Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Een voor donateurs nog belangrijkere vraag is hoeveel geld van hun donatie naar de doelstelling gaat. Daar toetsen we op. Op basis van onze data weten we dat dat gemiddeld 89% is.
Dit zijn mooie cijfers. Gemiddeld 89 cent van een euro van een donateur gaat naar de missie van het goede doel.
[ Voor 18% gewijzigd door Kalentum op 01-02-2025 09:04 ]
Vanuit het goede doel is het dan ook wel te begrijpen. Maar het blijft als jij wil doneren aan het goede doel, en je dat doet via de student, dat het eerste 1-1.5 jaar je geen cent aan het goede doel doneert, maar enkel aan het commerciele bedrijf ertussen.99ruud99 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:55:
Even een schot terug, het is ook logisch dat die bedrijven geld ontvangen. Ze sturen studenten op pad, hebben overhead kosten, en lopen het risico als er een dag weinig is gecollecteerd. Dit terwijl zelfs als je niet doneert de naamsbekendheid van het doel wel vergroot wordt.
Als je dit niet doet steek je hetzelfde geld in tv reclame. Wat denk je dat het maken van een spotje met een BNer kost? En die dan maand lang na het 8u journaal laten afspelen.
Het idee dat jij denkt aan een goed doel te geven terwijl jouw bijdragen de eerste maanden alleen maar naar die tussenpersoon gaan lijkt me totaal niet logisch en riekt het eerder naar oplichting. Wij doen daar net TS dan ook niet meer aan mee. Als zo'n verkoper een maandelijks abonnement aan de deur probeert aan te smeren wijzen we hem dan ook de deur met de mededeling dat we het wel via de website regelen.99ruud99 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:55:
Even een schot terug, het is ook logisch dat die bedrijven geld ontvangen.
Meer specifiek zie we hier de wildgroei aan tussenpersonen. Het is een ziekte die langzaam de moderne samenleving is ingeslopen en heel hardnekkig blijkt. Of het nu de zorg, het onderwijs of het goede doel is: aan alles moet kennelijk iemand nog eens iets extra's verdienenFurion2000 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:15:
Mooi voorbeeld van TS. Ik steun het liefst lokale kleine doelen omdat daar verhoudingsgewijs het meeste geld direct gaat naar het doel en niet de organisatie daar rond om heen.
Het is gewoon niet anders dan alle andere grote organisaties in het land - alleen dan 'zero profit'
[Afbeelding]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben eens naar die webpagina gegaan en dan valt mij op dat dit doel schrijft over: "Hoeveel krijg je terug?" en " Voordeel tot wel 37%" en "Bereken je belastingvoordeel." Kortom, dit doel gaat vol op het orgel om te wijzen naar het belastingvoordeel om geld binnen te hengelen.Black Sparrow schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:56:
Bij de meeste goede doelen met ANBI status kan je voor 5 jaar een periodieke gift afspreken. Deze vervalt bij werkeloosheid of andere ellende.
Vervolgens kan je die aftrekken bij de belasting (en kan je dus meer geven). Gewoon doen ipv die studenten bezig houden.
https://www.kwf.nl/doneren/bereken-je-belastingvoordeel
Zou goed zijn als meer mensen dit weten.
Dit dus. Dat is het verschil tussen de buurvrouw van drie huizen verderop die een kind heeft met ziekte X of een student die het doel niet zo veel interesseert. En als je doorvraagt bij die laatste dan komt er niet veel meer uit dan wat zij er tijdens hun instructie ingeramd hebben gekregen.CodeCaster schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:16:
Je merkt het al gauw aan de deur. Eenmalig overmaken, of wisselgeld in een bus kunnen deponeren? Prima.
Moet ik per se al m'n gegevens achterlaten zodat ze een incasso kunnen starten, en krijg ik bij protest te horen "maar dat kunt u na de eerste keer weer stopzetten hoor!"?
Ga maar vakkenvullen.
[ Voor 22% gewijzigd door Roenie op 01-02-2025 13:26 ]
Druk en zetfouten voorbehouden.
Het 'dingetje' is dat jouw 'uit principe', voor het betreffende goede doel, helemaal niets waard is en niets uitmaakt.Roenie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Ik ben eens naar die webpagina gegaan en dan valt mij op dat dit doel schrijft over: "Hoeveel krijg je terug?" en " Voordeel tot wel 37%" en "Bereken je belastingvoordeel." Kortom, dit doel gaat vol op het orgel om te wijzen naar het belastingvoordeel om geld binnen te hengelen.
Ik begrijp dat deze belastingregeling het aantrekkelijker maakt om te schenken, maar de focus ligt wel heel erg daarop. Uit principe zou ik daar dus ook door deze communicatie niets aan geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Furion2000 op 01-02-2025 16:00 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq