac en op mijn moeders iPhone en iPad.

Ik ben ICT-beheerder en heb ernaar gekeken maar begrijp het niet, want de username en wachtwoord zijn clearly correct aangezien ze voor IMAP en Webmail wel werken, alleen voor SMTP niet. Mijn zwager, die bij Ziggo support heeft gewerkt, heeft er ook naar gekeken en is tot dezelfde conclusie gekomen. Uiteraard hebben ze ook meermaals met Ziggo support gesproken maar die komen niet verder dan vragen of het wel werkt in het webmail systeem, en het wachtwoord resetten, wat mijn zwager en ik ook al geprobeerd hebben.

Heeft iemand hier misschien een geniaal idee? Ik zou heel graag als Tweaker contact willen leggen met een Tweaker binnen Ziggo support om "op het zelfde technische niveau" over het issue te kunnen praten, want met de helpdesk komen we niet verder.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 18:56
Met de helpdesk kom je normaal gesproken nooit verder. Kun je de exacte foutmelding hier posten? Heb je het al eens via openssl geprobeerd? Beetje omslachtig, maar misschien zie je wat er gebeurt.

https://www.stevenrombaut...p-with-telnet-or-openssl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is het mailadres niet betrokken bij een SPAM aanval en daardoor geblokkeerd? Als het wachtwoord recent aangepast? Of dat misschien ipadres in blokkade staat?
Als je een ander mailadres via MijnZiggo aanmaakt, werkt het dan wel om mails te verzenden?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:35
Wat voor uitgaande mailserver instellingen gebruik je, en wat voor versleuteling daarop?

Ziggo heeft in de loop der jaren nogal eens wat wijzigingen aangebracht in de serverinstellingen.
Wellicht proberen ze nog te verzenden via smtp.upcmail.nl op poort 25 zonder enige versleuteling,
terwijl je eigenlijk iets van smtp.ziggo.nl via SSL zou moeten gebruiken, om maar iets te noemen… en accepteert Ziggo misschien die onversleutelde verbindingen niet meer?

En nog even een open deur: Ze zijn toch wel nog aangesloten op het Ziggo netwerk, en niet toevallig omgeswitched naar het glasvezelnetwerk van een concurrent, of zo, toch?

Edit:
Oh, en aanvullend:
Welke email programma, en welke versie, gebruiken ze eigenlijk om die email te verzenden?

[ Voor 8% gewijzigd door BrainCrash op 01-02-2025 10:42 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier smtp.ziggo.nl:587, verificatie vereist, zelfde pass als IMAP.

En inderdaad, probeer eens vanaf ander Ziggo IP voor het geval ze blacklisted zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1